Autodesk Lays Off 7% Of Entire Staff

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Autodesk Lays Off 7% Of Entire Staff

Legg innav hardrock_ram » søn 26 aug, 2012

Les her

Jeg kan komme på altfor mange gode grunner til at Autodesk mister kunder. Og når de snakker om mobile og cloud computing begynner jeg å lure på om de har mistet helt bakkekontakten ... Hva med å prøve en helt ny revolusjonerende strategi: Å gi bunnsolid støtte til kjerneprodukter som 3dsmax og maya med fokus på hva forbrukerne trenger isteden for teite features som introduserer mange nye bugs. Ja, dette høres kanskje sinnsykt ut for ledelsen i AD som selvfølgelig ikke vet noe om hverken kundene eller deres behov (det får være grenser for hva man kan forlange), men noen risker må man vel ta hvis man skal overleve?

3dsmax er i bunn et helt mega 3D-program med MANGE geniale og superkraftige løsninger, men de hiver på lag på lag med ubrukelig møkk. Det er som at kokken lager fløyelsfasan på en lake av lettfriterte trøfler (fiktiv matrett), men rett før servering finner kelneren (som ikke vet en DRITT om matlaging) på at han skal hive på et solid lag med ketsjup, for deretter å bli overrasket over at kundene ikke blir fornøyd og at restauranten mister kunder.
if your not living on a killing ground, you better make your own

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » man 27 aug, 2012

Stusset også over dette når jeg sjekka ut sidene til autodesk her i forrige uke. Hva driver de med.. Og Autocad for iPhone og iPad er på vei! Det er litt morsomt da..

Brukeravatar

tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » man 27 aug, 2012

Leste nettopp om dette selv. Blir mektig provosert! Carl Bass kommer til å kjøre hele Autodesk konsernet rett i grøfta.
Støtter hardrock_ram i det at de har mange geniale ideer, men at de på en eller annen måte alltid klarer å rote det skikkelig til.
Blir mer og mer sikker på at jeg ikke skal satse på Autodesk fremover...

Luxology derimot.... :) Autodesk er ikke i nærheten av den kundestøtten og innovasjon Luxology har!

Strandli

Legg innav Strandli » man 27 aug, 2012

Nå sjonglerer Luxology litt færre baller i lufta samtidig også da, noe som gir de mer tid til å gi hver ball oppmerksomheten den trenger. Autodesk har vel så mange baller i lufta nå, at når det først går galt, så er det litt mer å rydde opp i. To veldig forskjellige selskaper, og det burde ikke overraske noen at de mindre og mer fokuserte utviklerne har bedre kvalitetssjekk og brukerstøtte.

Allikevel, synd det går galt med Autodesk også. Selv om mange sikkert bare syntes det er fint, så er det alltid kjipt å se flinke folk som mister jobbene sine fordi feil menn styrer skuta.

Brukeravatar

tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » man 27 aug, 2012

Ja det er sant, men så har de ett vanvittig overskudd og da, nærmere 1,2 millarder NOK for bare 2011.
Og jeg som "er" Maya bruker blir småirritert når jeg vet at det ikke er mange årsverk som skal til for å fikse opp i de mest grunnlegende manglene/feilene i Maya. Det har vært overraskende lite utvikling de siste 5-6 versjonene, og når jeg nå ser at de fortsetter å kutte i bemanning, da skjønner jeg ingenting! :(

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » man 27 aug, 2012

Jeg er helt sikker på at de har 7% med folk som er 100% unødvendige. Har du noengang sett en rulle tekst i slutten av et spill. Halvparten er bare igler som lever av andre mennesker som kan noe. Så jeg håper bare de sparker de rette folka.
Men når verdens økonomien ligger dårlig an så lider nok uansett et selskap som AD under de forholdene. Skal jo sies av de avgjørelsene som blir tatt av AD ledelsen ikke hjelper konsernet så veldig mye.
Tror også mange begynner å bli mektig lei av at AD ikke tar tak i sine reelle problem. Sant som sies fra hardrock her at det har blitt veldig mye ketchup med årene.
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com

Strandli

Legg innav Strandli » man 27 aug, 2012

Og jeg som "er" Maya bruker blir småirritert når jeg vet at det ikke er mange årsverk som skal til for å fikse opp i de mest grunnlegende manglene/feilene i Maya.

Det er vel det som er problemet med selskaper på størrelse med Autodesk, de har investorer og andre folk som må imponeres, de må ha nye features som ser dritfett ut som bullet points. Jeg tror alle som brukte programvaren profesjonelt ville satt pris på en overhaling av det helt grunnleggende, og Autodesk burde satt ressurser av til nettopp dette. Problemet er vel at gamle problemer ofte kan rote til mye dersom de plutselig endres over natten, og jeg vet Autodesk har hatt mye problemer med gammel kode tidligere.

Men du ser jo de prøver å ta tak i disse problemene i 3DS Max, hvor de sakte men sikkert skriver om og oppdaterer de grunnleggende tingene. Det er enormt ressurskrevende og et vanskelig prosjekt, så jeg skjønner at de fokuserer på et program om gangen når de setter igang slik. Om det blir en suksess, så kan du vel nesten vedde på at Maya får samme behandling. Men da kan det nok være for sent allerede.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 28 aug, 2012

Utifra hva dere skriver så kan det nesten virke som om Autodesk tar helt kvelden.. De sier opp noen ansatte fordi det trengs. Om det er pga dårlig ledelse eller ikke skal jeg ikke utgi meg så mye om, men dette er da helt vanlig i større selskaper fra tid til annen.

Og jeg vet ikke helt hvor riktig det er å sammenligne Luxology med autodesk..

:)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 28 aug, 2012

FXdal skrev:Jeg er helt sikker på at de har 7% med folk som er 100% unødvendige. Har du noengang sett en rulle tekst i slutten av et spill. Halvparten er bare igler som lever av andre mennesker som kan noe. Så jeg håper bare de sparker de rette folka.
Men når verdens økonomien ligger dårlig an så lider nok uansett et selskap som AD under de forholdene. Skal jo sies av de avgjørelsene som blir tatt av AD ledelsen ikke hjelper konsernet så veldig mye.
Tror også mange begynner å bli mektig lei av at AD ikke tar tak i sine reelle problem. Sant som sies fra hardrock her at det har blitt veldig mye ketchup med årene.

Ja, du kan jo tro at de sparker de rette folka ... Her blir det nok programmerere og folk på gulvet som må gå ja. Det ryker nok også noen ledere for konkrete avdelinger, prosjektgrupper ol. Du vet, de folka som har jobbet i firmaet i mange år og har mest erfaring, hovedsaklig fra jobbing på grasrota.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » ons 29 aug, 2012

Bilde

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 29 aug, 2012

Han kan ikkje meine dette for Maya, Max, SI etc..?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7J7R1BuJYK8&t=2m24s[/youtube]
Mvh
Saihtam

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » ons 29 aug, 2012

tassel: :D
Saihtam: Synes jeg hører facebook, apps og online aaaalt for mye her. *gulp*.

Brukeravatar

havards

Legg innav havards » ons 29 aug, 2012

Må si meg enig med V@la. I stedet for å synse ut i vildens sky så kan dere jo lese press releasen som kom. Røff regning fav første og andre kvartal i 2012 står Media and Entertainment delen for ~8% av revenuen. Så alt som omgår Autodesk handler ikke bare om maya og max. Ken Pimentel (max dude) skrev på cgtalk etter intervjuet med Bass at max ikke hadde noe særlig med cloud-satsningen å gjøre, iirc.
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Gå tilbake til «Nyheter»