Konkurranse - vinn commercial version av 3ds Max eller Maya

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
KriFos

Konkurranse - vinn commercial version av 3ds Max eller Maya

Legg innav KriFos » ons 16 feb, 2011

Hei alle sammen :)

Vi på 3D hos Noroff har akkurat kjørt i gang en konkurranse i samarbeid med Infinity, der man kan vinne en commercial version av 3ds Max eller Maya (vinneren får velge selv - verdien er over 50.000kr). Tenkte det må være midt i blinken for 3D-sjelene her inne.

I juryen sitter bl.a. Tronotrond her fra forumet, som vil være med på å kåre vinneren. Vinneren får overrekket premien under Noroffs årlige festforestilling "Diamond Awards" i Oslo den 17. juni.

Du kan delta i konkurransen med et hvilket som helst 3D-bilde, kravet er at det er laget i typisk "3D-programvare" som f.eks. 3ds Max, Maya, Blender, Z-brush etc. Hensikten er å få flest mulig "likes" på bidraget sitt for å komme med til finalerunden.

Konkurransen er delt inn i fire innledende runder som varer 4 uker hver. Man kan delta i alle rundene, og dermed ha 4 sjanser til å bli plukket ut. Juryen plukker også ut en del "wildcards" til finalen.

Håper at så mange som mulig vil delta i konkurransen hos oss.

Link for deltagelse og fullstendige konkurranseregler: http://www.noroff.no/konkurranser/kreativ-3d-konkurranse

(PS! Innlegget er klarert med Tronotrond)

Mvh,
Kristian Foshaug
3D Design & Animasjon
Noroff Nettstudier

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 16 feb, 2011

Kult =)

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 16 feb, 2011

Har levert inn, eneste kritikken jeg har til denne konkuransen er bilde størrelsen, føler ikke akkurat du får vist så veldig mye med så lite bilde.. Det er litt trist :)
Hadde vært bedre med maks 1000 pixels.. At du kan trykke på bildet og zoome inn eller noe hadde vært fint.. :D

Eller er jeg den eneste som kjører 1920x1080 + på skjermen ?
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » tor 17 feb, 2011

Takk for tilbakemeldingen Athidi, er veldig enig der - skal ta å sende den informasjonen videre til de som har laget systemet :)

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 17 feb, 2011

Er det ett bidrag per person for hver runde eller kan man feks pumpe inn hele portfolioen hver runde?
Don't let the fire fade!

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » tor 17 feb, 2011

Man kan ikke delta med samme bidraget to ganger, men kan delta med så mange man vil hver runde.

Dette vil det bli opplyst om i reglene på runde 2 at man ikke kan delta med bilder fra tidligere runder, men ser at det vil være hensiktsmessig at det står til opplysning allerede på runde 1 - så skal få oppdatert dette - takk! :)

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 20 feb, 2011

Vet ikke helt hva jeg synes om konkurranseformen. Det er vel stort sett det samme som har skjedd på TG de siste 10 årene? Den med flest "kompiser" vinner. Det begynner jo å skinne gjennom på denne konkurransen også. Jeg skjønner hvorfor dere gjør det, det skaper blest om konkurransen, jeg er glad det er en jury i tillegg så det ikke blir totalt random hvem som vinner.

Skjønner ikke at Infinity klare å selge noe som helst med en hjemmeside som denne :) Ville ikke i min villeste fantasi lagt igjen penger uansett genre med en slik side.

Det er utrolig morsomt at konkurranser med lisenser som premie holdes. Det er stort sett alt for dyrt for enkeltpersoner å handle lisenser og det koster ikke firma som holder lisense stort å levere som premie.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Strandli

Legg innav Strandli » søn 20 feb, 2011

Mikademius skrev:Vet ikke helt hva jeg synes om konkurranseformen. Det er vel stort sett det samme som har skjedd på TG de siste 10 årene? Den med flest "kompiser" vinner. Det begynner jo å skinne gjennom på denne konkurransen også.

Er raskt å havne i den fellen hvor den mest flest kompiser, følgere på Twitter/facebook vinner ja. Men i det siste har det ikke vært slik på TG etter min erfaring, hvor bare deltakere og jury kan stemme. Selv har jeg aldri drevet noen stemmekampanje på TG, men har klart å stikke av med premier selv om bidragene var balle. Så vet ikke hvilket år du sammenligner kompis-stemmingen med fra TG, men nå det siste har det vært mer fair game.

Syntes og det er stilig gjort å arrangere en slik konkurranse, er en kjempeflott premie, det er det ingen tvil om.
Jeg er bare skeptisk til måten vinnerne velges, på en måte er det jo fint at det ikke bare velges etter juryens vurdering, for vi vet jo ikke hva slags smak de har. Det bildet som faller mest i smak hos folk flest burde jo få en fordel, men slik som det er nå er det mye sosiale medier og kompisstemming som foregår. Jeg bruker ikke facebook, så har liksom liten sjanse bare på grunn av det :p Men nå er det sikkert en verdig vinner som står igjen til slutt, det er jo ikke amatører som arrangerer konkurransen heller, er uansett en flott konkurranse, men jeg ser ikke for meg allverdens mange stemme på fremmede bidrag for å si det slik :p

danielodland

Legg innav danielodland » søn 20 feb, 2011

Mikademius skrev:
Skjønner ikke at Infinity klare å selge noe som helst med en hjemmeside som denne :) Ville ikke i min villeste fantasi lagt igjen penger uansett genre med en slik side.

