3ds Max 2012 Announced

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

krth8
Innlegg: 1070
Registrert: man 29 okt, 2007

Legg innav krth8 » tir 05 apr, 2011

Fantastisk!

Digger realtime lys og skyggene.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

oophus
Innlegg: 513
Registrert: man 20 apr, 2009

Legg innav oophus » tir 05 apr, 2011

Neste nå må jo være å forbedre particle flow systemet også, få det multithreaded. Hadde vært awesome.
Dog det skjer vell ikke ettersom det sikkert kan være vanskelig å få de forskjellige "trådene" til å regne ut tingene 100% likt.


Strandli
Innlegg: 288
Registrert: tor 27 aug, 2009

Legg innav Strandli » tir 05 apr, 2011

Så vidt jeg har forstått, så utnytter 3DS Max 2012 multi-core CPUer i viewporten, så er vel ikke umulig at dette blir mulig for partikkelsystem i fremtiden og. Det virker jo som dette er retningen de går i.

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 05 apr, 2011

Positivt overrasket. Gleder meg til de slipper det for oss med subscription. Var det den 8 det skulle komme?

Brukeravatar

havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » tir 05 apr, 2011

oophus skrev: Dog det skjer vell ikke ettersom det sikkert kan være vanskelig å få de forskjellige "trådene" til å regne ut tingene 100% likt.

Lolwut :D

Satser på at de er raskt oppe med student-lisenser igjen. Mmmm gratis!
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

oophus
Innlegg: 513
Registrert: man 20 apr, 2009

Legg innav oophus » tir 05 apr, 2011

Strandli skrev:Så vidt jeg har forstått, så utnytter 3DS Max 2012 multi-core CPUer i viewporten, så er vel ikke umulig at dette blir mulig for partikkelsystem i fremtiden og. Det virker jo som dette er retningen de går i.


Trur Orbaz har nevnt at det vil være et problem med kalkulasjonene, ettersom de forskjellige trådene på prosessoren kanskje ikke klarer å kalkulere ting 100% likt seg i mellom.

Men ja, man kan jo håpe at de får det til etterhvert. Føler liksom at PFlow snart burde kunne holde følge, særlig nå som man klarer å ha 20,000,000 polygoner i scenen uten at det lagger så fryktelig, så da hadde det jo vært "awesome" med samme ytelse når det gjelder particler.

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 07 apr, 2011

Max 2012 review

edit: var visst postet fra før, ja .. :)
Sist redigert av Tronotrond den tor 07 apr, 2011, redigert 1 gang totalt.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 07 apr, 2011

Da er den klar til nedlasting for subscription logins.

Jeg er for øyeblikket positiv til denne releasen i forhold til 2010/2011.
Vi får se om jeg endrer mening etterhvert som jeg oppdager feil :wink:

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 07 apr, 2011

Jeg er for øyeblikket positiv til denne releasen i forhold til 2010/2011.
Vi får se om jeg endrer mening etterhvert som jeg oppdager feil


Please do tell!! Når du har fått testet ut.. Det lover jo noe bra..
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tor 07 apr, 2011

Dere som har begynt å teste det ut; gidder dere å skrive litt om deres erfaringer her? Dette er første release jeg faktisk ser fram- og har visse forhåpninger til :P

Personlig er jeg spesielt interessert i hastighet og bugs ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Molte
Innlegg: 217
Registrert: ons 26 nov, 2008
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » tor 07 apr, 2011

Jeg også er interesert i å høre erfaringer.

De 5 minutter jeg så av en kolega som testet viewporten her,
ble jeg ikke så veldig imponert.
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 07 apr, 2011

Vi har lastet ned klienten på jobben, men venter på å få kjørt ut lisensene. Tipper vi er oppe og kjører innen et par dager. Er veldig spent selv på hva/om vi får noe vesentlig ut av dette!
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D


Strandli
Innlegg: 288
Registrert: tor 27 aug, 2009

Legg innav Strandli » tor 07 apr, 2011

Autodesk har sagt at ytelsen ikke kom til å være like bra hos alle, at siden det var et nytt viewport system, så kunne det være bugs og slikt som holdt det igjen fra å være helt supert på alle maskiner. Så kan være noen skjermkort ikke jobber så godt i Max lengre, men det ser vi jo fort.

Videoen som ble postet tidligere var med et GTX 285 kort, så skal jo ikke være så enormt dyre kort for at det skal funke.


agradula
Innlegg: 10
Registrert: ons 05 mar, 2008

Legg innav agradula » tor 07 apr, 2011

2012 versjonen virker på meg som en mye bedre oppdatering enn det 2011 var. etter at jeg innstallerte 2011 har jeg hatt masse problemer med viewporten og treige menyer. Nå har jeg ikke det lenger. Så nå får chaosgroup tå å slenge sammen en versjon av vray som fungerer i 2012 så blir vi alle glade. Jepp.

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Innlegg: 578
Registrert: tir 05 jan, 2010
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » tor 07 apr, 2011

agradula skrev:2012 versjonen virker på meg som en mye bedre oppdatering enn det 2011 var. etter at jeg innstallerte 2011 har jeg hatt masse problemer med viewporten og treige menyer. Nå har jeg ikke det lenger. Så nå får chaosgroup tå å slenge sammen en versjon av vray som fungerer i 2012 så blir vi alle glade. Jepp.


Kode: Velg alt

4.6 Will my plug-ins from 3ds Max 2011 work with 3ds Max 2012?
Yes, 3ds Max 2012 is will be plug-in compatible with 3ds Max 2011. No recompile required.


Tatt fra Autodesk 3ds Max 2012 FAQ.


Gå tilbake til «Nyheter»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron