moma

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

moma

Legg innav Kelemvor » fre 21 sep, 2012

Sinx viste meg denne lille saken her i går. Jeg synes den så snasen ut og la merke til at det ikke var nevnt her på forumet, så tenkte kanskje noen av dere ville like den også.

moma

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 22 sep, 2012

Holy moly... Det er jo fantastisk! Takk for link :)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 22 sep, 2012

Meget pent. Preview er noe av det jeg savner mest med mental ray, så hadde vært moro å prøve dette.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » lør 22 sep, 2012

Mika: Du får takke Sinx. :)

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » lør 22 sep, 2012

Har vert beta tester for denne en stund nå. Oppfatter det som et steg fram for maya og et steg tilbake fra modo :)

Det som er litt dumt er at man ikke kan layere forskjellige materialer og maske ut som man kan i modo shader tree. Moma bruker layered texture for å simulere shader tree og det fungerer litt så som så etter min mening.

Den har litt tungvinte løsninger på noen ting som for eksempel 3 smooth er en setting på objektet som må aktiveres. Man må cache scenen ganske ofte. Fint å få en skikkelig prewiew og den fungerer veldig bra men det hele blir litt småknotete.
Han som lager det kommer med en ny update nesten hver måned med ufattelig mye forbedringer så denne kan sikkert bli bra. Krever at du har både maya og modo da vel og merke.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Gå tilbake til «Nyheter»