Announcing 3ds Max Community wishlist!

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 22 feb, 2011

Synes alle som er opptatt av fremtiden til 3DS max burde ta turen hit å avgi noen stemmer på ting som savnes; og ellers andre viktige ting:
http://area.autodesk.com/blogs/ken/anno ... y_wishlist

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » tir 22 feb, 2011

Veldig bra tiltak fra Autodesk sin side. Forhåpentligvis er de åpne for å gjøre noen radikale endringer. Jeg likte forresten forslaget om å legge til Vray som en native renderer, mot høyere abonnementpris. :D

danielodland

Legg innav danielodland » tir 22 feb, 2011

Mmm ja

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 22 feb, 2011

Ut av nysgjerrighet: Hva vil dere endre i Max?

Selv vil jeg ha en helt ny UI og en smooth og fin workflow. I dag tar alt ett klikk ekstra.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 22 feb, 2011

Vil ha veldig lite endring i programmet egentlig, mener dette bør fokuseres på først: Speed, viewport performance og støtte for flerkjærners prosessorer på alt og ikke bare rendering. Bugfiksing, bort med caddies som er helt på trynet. bort med ribbon og heller lag et oppleg så folk har muligheten til og customize og legge opp alt selv og lagre til en fil for å ta med til en annen maskin / neste versjon (Modo er jo fantastisk på dette med og legge opp alt selv) :wink:

danielodland

Legg innav danielodland » tir 22 feb, 2011

Bedre løsning for graphite ja, den er for treg nuh...kan man ha den som flytende meny? hvis ikke, vil jeg det =) har ikke mange store forandringer jeg ønsker meg..

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » tir 22 feb, 2011

danielodland skrev:Bedre løsning for graphite ja, den er for treg nuh...kan man ha den som flytende meny? hvis ikke, vil jeg det =) har ikke mange store forandringer jeg ønsker meg..

Jeg putter alle Graphite-verktøyene jeg bruker mest inn i en egendefinert quad-meny. Du finner verktøyene under PolyBoost-kategorien i "Customize Interface"->"Quad Menu".

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 22 feb, 2011

Oi, er så mye jeg ønsker at de fikser på i Max.. Ikke lett å plukke ut èn eller to ting.

Jeg ønsker meg også først og fremst multicore støtte og hardware akselerasjon hvor mulig gjennomgående i hele Max. Med dette antar jeg også at bedre viewport performace henger på, men det er uansett en ting de bør se på. I tillegg er det store performance issues bl.a. med grupper som bør fikses.

Det er kanskje også på tide at de videreutvikler particle flow som lenge var et sterkt kort til Max. Multicore vil såklart hjelpe mye, men er også på tide med nye noder. Box-pluginene er en bra pekepinn.

Videre kunne jeg tenke meg at spesielt procedural shadere blir vist korrekt i viewport og søtte for bump/normal hadde vært kjekt. Men at f.eks. et smokemap vises med en størrelse i viewport og en helt annen på render er ganske på trynet.

Ellers er jeg veldig glad i slate editor og håper på at enda mer i programmet blir nodebasert. Likte f.eks. veldig godt idéen de har hatt med å kunne lage rendersettings og scene states som noder og så koble disse opp mot viewports. I dag er det litt knotete i og med om man skal kjøre ut objekter i egne pass, AO osv så må man inn og gjøre instillinger som påvirker hele scenen. Ender man opp med å måtte re-rendre noe så er det gjennom hele prosessen en gang til.

Heldigvis har de pratet om at det meste av dette skal fikses :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Gå tilbake til «Nyheter»