Hulk anno 2003 vs 2012

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Sted: Oslo
Kontakt:

Hulk anno 2003 vs 2012

Legg innav kimblarsen » ons 09 mai, 2012

Bilde

Det er litt forskjell :-) Hva synes dere ?

K
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com

Brukeravatar

Sinx
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Sinx » ons 09 mai, 2012

Jeg må ærlig si at jeg likte designet på 2003 versjonen bedre, men 2012 versjonen fungerer jo utrolig bra sammen med skuespilleren da.
Odd Smith-Jahnsen

http://smithjahnsen.com/

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 09 mai, 2012

kan jo sammenligne med 2008 versjonen også som jeg syntes var ganske imponerende..
jeg syntes det var fint de tok ned grønnfargen litt.. dro den litt mer mot gult.. det passer bedre inn i miljøet føler jeg..

Bilde
Bilde
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » ons 09 mai, 2012

Får meg til å tenke på hvor rart det er å få strukket den personlige oppfattelsen av datagrafikk. I min levetid har digitale fremstillinger av forskjellige virkeligheter gått fra flate polygoner til f.eks hulken i Avengers i dag. Og jeg husker fortsatt følelsen av å boote Quake første gang, hvor PENT det var!

Det kan kanskje forklares ved at datagenerert grafikk er "ryddig", og derfor stilistisk pent å se på. Men hulken øverst der var jo ment å være "ekte"?

Greit nok at den filmen kom før jeg visste så mye om spec maps, SSS og så videre, men jeg mener jeg syntes den så temmelig troverdig ut.

Så spoler man frem noen år, og hulken under får den til å se ut som et leketøy.

"Grafikk" har sin øvre grense i det den forsøker å fremstille, og det er flere år siden jeg ga opp å gjette hva som var CG i store produksjoner. "Ekte" har kommet og gått. Man må likevel tenke; hvordan i all verden skal ting se ut om 10 år, som får den nederste hulken til å se ut som den øverste?

danielodland

Legg innav danielodland » ons 09 mai, 2012

Kanskje idealene for hva som ser bra ut på film endrer seg, litt som skjønnhetsidealer. Den ene tiårsperioden handler det om stiliserte karakterer og smoothe digital sets, mens i neste runde handler det om ultrarealisme. Det blir nok sikkert en dynamikk i det selv om vi når punktet hvor det er umulig å se forskjell på en filmet person og en cg-person på film.

Der jeg syns det er mye å hente på realisme i dag er animasjon. Det er fortsatt veldig stiliserte karakterer og creatures vi ser i de fleste CG-produksjoner. Ting er ofte litt for smooth og "stilig" til å kunne være helt realistisk. Naturen er sjelden perfekt. Jeg sier ikke at det skal være et mål at alt skal se superrealistisk ut, jeg sier bare at få cg-karakterer-og creatures oppfører seg helt naturlig i mine øyne.

Brukeravatar

colorless-crayon
Kontakt:

Legg innav colorless-crayon » ons 09 mai, 2012

Min Personlige favoritt er Hulken fra the incredible hulk. Like på mange måter Edward Norton mye bedre en den nye skuespilleren ^^.

Likte han nye bedre etter andre gang jeg så filmen da, men jeg missliker også det ape aktige kroppsspråket de ga han i Avengers.

Vet der er snakk om effekter her da, 2003 versjon mangler detaljer, den er bare alt for grønn. Føler det som ødelegger den for meg er leppene, de er muligens bittelitt mørkere ellers så har de nøyaktig samme farge som resten av huden. Fantes det SSS shaders i 2003?

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » ons 09 mai, 2012

Jeg liker personlig 2012 hulk best men alt er da bedre en Lou Ferrigno som hulk.. :loll:
Bilde
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

christerb
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 10 mai, 2012

Ezben skrev:Jeg liker personlig 2012 hulk best men alt er da bedre en Lou Ferrigno som hulk.. :loll:

Aaaw yeah! Fantastisk! :D
Han hadde vel en cameo i den 2008 filmen og om jeg ikke husker feil? Er sikkerhets vakt der Bruce Banner jobber eller noe. :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CcXFZ5m3vsg[/youtube]

Brukeravatar

Crockett
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg innav Crockett » tor 10 mai, 2012

Det er noe med Blur Studios versjon av hulken her som gir meg frysninger (fra 3:17) -
av en eller annen grunn synes jeg denne er helt fantastisk :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WRDEaRBWXWA [/youtube]

Brukeravatar

shcmack
Kontakt:

Legg innav shcmack » tor 24 mai, 2012

Her er et 5k bilde av hulken:
Bilde

2012 versjonen er definitivt min favoritt :)

Strandli

Legg innav Strandli » tor 24 mai, 2012

Hehe, så dette bildet tidligere, og dette var min reaksjon:

Bilde

*sukk*

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tor 24 mai, 2012

Jeg syns håret på brystet hans er bra, men hvor det stikker ut ellers over den hvite bakgrunnen er det litt rart. Over armen hans og beinet er det ganske klart å se.

Ellers top notch.

Brukeravatar

LuvMachine
Kontakt:

Legg innav LuvMachine » tor 24 mai, 2012

Ezben; Ferrigno ER Hulken, sånn er det bare :P

Crockett; Husker jeg så den for første gang, lenge lenge siden. Drittøff, skulle ønske det ble laget mer slikt i den type kvalitet.

Strandli; *Instalagre bilde*

Må vel sies at 2008 versjon er den jeg heller mest mot. Bare jeg som syntes 2012v har hakket for meget gultone? 03 er litt VEL grønn, men 12 er litt vel gulgrønn/gusjegrønn? Har dog ikke sett Avengers filmen enda. Anywho, er vel en naturlig evolusjon av karakteren med bedre og nyere tools. Mener vi nå begynner nærme oss ett punkt der ting ikke nødvendigvis trenger bli så ektremt mye bedre. Så første Hulk filmen her for ikke lenge sia. I motion så syns jeg det selv der ser utrolig bra ut, selv i dag. Så spørsmålet er vel om det egentlig trenger bli så mye mer detaljert enn det er? Den største tingen som ødelegger litt for min del, er dårlig integrering og animasjon av 3D elementer i film, ikke nødvendigvis detaljnivået :P
"There are very few personal problems that cannot be solved by a suitable application of high explosives."
http://failfactory.weebly.com/index.html

Strandli

Legg innav Strandli » tor 24 mai, 2012

Det er vel noe folk har sagt i mange, mange år...

"Hvor mye bedre kan det bli?"

Gå tilbake til «Nyheter»