Haha, tenkte samme tanken første gang jeg så siden. Første gang jeg handlet hos de, var det nok på tross av designen. Det som imidlertid viste seg var at Paul hos Infinity er en av de mest serviceinnstilte forhandlerne jeg har vært ute for. Har handlet der flere ganger og de er alltid kjappe med leveringen i tillegg til å ha faglig kompetanse og en latterlig god innstilling til kundebehandling.

Når det gjelder siden deres, har jeg valgt å anta at det er en slags ironi ute og går. De livnærer seg av å selge grafikkrelatert software og hardware, og har valgt den designen på siden. Det kan ikke være noe annet enn overlagt ironi vel?

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » søn 20 feb, 2011

Vet ikke helt hva jeg synes om konkurranseformen. Det er vel stort sett det samme som har skjedd på TG de siste 10 årene? Den med flest "kompiser" vinner. Det begynner jo å skinne gjennom på denne konkurransen også. Jeg skjønner hvorfor dere gjør det, det skaper blest om konkurransen, jeg er glad det er en jury i tillegg så det ikke blir totalt random hvem som vinner.

Jeg er helt enig i dette..
Fordi det føles ut som konkuransen i bunnen å grunn ikke går på skills, men på hvor ofte du klarer å spamme dette på facebook og få folk til å stemme..

Vi får se når det kommer til Wildcard systemet dems, og etter slik jeg fikk det forstått så blir de 20 som er i finalen kun dømt av dommere og ikke av votes?
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » fre 25 feb, 2011

Vi er 5 jurymedlemmer som da plukker ut 8 wildcards tilsammen, dvs at vi får valgt hver vår favoritt blandt de som ikke har nådd opp til topp 3 på stemmer.

Fordelen med å sanke stemmer er jo at man er garantert at bidraget blir sett, og havner i finalerunden. Hvert jurymedlem vil jo vurdere de tyve bidragene og gi sin vurdering basert på de kriteriene som står i konkurransereglene. Vi er garantert uenige i utgangspunktet ;)

Når det så er fire runder, betyr jo det at jeg ikke kan plukke ut min favoritt *hver* runde, så sjansen er absolutt tilstedet for at et potensielt vinnerbidrag kan havne utenfor finalen, pga for lite stemmer.

Vi kommer garantert til å kjøre flere konkurranser - og vi tar som sagt gjerne tilbakemeldinger fra dere på konkurranseformen - send meg en PM dersom dere har ønsker eller forslag til senere runder, gjerne forslag til premier også.

Vi satser på å ha flere premier på senere konkurranser - da kan det også tenkes at man f.eks. kan la hovedkåringen foregå som nå, men at samtidig enten vinneren med flest likes i hver runde, eller totalt, også får en bra premie.

danielodland

Legg innav danielodland » fre 25 feb, 2011

KriFos skrev:Vi er 5 jurymedlemmer som da plukker ut 8 wildcards tilsammen, dvs at vi får valgt hver vår favoritt blandt de som ikke har nådd opp til topp 3 på stemmer.

Fordelen med å sanke stemmer er jo at man er garantert at bidraget blir sett, og havner i finalerunden. Hvert jurymedlem vil jo vurdere de tyve bidragene og gi sin vurdering basert på de kriteriene som står i konkurransereglene. Vi er garantert uenige i utgangspunktet ;)

Når det så er fire runder, betyr jo det at jeg ikke kan plukke ut min favoritt *hver* runde, så sjansen er absolutt tilstedet for at et potensielt vinnerbidrag kan havne utenfor finalen, pga for lite stemmer.

Vi kommer garantert til å kjøre flere konkurranser - og vi tar som sagt gjerne tilbakemeldinger fra dere på konkurranseformen - send meg en PM dersom dere har ønsker eller forslag til senere runder, gjerne forslag til premier også.

Vi satser på å ha flere premier på senere konkurranser - da kan det også tenkes at man f.eks. kan la hovedkåringen foregå som nå, men at samtidig enten vinneren med flest likes i hver runde, eller totalt, også får en bra premie.

Vil kommentere på premien; syns en lisens en en veldig bra premie. Det er, etter min mening, mye bedre enn f.eks en PC eller mac (gikk rykter om at premien kom til å være en mac, noe jeg syns ikke er heelt passende). Det er også en av de tingene som er vanskelig å ta seg råd til, særlig om man ikke oppgraderer fra studentlisens. Andre gode premier kunne vært en überfet skjerm eller et grafikkort i proklassen (et i quadroserien f eks). Sånne ting som folk gjerne har lyst på men aldri kan ta seg råd til å ha privat.

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » tir 15 mar, 2011

Nå er runde 2 aktivert - de fem utvalgte fra runde 1 blir presentert snart :)

Skjerm og grafikkkort er notert - andre ting jeg ser kan være aktuelt er vel f.eks. vray-lisens, eller andre forholdsvis dyre premier - tenker for typisk 2. og 3. premie. 1.premien bør være skikkelig bra synes jeg :)

Trådstarter
KriFos

Legg innav KriFos » tor 31 mar, 2011

Da har vi lagt ut de som går videre til finalen fra runde 1:
http://www.noroff.no/konkurranser/kreat ... nkurranse/

De tre førstnevnte er videre pga likes, de to siste har juryen stemt frem som wildcards.

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » tor 31 mar, 2011

kult =) grattis til de som gikk videre! Det var mange bra bidrag

Gå tilbake til «Nyheter»