Foundry and Luxology Merge

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

Foundry and Luxology Merge

Legg innav artifushion » tir 25 sep, 2012

For de som ikke har fått med seg dette:

[align=center]Bilde[/align]

The Foundry (Nuke, Mari, Katana) today announced it has merged with Luxology (Modo). The two companies are a very interesting fit in terms of technology and markets. The combined portfolio will open doors to new ways of working, providing artists and designers with increased creative choice, yet they only share about 10% of common customers. Modo is very accessible 3D, while Nuke dominates the high end feature film 2D compositing market. Luxology is known for a nearly heroic devotion to artists, and The Foundry is one of the most successful companies in the world at complex workflow pipelines that can handle anything anyone can throw at them.

http://fxguide.com/featured/foundry-and-luxology-merge-fxg-exclusive/
Sist redigert av artifushion den tir 25 sep, 2012, redigert 1 gang totalt.
www.amvfx.com

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 25 sep, 2012

Spennende. Meget, meget spennende.

Podcast fra Lux og The Foundry her.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » tir 25 sep, 2012

3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

Trådstarter
artifushion
Sted: Norge
Kontakt:

Legg innav artifushion » tir 25 sep, 2012

Veldig spennende ja. Spent på hva som kommer utav dette!

Howii: Linken er i hovedposten, men skal gjøre det mer tydelig.
www.amvfx.com

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » tir 25 sep, 2012

Kult. Neste versjon av Modo gleder jeg meg ekstra mye til nå. :) Blir bare bedre og bedre.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 25 sep, 2012

Enste positive med dette er at vi får en konkurrent til Autodesk.
Utover det kan jeg aldri tenke meg at produktene blir noe bedre som følge av dette. Dette selskapet kommer senere til å kjøpe opp et tredje selskap etterhvert som det får større finansielle muskler, og slik fortsetter det. Akkurat det samme løpet som Autodesk har kjørt. Eller tror folk at det på magisk vis skal komme folk med andre holdninger og en annen bakgrunn i ledelsesposisjoner i dette nye selskapet enn det har gjort i AD, etterhvert som tida går?
Det som sørger for innovasjon og gode produkter er at selskapene til dels har kniven på strupen; de har ikke råd til å feile. Enkeltpersonene og deres holdninger er akkurat det samme som man finner hos AD, så på sikt vil de kjøre samme løpet hvis de får sjansen.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Strandli

Legg innav Strandli » tir 25 sep, 2012

Slik jeg forstod det, så er det mer et samarbeid enn en ren overtagelse, med mindre det bare er PR-snakk så klart. Men jeg tror begge parter kan ha nytte av dette.

Det er klart at begge parter ønsker å vokse, men utifra artikkelen over, så fikk begge selskaper noe utav dette. Foundry er fokusert på å lage pipeline verktøy, og de mangler 3D-programmet der, og nå kan Modo fylle det tomrommet. Luxology ønsket enkelt og greit mer ressurser, og nå hyrer de flere utviklere som et resultat av dette.

De kan nå dele teknologi og andre løsninger, og R&D avdelingen er delt mellom de to, som egentlig bare kan føre til bedre ting for begge. Det at Luxology jobber sammen med Foundry gir de også større frihet til å fokusere på modellering i Modo, i stedet for å føle noe press til å gi features som nå kan dekkes av Foundry's verktøy.

Alt i alt, så tror jeg dette kan bli skikkelig bra. Men selvfølgelig er det sunt med litt skepsis. Men det er litt tidlig å sammenligne Foundry med Autodesk, når de har vist veldig forskjellige holdninger så langt.

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tir 25 sep, 2012

http://www.luxology.com/products/The_Fo ... index.aspx

Denne svarer på en del spørsmål. Jeg tror dette kommer til å bli veldig bra for modo og frykter ikke at luxology kommer til å bli noe ny autodesk dark empire sith.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tir 25 sep, 2012

Hardrock: Hør gjennom noen av podcastene som finnes om enmnet, som f.eks den jeg linket til. Det er på ingen måte ett oppkjøp; det er en sammenslåing.

Jeg tror absolutt at de kommer begge til å tjene stort på dette samarbeidet. The Foundry og Luxology var aldri egentlig konkurrenter, ettersom de overlappet på lite. De dekker forskjellige biter av pipelinen.

Strandli er ganske spot on her.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tir 25 sep, 2012

Ok, jeg har ikke satt meg noe inn i det. Har kun lest pressemelding. Jeg er skeptisk, men jeg fikk et annet inntrykk enn jeg hadde når jeg leste linken til FXdal. Jeg trodde det var snakk om en sammenslåing, men dette er mer et samarbeid, som dere påpeker. Kan hende det funker ... ;)

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 26 sep, 2012

hardrock_ram skrev:Ok, jeg har ikke satt meg noe inn i det. Har kun lest pressemelding. Jeg er skeptisk, men jeg fikk et annet inntrykk enn jeg hadde når jeg leste linken til FXdal. Jeg trodde det var snakk om en sammenslåing, men dette er mer et samarbeid, som dere påpeker. Kan hende det funker ... ;)

Du skeptisk? no way! :-o hehe.. Spennende saker!
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tor 27 sep, 2012

:P

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 28 sep, 2012

Selv hadde jeg haapet at de ville skrevet noe fra bunnen av selv. Da kunne man kanskje sagt bye bye til Maya etterhvert. Modo er awesome, don't get me wrong, men om det skal bryne seg paa VFX bransjen maa nok The Foundry gjoere mer enn aa partnere litt.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Gå tilbake til «Nyheter»