Topogun 2.0 Features

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Topogun 2.0 Features

Legg innav Mikademius » søn 20 feb, 2011

Må si jeg synes dette ser lovende ut. Spesielt Symmetry warp, det er jo helt fantastisk.
[vimeo]http://vimeo.com/20015279[/vimeo]
[vimeo]http://vimeo.com/19747819[/vimeo]
[vimeo]http://vimeo.com/19565763[/vimeo]

flere på Vimeo
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » søn 20 feb, 2011

Ser veldig lovende ut!

Er det noen her som aktivt bruker topogun i tillegg til Zbrush? Er det noen opplagt fordel med disse funksjonene fremfor Zbrush sine retopologeringsverktøy? Jeg spør, fordi jeg ikke får noe god arbeidsflyt med Zbrush retopologering, grunnet dårlig maskinkraft.

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » søn 20 feb, 2011

Jeg har ikke brukt Topogun annet enn bare sett raskt gjennom det, men jeg kan svare på hvordan ZBrush sine retopo tools er: De er totalt ubrukelig. Virkelig, virkelig dårlig. Du må basically tegne ut hver quad. Verktøyet er upresist og fungerer generelt ikke skikkelig. Hold deg unna om du kan.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Kom deg ut av Zbrush Jørgen. Retopo i ZBRush er et mareritt. Jeg har brukt Topogun siden beta og synes det gjør jobben. Det har vært ekstremt usatabilt på Storm sine setups, men vi har kunnet bruke det. Topogun har manglet noen features som 3d coat har hatt, men med topogun 2.0 ser det ut som om Topogun er tilbake i lederstolen. Det er også bare 100 dollars så det sparer du inn på en dag om du bruker ZBrush til vanlig der det tar tre ganger så lang tid å retopologisere.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » søn 20 feb, 2011

Takk for gode tilbakemeldinger! Skal teste trial'en på Topogun 2.0, og se om maskinen min kan henge med. :)

Brukeravatar

Zinho
Sted: Kristiansund

Legg innav Zinho » søn 20 feb, 2011

JørgenH: Topogun krever sin maskin om du skal jobbe med hi-res, jeg må decimere om jeg skal lage en retopo. Sliter med dårlig maskinkraft jeg også.

Topogun 2.0 er nok ikke ute ennå, dessverre, ser svært spennende ut dette!

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Om det blir for heavy kan du kjøre en decimate ja. Du vil fortsatt beholde silhouetten din så det burde gå fint. Topogun skal takle en del polies da. Usikker på max counten, men mye er det hvertfall :)

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » søn 20 feb, 2011

Jeg har bare testet demoen de har hatt liggende sammen med eksempelfilen og et par importerte highres modeller. Synes det fungerte veldig bra! Utrolig kjapt å komme inn i også. Tipper det blir innkjøp av dette på sikt :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

danielodland

Legg innav danielodland » søn 20 feb, 2011

i denne sammenhengen, hva legger dere i "bra" og "dårlig" maskin? hva er det du kjører på hjemme, jørgen? Verre enn på skolen?=)

Mikademius: kan du avsløre noe om hva slags maskinvare dere kjører på i forskjellige sammenhenger?

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 21 feb, 2011

Mye dorskjellig. Alt fra medium gaming maskiner til high end nyeste quadro fx, quad core,12gb ram. Man kan aldri få nok ram. Jeg er usikker på hva folk sitter med faktisk, men det byttes noen skjermkort i ny og ne og da går plutselig millioner av polies som en lek. Vil tippe det ligger i midtre sjiktet på quadro fx serien. Dette er ikke nødvendig for hjemmebrukeren. Ville ikke kjøpt quadro fx kort selv.

danielodland

Legg innav danielodland » man 21 feb, 2011

Mikademius skrev:Mye dorskjellig. Alt fra medium gaming maskiner til high end nyeste quadro fx, quad core,12gb ram. Man kan aldri få nok ram. Jeg er usikker på hva folk sitter med faktisk, men det byttes noen skjermkort i ny og ne og da går plutselig millioner av polies som en lek. Vil tippe det ligger i midtre sjiktet på quadro fx serien. Dette er ikke nødvendig for hjemmebrukeren. Ville ikke kjøpt quadro fx kort selv.

Takk for innblikk.

Foreløpig ser jeg ikke verdien av quadrokort. Eneste fordelen jeg ser utenom levetid er at gamingkort av og til ser ut til å glitche litt i max (hvis man har en tung scene hender det at geometri forsvinner i viewporten. Hjelper å reloade scenen.

Når det gjelder levetid, føler jeg at jeg skifter kort oftere enn de går i stykker uansett, så tror ikke det er noe poeng for min del. Føler ikke ytelsen er mye bedre (etter min lille quadroerfaring, har bare brukt to), men kanskje det er andre ting som utgjør forskjellen (overklokkingsmuligheter?). Vet at quadro og proserien til ati er "godkjente"/støttet av autodesk. Er det sånn at supporten er bedre på sånne kort og at derfor er det lurt for en bedrift å investere i?

[EDIT] Herre for en kapring dette er blitt, beklager det.

Gå tilbake til «Nyheter»