Konkurranse - vinn commercial version av 3ds Max eller Maya

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » ons 04 mai, 2011

Likte jet motoren, men måtte le litt når jeg så oppbyggingen. :o
ble veldig mangen feil når man får se den delt hehe

Blir liksom ikke en konkuranse om ikke vinneren blir den med best av alt vinner. Så kan de heller ha en trøste pris for morsomste eller lavbudsjett.

Andre er jo at flere av de bildene er postet her for flere år siden og det og blir jo litt feil. Bedre lykke neste gang Noroff :|
The road to success is always under construction.

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » ons 04 mai, 2011

Som jeg nevnte tidligere, fordelen med å sanke stemmer er jo at man er garantert at bidraget blir sett, og havner i finalerunden. Hvert jurymedlem vil jo vurdere de tyve bidragene og gi sin vurdering basert på de kriteriene som står i konkurransereglene. F.eks. fra runde 1 og 2 er det favoritter til enkelte av jurymedlemmene som ikke har gått videre. Hadde disse sanket nok stemmer ville de vært i finalen og vært med i diskusjonen om en førsteplass :)

Dette er jo første versjon av denne typer konkurranser, du skal ikke se bort i fra at vi neste gang kjører kun jury for bidrag til hovedpremien, men ekstrapremier for flest antall stemmer - det er slike tilbakemeldinger vi gjerne ønsker. Vi vil jo at flest mulig kan delta og ha mulighet til å vinne.

En konkurranse her på 3DHue ville nok vært høyere kvalitet på, og hatt mye strengere rammer og regler :)

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » tir 10 mai, 2011

Da er fjerde og siste runde i gang - lykke til! :)

Brukeravatar

NastyMix
Sted: moss

Legg innav NastyMix » tir 10 mai, 2011

men ekstrapremier for flest antall stemmer

Nei, nei.... :(

Jeg har vært vitne til hvordan man samler "likes" til sitt eget bidrag. Det er så lett å jukse, alle vet at stemmen blir registrert per maskin. Jeg har sett en student gå rundt alle klasserom, fra maskin til maskin på Noroff og stemme på seg selv i en tilsvarende konkurranse. Det koster nesten ingenting å "låne" en datamaskin på internett-kafe og der er det mange! Mulighetene er mange!
"Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje."

danielodland

Legg innav danielodland » tir 10 mai, 2011

NastyMix skrev:
men ekstrapremier for flest antall stemmer

Nei, nei.... :(

Jeg har vært vitne til hvordan man samler "likes" til sitt eget bidrag. Det er så lett å jukse, alle vet at stemmen blir registrert per maskin. Jeg har sett en student gå rundt alle klasserom, fra maskin til maskin på Noroff og stemme på seg selv i en tilsvarende konkurranse. Det koster nesten ingenting å "låne" en datamaskin på internett-kafe og der er det mange! Mulighetene er mange!

mhm...det blir sånn at de som er villig til å spille skittent og uetisk vinner. Det her er den mest meningsløse konkurranseformen som fins kanskje. Håper virkelig at vinneren blir et wildcard.

Brukeravatar

Andrews

Legg innav Andrews » tir 10 mai, 2011

skittent og uetisk vinner.

?

Nå er det slik at konkurranse reglene er sånn, og det står ingenting i reglene om at man ikke kan gjøre det. Derfor ikke skittent spill, og overhodet ikke uetisk.

Ja, jeg synes reglene er rare, og det er overhodet ikke de beste bildene som kommer til finalen. Men skittent og uetisk? .. du drar den litt langt.

danielodland

Mulig at jeg setter det på spissen med ordbruken....men står på at det (for meg iaffal) ville føles noe uetisk å gå rundt og samle stemmer ved å stemme SELV fra alle maskinene i klasserommet eller på en nettkafe. Blir vel subjektivt dette.

[....selv om reglene ikke sier at dette er forbudt.]

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 10 mai, 2011

Nå får vi enten legge diskusjonen død ellers kan noen ta den opp i egen tråd.

Poenget er nok mottatt av de som lager reglene og kan bli tatt til etterettning neste gang. Det kommer neppe til å skje regelendringer midt i denne konkurransen uansett.

Jeg ser mer på det slik at det er veldig positivt at man gir ut slike bra premier. Det er selvfølgelig reklamering som ligger bak, men hvis konkurransen blir bra mottatt er det i det minste større sjangse for at vi får se flere slike fremover :)

PS! Selv om jeg sitter som wildcard dommer har jeg ikke noe annet med konkurransen å gjøre. Dette er kun mine egne synspunkter, men synes det er synd at tråden til noe jeg i utgangspunktet ser på som et veldig positivt tiltak blir overskygget av diskusjon om reglene.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

danielodland

Mottatt =) Har aldri ment å lage noe kvalme, men det blir fort sånn =) Jada er storveis at noen tar på seg å lage konkurranser. Er ikke som om noen tvinger noen til å delta heller.

Brukeravatar

megaman
Sted: Sandefjord

Legg innav megaman » tir 10 mai, 2011

Ringte inn for noen måneder siden og la frem problemstillingen av hvor lett det var å jukse, men de sa at det var et dommerpanel som også gikk igjennom og valgte ut noen, så.....
Freelancer

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » ons 11 mai, 2011

Det tronotrond sa... :) Dere kan gjerne sende meg PM'er om dere har innspill eller forslag til nye 3D-konkurranser.

Her er forresten de som går videre til finalen fra runde 3 - gratulerer :)

"Grand Fireplace" og "Ståva Heime" er plukket ut som wildcards av juryen.

danielodland

Legg innav danielodland » ons 11 mai, 2011

Grattis til finalistene.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 21 jun, 2011

Hvordan gikk det med denne? :)

Brukeravatar

Minimus
Sted: Trondheim

Legg innav Minimus » ons 22 jun, 2011

Gratulere Øyvind Andersson med seieren!!!

Var på diamond award. Konge å se bildet på stor skjerm :) bra jobba.

Bidraget kan sees her:
http://www.noroff.no/konkurranser/kreat ... ryID=21140
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 22 jun, 2011

Gratulerer! Veldig stilig bilde :)
Don't let the fire fade!

Gå tilbake til «Nyheter»