messiahStudio5 for 10 $

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 08 feb, 2011

Kelemvor skrev:
Guilemo: Hvordan kom du inn i beta?

Helt ærlig: Jeg lurte på det samme. Jeg sendte faktisk mail til Brad Peebler om det. Fikk dette som svar:

Because you are a proactive contributor to the community. You have also proven to be a level headed and clear communicator on the public forums. Your art is inspiring and you have skills in several areas including sculpting and texturing which are both areas we would like to improve

Det at 601 får character animation er public knowledge btw. Jeg vet absolutt ingenting annet om 601 enn det :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Zinho
Sted: Kristiansund

Legg innav Zinho » tir 08 feb, 2011

Kjøpt! Håper vi får den nå da :?

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tir 08 feb, 2011

Ser ikke ut som om den progressbaren er dynamisk, for den har ikke flyttet seg på et par timer. Mulig det sitter en og oppdaterer den manuelt.

Håper det går gjennom jeg også. Hvis ikke så er det ingen penger tapt.

Guilemo: Så moro. Skulle gjerne likt å hatt beta jeg også, men jeg er liksom ikke så flink på de områdene. Jeg fikk navnet mitt i manualen da, sammen med et sitat. :)

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » tir 08 feb, 2011

De satser ikke på å ha en featurelist på flere sider for hver release, men prøver å implementere ting på en bra og intuitiv måte. På den måten tar det lengre tid før de baker ting inn, men når det er bakt inn så er det som regel veldig bra.

Skulle ønske de gjorde det slikt med 3dsmax og, istede for å pumpe inn så fort som mulig..
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Kelemvor
Kontakt:

Det gjelder Maya også.. Jeg ser for meg Maya som et hus som er blitt påbygd i høyden for hver versjon som har kommet. Gjerne med de etasjene som blir påbygd større enn etasjen de står på. I tillegg har man hotfixes og patches som små påbygg utover på etasjene med sånn halvdårlig snekkerarbeid.
Til slutt står man igjen med et veldig ustabilt hus som knaker og knirker i vinden. :D

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tir 08 feb, 2011

Haha.. akkurat det jeg ha føler om de store pakkene..!

Det som fikk meg til å gå over til modo er akkurat det dere sier om at det den gjør gjør den veldig bra. Da jeg egentlig aldri gjør noe stort ut av animasjon en å små teste ting er grunnen jeg ikke har testet det i modo enda.

ontopic:
Noen som har tenkt på hvordan de har tenkt å tilbake betale om det ikke går igjennom? Da dette er et mareritt tenker jeg vell at de gir ut dette uaasett hva de får inn.
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Kelemvor
Kontakt:

Paypal har vel rutiner for dette, så det er vel ikke noe problem.

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tir 08 feb, 2011

Takker for tipset guilemo. Jeg kjøpte pro versjonen :) Føler meg rik... hehe
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Kelemvor
Kontakt:

Progressbaren har gått opp med mellom 8-10% siden sist jeg sjekket. Det tyder jo bra. Man må bare passe på å spre ordet. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Jeg lurer på hvor mye de tjener på dette jeg. Ut fra det jeg har lest på forum er det en hel bråte med folk som har kjøpt alt, gjerne flere pro-lisenser. Dette er folk som ikke nødvendigvis hadde kjøpt det ellers. Kommer nok noen tusen dollar i kassen, regner jeg med.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » tir 08 feb, 2011

Hvis prisen normalt er $1200, så må de jo selge 30 ganger flere lisenser enn de ellers ville solgt. Men de regner vel med at flere kommer til å oppgradere til neste versjon.

..eller kanskje de rasker til seg så mye penger de kan, før de selger hele skiten til Luxology (eller Autodesk.. :twisted: )
My dongle is small, hard, and purple.

Brukeravatar

Kelemvor
Kontakt:

En ting man også må tenke på her er at når de selger den til 1/30-del av prisen så taper de ikke 29/30-deler av inntekten. De selger flere kopier enn de normalt ville gjort og da gjør volumet at inntekten blir høy. Det er det som er det fine med programvare. En kopi har ikke noen særlige produksjonskostnader, så hvis man har tjent inn programmet, så vil selv 1/30-del være ren profitt.

Litt enkel tankegang, kanskje, men det er sånn jeg ser det i hvert fall. :)

Brukeravatar

Trådstarter
Guilemo
Kontakt:

Kelemvor skrev:En kopi har ikke noen særlige produksjonskostnader, så hvis man har tjent inn programmet, så vil selv 1/30-del være ren profitt.

Nettopp.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » tir 08 feb, 2011

Jeg tror det er en kombo av det Kelemvor sier og mer salg til seinere versjoner!
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Medi8or
Sted: Lyngdal

Legg innav Medi8or » tir 08 feb, 2011

Kelemvor skrev:En ting man også må tenke på her er at når de selger den til 1/30-del av prisen så taper de ikke 29/30-deler av inntekten. De selger flere kopier enn de normalt ville gjort og da gjør volumet at inntekten blir høy.
Ja. Men de må selge mer enn 30 ganger flere lisenser enn de ellers ville gjort. Noe færre hvis en regner med fremtidige inntekter fra den større brukergruppen, som at fler kommer til å oppgradere, og at fler kommer til å kjøpe tutorials.

Kelemvor skrev:Det er det som er det fine med programvare. En kopi har ikke noen særlige produksjonskostnader, så hvis man har tjent inn programmet, så vil selv 1/30-del være ren profitt.
1 slår 1/30, selv om begge deler er profitt. ;)

Har vært innom noe av det samme prisspørsmålet andre steder. Folk klagde på billettpriser for å komme inn på en messe. Argumentet var at om vi halverte prisen, så ville mange flere kjøpe billett. Godt mulig, men da måtte en ha doblet antall besøkende for de samme billettinntektene, og selv om så mange folk hadde dukket opp, så var det strengt tatt ikke plass til så mye folk...
My dongle is small, hard, and purple.

Gå tilbake til «Nyheter»