3ds Max 2012 Announced

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

3ds Max 2012 Announced

Legg innav Guilemo » tir 01 mar, 2011

Click

Tanker?
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 01 mar, 2011

Jeg tenker mest av alt at det blir spennende å se multithredinga av viewporten i aksjon. 10x forbedret ytelse med 10 000 objekter er jo kongebra i teorien, så får vi se hvordan det fungerer i en reèll scene med grupper, splines og hele pakka ;)

Såvidt jeg har hørt så selv om en viewport "fyrser" nå med en redraw e.l. så låser ikke hele max seg. Så man kan med andre ord jobbe videre alikevel. Stemmer dette er jo det også en god forbedring. På det værste på jobb har kanskje 80-85% av arbeidagen gått med til å se på white screens mens jeg venter på at max skal jobbe ferdig. Med andre ord ikke særlig effektivt.

De nye stilene på viewporten ser jeg kan være nyttige når man skal kjøre ut previews til kundene. Ved å stilisere previewen slipper man folk som henger seg opp i kvalteten når de skal se på alt annet.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 01 mar, 2011

Slenger meg på Tronotrond sine tanker.. Dette betyr mye for meg også siden jeg jobber med mye tunge modeller selv hver dag.

Blir spennende og teste ut. Håper de har gjort det mulig og skru av caddies også, men de har nå uansett jobbet endel med dem så håper at de ikke hopper alle veier i viewporten lengre :wink:

Strandli

Legg innav Strandli » tir 01 mar, 2011

@Tassel:
Caddies blir, men mener å ha lest at vi får muligheten til å gjøre det slik at de ikke følger selection og viewport. Så jeg tror vi slipper det at de hopper rundt slik som nå.

Virker som de har fokusert mye på ytelse i denne releasen, og det tror jeg er et mål vi alle kan stille oss bak. Det at ting henger bare et lite sekund når du prøver å gjøre noe ødelegger tempoet veldig.

Jeg syntes også at de nye UV verktøyene ser fine ut, Peel ser veldig praktisk ut. Selv er jeg blitt veldig glad i retopo-verktøyene i Graphite Toolsettet, og Conform verktøyet ser ut til å være det jeg har ventet på her, ser frem til å kunne få brukt det. MassFX ser ut til å være veldig lett å bruke, og burde være nyttig når man lager større scener og vil ha litt naturlig variasjon på tingenes posisjon.
Jeg ser også frem til å prøve ut "Send to" funksjonen, som gjør det lettere å sende ting mellom Mudbox og Max, håper den funker så bra som de sier den gjør.

Det eneste jeg stusser over er at det virker som 3DS Max 2012 IKKE får støtte for PTEX-filer, noe som er svært skuffende. Maya har fått det, så rart ikke Max også får det. Det er jo noe av det virkelig store i årets release, det at Mudbox får full PTex støtte, men det mister jo fort litt av nytten når 3DS Max ikke har støtte for å bruke disse filene. Håpte å kunne slippe plugins for det.

Så helt grei 2012 release, ser ut til å jobbe mer med fundamentet til programmet og gjør det klart for større forandringer i fremtiden. Jeg mer begeistret over Mudbox 2012 sine nye funksjoner, så gleder meg der.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 02 mar, 2011

Det som betyr noe for 3d studio nå er å kutte ned på antall bugs, optimalisere, ikke ødelegge eksisterende workflow og øke hastigheten. Skal si DET hadde vært en bra liste med "features". Inntil det skjer, så er det bare å grue seg til ny release.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 02 mar, 2011

hardrock_ram: Det er jo akkurat det de jobber med nå i 2012 og de neste versjonene..

Jeg synes det de har jobbet med i 2012 ser bra ut så langt, men gjenstår jo såklart å teste det i praksis.

http://www.cgchannel.com/2011/03/videos ... ion+Art%29
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX

ben

Legg innav ben » ons 02 mar, 2011

Synes Autodesk oppfører seg lovende for tiden.

Her er forresten en viewportvideo.

Youtube

Legger ved en link til: http://www.polycount.com/2011/03/01/3ds ... pressions/

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » tor 03 mar, 2011

Er det noe jeg gleder meg til så er det det nye UV map systemet.

Dog, etter å lest meg litt inn på hva ptex er for noe, så hadde det selvsakt vært greit at de fulgte opp Maya med å putte støtte inn for dette i 3ds max også.

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 03 mar, 2011

Veldig bra! Er meget glad over at jeg nettopp kjøpte 3dsmax MED subscription :) phew
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 09 mar, 2011

Sneak peak video som viser den nye viewporten in action. Grei forbedring der iallfall :)

http://www.youtube.com/watch?v=1T8BHMsoZLg

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » ons 09 mar, 2011

Dette ser nydelig ut. Jeg håper at Nitrous er skikkelig implimentert, og at man ikke må inn i et "Nitrous-mode" som ikke funker som det skal. Normalt ville jeg sett på dette som en selvfølge, men AD gjør mye rart. "La oss kjøpe opp polyboost og bare klesse den over UIen uten å gjøre noen endringer med UIen som alt er der! Score!"
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » ons 09 mar, 2011

La oss kjøpe opp polyboost og bare klesse den over UIen uten å gjøre noen endringer med UIen som alt er der! Score!

Det var jo nettopp det de gjorde! De forandret hele greia til å ta fem ganger så stor plass og gjorde den generelt irriterende. Den var MYE bedre slik den var når den kun var polyboost.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

I know :) Det var poenget mitt med at AD gjør mye rart. Jeg har ingenting imot ribbons as such. Problemet er at det nå er dobbelt opp med tools. Stort sett alle de orginale modellering toolene finnes fortsatt i command panelet, samtidig som de er i ribbonen. Det er og utrolig lite kontinuitet i UI-en nå. Før var den bare jævlig og utdatert. Nå er den jævlig, utdatert og bloated i tillegg. Hello Expert mode med en load med hotkeys og quads!
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 09 mar, 2011

Enig med dere. Ser ut til at de kjører videre på med ribbons. Samme som i Inventor o.l., så er vel noe samkjøring her. Men så lenge det gjøres ryddig, ja.. Jeg er litt skeptisk til at de kan se ut til å kjøre videre med tekst + ikoner i UIet. Håper virkelig det kan slåes av på en enkel måte. Mouse-over tekst/informasjon holder da i massevis for alle som har minimalt med "edb-kunskaper" ;)

Anyhoo, en liten måned igjen så er vel 2012 på vei! Får bare krysse fingra for at dette blir en god release!

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Jeg har ingenting imot ikoner og tekst sammen. Her er et screenshot fra modo. Her gjøres det lekkert og stilrent.
Bilde

Jeg liker faktisk tekst pluss ikoner best. Om det bare er ikoner må du trykke på ikonet og prøve deg fram, mens om det er tekst der forstår du det med en gang. Ved å se på Ikonene i modo forstår du ikke nødvendigvis hva de gjør umiddelbart, men om det står Bend ved siden av, er det null problem.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Gå tilbake til «Nyheter»