3dsMax 2016 New Features

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

3dsMax 2016 New Features

Legg innav Tronotrond » man 13 apr, 2015

New Features!

Har ikke vært mye positivt som har skjedd for Max de siste åra, men dette ser jo absolutt lovende ut! Nærmer seg litt Houdini med Node Graph. Veldig spennende, men kanskje mest spennende å se hvordan hastigheten på det blir. Håper bare ikke det er maxscript-filer som blir generert...
Og så ser det ut som vi ENDELIG får et fungerende Xref-system!

10 år på etterskudd, men men.. ;)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 13 apr, 2015

Introducing Max Creating Graph

Some of you may be familiar with another visual language from Autodesk called "Dynamo" and see some similarities. Dynamo is very similar to MCG (it is easy to extend using .NET and supports some functional programming concepts) but it is an interpreted language: not a compiled language. This design choice made sense for Dynamo, because it was designed for parametric geometry construction, however the performance was not sufficient to enable us to create tools for 3ds Max users.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » man 13 apr, 2015

Jeg er overrasket over at dette faktisk skjer, men ikke imponert.
De burde ha integrert "Node Graph" for mange år siden.

Vi får se hvordan det funker. For første gang på mange år synes jeg at jeg merker "exciting" tendenser i hodet mitt. Håper jeg ikke blir skuffet.

Tronotrond: Tviler på at det er maxscript-filer som blir generert utifra hva jeg ser i videoen. Hvis så er tilfelle så blir det jo ubrukelig ;)

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » man 13 apr, 2015

Når man snakker om features (ingen anelse når det gjelder ytelse og bugs), så er dette den beste utgivelsen på lenge!

Max Creation Graph, støtte for Open Subdiv og Alembic er musikk i mine ører :D. De er lovlig sent ute, men bedre sent enn aldri. Videre liker jeg at de med dette viser at de har fokus på de rette tingene. Dvs. ting som kjernen i visualiseringsindustrien vil ha, ikke arkitekter som bruker 3dsmax litt på si. Selv de mindre tingene er ganske nyttige. Tidligere har dette stort sett bare vært ubrukelig bullshit.

Videre er jeg inne på autodesk area, hvor man kan stemme på nye features man vil ha, ting man mener trenger ytelsesforbedringer, interface overhauls og lignende.
Det er nesten et år siden jeg var der inne sist, og jeg la merke til at ting autodesk har markert som "under review" (ting de jobber med eller ihvertfall vier oppmerksomhet) stort sett er de "riktige" tingene. Det lover altså godt for fremtiden :P

I dag hater jeg Autodesk litt mindre :D
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » fre 17 apr, 2015

Litt mer om Max Creation Graph

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TPavSkV1nhs[/youtube]

http://cgpress.org/archives/new-max-creation-graph-videos.html
www.amvfx.com

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » fre 17 apr, 2015

Har fått sett litt på MCG de siste to dagene. Virker veldig lovende, men må si at fra et programmerinssynspunkt er litt mye "mørk magi" her. Forskjellig type data kobles sammen og ting skjer uten at man har en komplett oversikt. Samtidig skjønner jeg absolutt ikke hvordan man gjør enkle saker som å loope igjennom og sjekke for verdier. :-k
F.eks. gå igjennom alle vertices og sjekke om Z-posisjonen er over en gitt verdi. Om noen skjønner det så si gjerne ifra!

Satser nå på at det kommer noen a-ha(!)-opplevelser underveis :)

Brukeravatar

artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » lør 18 apr, 2015

For oss (meg) som ikke programmerer så er mørk magi velkommen ;)

Flere videoer om MCG:
http://cgpress.org/archives/cgtutorials/max-creation-graph-creating-modifiers-and-objects-using-compounds?ed=3ds
www.amvfx.com

Gå tilbake til «Nyheter»