Houdini Ocean Toolkit for 3dsmax

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


hedphelym
Innlegg: 5
Registrert: man 21 feb, 2011
Sted: kristiansand
Kontakt:

Legg innav hedphelym » man 21 feb, 2011

vi jobber med en ny build nå som øker "resolution" parameteren.
da får man flere "fine" bølger.

her er ny test uten noen modifiers i stacken (!)

Bilde

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » man 21 feb, 2011

oO nice! Ligner mer og mer på dreamscape hav :)
I eksempelet på side 1, hvilken renderer og materiale bruker dere?
Don't let the fire fade!


hedphelym
Innlegg: 5
Registrert: man 21 feb, 2011
Sted: kristiansand
Kontakt:

Legg innav hedphelym » man 21 feb, 2011

standard autodesk ocean \ water shader.
daylight med FG.
mentalray.

Dreamscape bruker samme algoritme vil jeg tro.

Ganske greit, for nå får du noe som funker med mentalray,
og alle andere renderer's , og koster ikke noe som helst :)


btw: Ny build, med ny max resolution er lagt ut nå.

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » man 21 feb, 2011

Det mest utfordrende med denne tessendorf-implementeringen er at havet tiler veldig mye som regel, dette er det samme vi ser i Dreamscape blant annet. Hadde vært morro å sett hva folk kommer opp med av løsninger for og kvitte seg med det. Man kan kanskje rendre ut Z-buffer av havet og kombinere det med noe rgb multiply + noisemap for og bli kvitt noe av det eller noe i den retningen.. menmen.. Kjempe gøy og se dette i max :D

Kjempe bra jobba =D>

Brukeravatar

Drakon
Innlegg: 1203
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » man 21 feb, 2011

Ja enig angående tilingen, blir vanskelig å lage store scener hvor havet fortsetter ut i horisonten, uten å se merkbar tiling, noise hjelper litt men blir aldri kvitt det helt.

Ganske greit, for nå får du noe som funker med mentalray

Jepp, neste steg bør vel være å få til foam? :)
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

tassel
Innlegg: 3987
Registrert: man 26 sep, 2005
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » man 21 feb, 2011

Kjapp test. (closeup)
kommer man opp i høyden så kommer tilingen tydeligere frem.

Bilde

Brukeravatar

havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » man 21 feb, 2011

Kjempekult!
Digg at det er en modifier. Kan enkelt legge til flere hot-modifiers, f.eks en som styrer de store bølgene og en for smådetaljer. Hadde vært kult om man kunne styre wind speed, wave height og wind direction med b/w maps for å bryte opp tilinga.

Uansett, konge arbeid!
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/


hedphelym
Innlegg: 5
Registrert: man 21 feb, 2011
Sted: kristiansand
Kontakt:

Legg innav hedphelym » tor 24 feb, 2011

endelig ny build oppe.
memory leak er borte, nye versjoner av max er supportert.
samnt "detail" kan nå justeres veldig høyt.


Gå tilbake til «Nyheter»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron