3ds Max and 3ds Max Design 2013 Announced

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

3ds Max and 3ds Max Design 2013 Announced

Legg innav havards » tir 27 mar, 2012

http://area.autodesk.com/blogs/ken/3ds_max_2013_announced

Fav-feature: Eggspline!

Kode: Velg alt

Egg Spline

The Egg spline lets you create splines that are shaped like a chicken egg. The Egg spline is provided in part to support the Autodesk Civil View Pipe Network feature. Civil View is available only with 3ds Max Design.
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 27 mar, 2012

With this release, we tried to do something slightly different. Along with the bigger features, we tackled improving things that might seem small, but can be annoying or cause inefficiencies when you work. For example, we now allow you to move the viewport while creating various entities like arrays so you don’t stop creating, change your viewport, then begin again. Instead, you simply move the viewport while continuing to draw/create. These are old legacy issues, many of you are used to it, but it doesn’t mean it needs to remain that way. We tackled dozens of these workflow improvements and you’ll encounter them all over the product. This is one outcome of our 3dsmaxfeedback.autodesk.com effort from a year ago.

We also spent a lot of time fixing bugs and crashers. Over 400 legacy bugs were fixed (things that were in 3ds Max 2012 or earlier)


:-o
if your not living on a killing ground, you better make your own


hardrock_ram
Innlegg: 1502
Registrert: ons 07 feb, 2007
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 27 mar, 2012

Nå er det ingen grunn til å bruke Maya lenger, for nå kan man sette navigasjonstaster på mus og tastatur til det samme som det er der hvis man vil :P
if your not living on a killing ground, you better make your own



danielodland
Innlegg: 985
Registrert: tor 21 mai, 2009

Legg innav danielodland » ons 28 mar, 2012

Takker for linker og info.

Er spent på nodeeditoren i Maya. Noen som vet om dette blir samme feature som i SAP eller om det er noe nytt ved den? Håper dette etterhvert kan bli noe som tilsvarer ICE.

Ellers er jo interoperabilitetsforbedringer (!) en bra ting, har vært litt mye styr å sende skinnede rigger fram og tilbake med fbx.

Naive meg håper fortsatt på at de har fikset på stabilitetsproblemene også, men siden det ikke er nevnt med et ord så er vel det tvilsomt kanskje.

Brukeravatar

Saihtam
Innlegg: 375
Registrert: fre 17 apr, 2009
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 28 mar, 2012

Er nok akkurat den same som i SAP. Den skulle eigentleg komme i 2012, men var ikkje klar då. Det er meininga at den skal bli meir lik ICE, så eg blei litt skuffa over at dei ikkje kom med noko nytt der frå SAP. Hadde håpa på litt nye noder og oppussing av workflowen i editoren, men dette kjem kanskje seinare.

Vil sei at det er lite store nyheter, så håpar at dei har jobba ein del under panseret og fiksa på ting.
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

v@la
Innlegg: 2228
Registrert: tor 04 mai, 2006
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » ons 28 mar, 2012

At de tar tak i slike tullete ting som at man ikke kan bruke viewporten når man er inne i Array osv er MEGET på tide.. Noen spennende nyheter er det ihvertfall :)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com


danielodland
Innlegg: 985
Registrert: tor 21 mai, 2009

Legg innav danielodland » ons 28 mar, 2012

Ja maxnyhetene var storveis. Var det rundt 400 legacybugs de hadde fikset? Skulle gjerne hatt et slikt slipp av maya.


Gå tilbake til «Nyheter»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron