3D modeller fra mobilen

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tir 29 mar, 2011

Saa du maa kjoere bilen inn i stua for aa faa en tekstur som passer et innemiljoe?
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » tir 29 mar, 2011

DrHawkins skrev:@mikademius
hvis du skal ha et innemiljø så tar du et foto av det og lager 3d utav det og seff blir det anderledes tekstur av det, du får jo ikke bil tekstur på et bord eller sofa.
Tror poenget var at teknologien er begrenset, siden du ikke kan ta 3d-objektet og plassere det i et annet miljø. Du kan ikke ta bilder av en bil i bymiljø, og så plassere bilen på landet i etterkant. Du er totalt låst med de bildene du har tatt.

DrHawkins skrev:@medi8or
i filmer ja, filmer har aldri vært noe problem med dette men der rendrer du ikke live, det er pre rendered og da er det helt anderledes. hvis du skal rendre live så trenger du heavy skjermkort og slike ting plutselig. film klarer du deg fint med innebygde skjermkortet i hk og god cpu. renderinga i seg selv foregår på en helt anna metode.
Det har aldri vært noe i veien for å bruke camera mapping på annet enn film. Det er jo en metode som krever lite prosessorkraft, siden det ikke er noe shadere av noe slag å kalkulere. Alt er bakt inn i fotoet..
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » tir 29 mar, 2011

du tenker på hvis du skal ha bilen innendørs?

jeg tenkte mer på hvis du bare skulle ha et vanlig interiør scene uten bilen.

men ja du må jo det for å få lys og skygge og alt slikt riktig hvis du skal ha det samkjørt. du kan jo seff redigere dette i PS eller noe men tviler på det blir like bra som ved å gjøre det ordentlig.

man ser fort at det er redigert på eller ikke. det ser man også på de nyeste filmene og slikt

Brukeravatar

Trådstarter
DrHawkins
Sted: Egersund

Legg innav DrHawkins » tir 29 mar, 2011

Medi8or skrev:
DrHawkins skrev:@mikademius
hvis du skal ha et innemiljø så tar du et foto av det og lager 3d utav det og seff blir det anderledes tekstur av det, du får jo ikke bil tekstur på et bord eller sofa.
Tror poenget var at teknologien er begrenset, siden du ikke kan ta 3d-objektet og plassere det i et annet miljø. Du kan ikke ta bilder av en bil i bymiljø, og så plassere bilen på landet i etterkant. Du er totalt låst med de bildene du har tatt.

nettopp dette jeg prøvde å forklare i post over her til mikademius.

Det har aldri vært noe i veien for å bruke camera mapping på annet enn film. Det er jo en metode som krever lite prosessorkraft, siden det ikke er noe shadere av noe slag å kalkulere. Alt er bakt inn i fotoet..

nettopp dette jeg også prøvde å forklare litt tidligere med for eksempel spill.
men når du holder på med after effects eller premiere pro så er det helt anderledes med å justere på ting og tang enn å jobbe i 3ds max. du får et helt anna utslag av render på det. og du kan ikek bruke kun after effects til å få ut spill. after effects kan du bruke til å få ut film.
dermed blir utsalget/renderen het andereldes på de to. dermed vil det bli 2 forkjellgie ting å ha det i film og å ha det i spill

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » ons 30 mar, 2011

Mja... Jeg ser ikke verdien av det i spill heller egentlig. Du nevner at det blir forskjellig for film og spill, men jeg mener fortsatt at dette ikke kan være brukanes om man har en viss form for kvalitetskontroll.

Jeg kan heller ikke si jeg kan se at ting er "redigert på" i de nyeste filmene heller. Det er en god haug man ikke trodde var 3d da man så filmen :) Hell, Rango som er full CG ser jo ekte ut flere ganger. Klager ikke på teksturene der.

Jeg tror denne teknologien kan brukes som en base eller research og ikke noe mer. Det er fint for Sups på sett å kunne ta bilder av objekter som skal lages i 3d og faktisk ha en volum modell og ikke bare referansebilder.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Nyheter»