Autodesk 3ds Max / Max Design 2013 Product Update 2

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Autodesk 3ds Max / Max Design 2013 Product Update 2

Legg innav tassel » fre 01 jun, 2012

Autodesk 3ds Max Design 2013 Product Update 2:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps ... D=10381720

Autodesk 3ds Max 2013 Product Update 2:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps ... ID=9241178
Sist redigert av tassel den fre 01 jun, 2012, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » fre 01 jun, 2012

Var sikkert bare for tidlig ute.. dukket opp nå for max 2013

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/ps ... ID=9241178

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » søn 03 jun, 2012

Jeg blir helt matt når jeg ser noen av bugsene som er fikset i update nr 2. Tenk å slippe programvare ment for profesjonell bruk med slike bugs. Det sier seg egentlig selv når de på død og liv MÅ slippe ny utgave en gang i året, for det er så mange opplagte problemer ved å låse seg til en slik timeplan at det er vanskelig å telle. Det er garantert "management" som verken vet hva som faktisk skjer i selskapet, eller vet noe om bransjen i det hele tatt som har klekket ut den geniale planen. Heldigvis er det slike inkompetente folk i ledelsen hos AD som indirekte sørger for at det er et minimum av konkurranse, så vi bør vel egentlig være glad for det ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » søn 03 jun, 2012

Ja, man kan ikke regne med annet en at software blir ødelagt når man kjører subscription opplegg. Jeg vil mye heller ha en stabil software en det vi har hatt etter Max 2009.

Det største problemet har jo vært at de har dyttet inn altfor mye på en gang. De kunne kanskje holdt seg til Nitrous i første omgang, eller jobbet mer med MassFX iom at de tok bort reactor i 2012. De kunne tatt ting litt gradvis.

Nå synes jeg riktignok at 2012 begynner å bli ganske ok å jobbe med etterhvert, men jeg liker ikke at de plutselig har gjort altmulig XML basert i 2013, selvom dette på sikt vil gi en positiv effekt. Desverre så er det nok slik at det sitter en haug med "nisser" på toppen som bare teller dollar, og utviklerene tipper jeg jobber ræva av seg og ikke rekker å gjøre ferdig noe som helst.. da får vi masse brannslukking og ufattelig dårlig software.

Jeg håper at andre software produsenter som lager 3d programmer ikke selger selskapet sitt til Autodesk (Tragisk at dette skjedde med Softimage og Alias)

Kapitalismen bestemmer jo over alt. bare tiden vil vise om noen har tenkt å ta til fornuft. :D

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 04 jun, 2012

Som du sier, ting fungerte etterhvert bra med Max2012. De gjenværende bugsene jeg opplevde ser ut til å ha bli fikset i PU7, som kom nå. kanskje årstallet er et hint, dvs. at i år 2012 så bør du bruke Max2012, fordi det er først da de verste bugsene er luket ut ... :P

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » man 04 jun, 2012

Hehe.. Det er jo skjeldent vi ser så mange updates på en max release så noe må dem jo ha skjønt. Jeg har alltid holdt meg unna oddetall releases (3ds max) :wink:

Viktigste for meg i 2012 var nettopp denne multi/sub material feilen.

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 04 jun, 2012

Jeg tror ikke å holde seg borte fra oddetall er noen god regel. For eks. Max 8 og Max 2008 introduserte mye nytt, og hadde en del bugs. Og nå med XBR tror jeg ikke AD tenker på å fornye og forbedre annenhver gang. Nå er det nok bare full gass, tut og kjør hvor nye features og bug-fiksing gjøres fortløpende.

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Kontakt:

Legg innav tassel » tir 05 jun, 2012

hardrock_ram skrev:Jeg tror ikke å holde seg borte fra oddetall er noen god regel. For eks. Max 8 og Max 2008 introduserte mye nytt, og hadde en del bugs. Og nå med XBR tror jeg ikke AD tenker på å fornye og forbedre annenhver gang. Nå er det nok bare full gass, tut og kjør hvor nye features og bug-fiksing gjøres fortløpende.

Det var en spøk :wink: Max 9 og Max 2009 er jo noen av de beste jeg har brukt :)

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tir 05 jun, 2012

Åja, da så :P

Gå tilbake til «Nyheter»