Storm Studios paa Filmbonanza

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Storm Studios paa Filmbonanza

Legg innav Mikademius » tor 17 feb, 2011

Dette er fra Mennesker i Solen. En av de siste produksjonene som er blitt jobbet med paa Storm
http://nrkp3.no/filmpolitiet/2011/02/no ... gskomedie/

Den nederste videoen er behind the scenes.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » tor 17 feb, 2011

Kjempekult! :D

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 18 feb, 2011

Litt morsom det han nevner om at vi lager hele filmer på catering budsjettet borte i usa.
En dårlig B skuespiller tjener jo til tider mer en det koster å lage en film i norge.
Gleder meg til å se filmen!
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » lør 19 feb, 2011

Ezben skrev:Litt morsom det han nevner om at vi lager hele filmer på catering budsjettet borte i usa.

Jeg synes personlig ikke dette er en positiv ting. Dette forteller vel mer om hva slags betaling bransjen sitter igjen med. Jeg vil ikke tro det er mye overskudd i denne bransjen, hvilket ikke er så bra.
Jeg har på følelsen at mye som har blitt gjort den siste tiden innen 3d/vfx i film-norge har vært mye dugnadsarbeid siden det har vært såpass mye prestige i å bidra/løfte 3d/vfx mange hakk de siste 3-4årene.
Men for all del, jeg synes bransjen har hatt en formidabel utvikling på effekter i det visuelle. Det gjør meg stolt å være norsk når man ser hva bittelille norge klarer og få til med et "catering budsjett" :wink:

Sorry for at jeg sporet litt av Mikademius. En film det helt sikkert blir morro og se :)

Brukeravatar

Molte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Molte » lør 19 feb, 2011

Først og fremst synest jeg det er kjempeflott at vfx får litt etterlengtet fokus.
Og jeg synest storm gjør en god jobb med å sette fotprint på norske filmer i positiv retning.

Men jeg vet ikke om det er helt positivt at "vi" sammenligner oss med deep impact og 2012.
Og jeg håper for all del ikke at det nå sitter et knippe norske regisører som tror de kan få samme effekter
som på de nevnte filmene til "catering" budsjett.
For slike effekter kan vi faktisk ikke gjøre i norge, i samme grad, selv om vi vil så gjerne.

Men når det er sagt, så synest jeg det lille jeg så fra filmen virket bra og gleder meg til å se den på kino.
- Kjetil Molteberg
Kemono.no

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 20 feb, 2011

Tassel: Det er ikke positivt om vi gjør de samme effektene på cateringbudsjettene nei, men det gjør vi ikke. Vi lager på sett og vis bedre effekter enn i Hollywood med tanke på at vi gjør flotte effekter selvom vi ikke har penger. Det betyr at vi er flinkere til å distribuere pengene og at vi er raskere. Forskjellen her er at man får mer tid til å gjøre finish og finpuss her borte. Vi har lenge vært flinke til å jukse der vi kan jukse i Norge ettersom vi må finne løsninger som passer til budsjettene. Jeg tør ikke tenke på hvordan Stereoskopiske produksjoner skal bli i Norge når man ikke kan jukse mer og man samtidig ikke kan få budsjetter til å gjøre det. Jeg synes vi har blitt flinkere til å ikke jobbe på dugnad selvom man ikke går i overskudd. Jobber man på dugnad ødelegger man ikke bare for seg selv, men også for samtlige artister i Norge. Tenk litt på det neste gang dere jobber gratis.

Avsporing er helt greit. Dette er jo en post som handler om VFX norge :)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Nyheter»