nVidia Kepler (GTX680) er ute

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

nVidia Kepler (GTX680) er ute

Legg innav hardrock_ram » fre 23 mar, 2012

OMTALE

Godt kort på alle måter, inkludert pris. Er selvfølgelig utsolgt overalt, så hvis man ikke var rask tidligere i dag, så må man vente en måned før neste parti kommer.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 23 mar, 2012

altid bedre å vente til de kommer med "spesial" kortene.. får man litt mer for samme pris.
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » fre 23 mar, 2012

Jepp, jeg venter til et 3 eller 4gb kort kommer ut.

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » fre 23 mar, 2012

alltid noe nytt aa vente paa... :)
Kjoper det saa snart det kommer nytt parti selv

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 23 mar, 2012

Har du virkelig behov for nytt kort nå? ok løp og kjøp for all del men det tar ikke lang tid før de kommer med litt forbedrede versjoner av 680 det er det jeg tenker på. ikke 780 ;)
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » fre 23 mar, 2012

GTX 680 4GB

Venter altså på at denne kommer for salg, som jo ikke trenger å bli mange ukene.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » lør 24 mar, 2012

Takk for den oophus! Denne skal jeg også ha :D
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » lør 24 mar, 2012

Selv venter jeg på kort fra Asus med DirectCU-kjøling. Har et par av disse fra før, og de er stille som lik. Kan anbefales til folk som vil ha maksimal kraft med minimal støy.

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » søn 25 mar, 2012

Virker jo som om original kjøleren til 680 er en stor forbedring fra tidligere versjoner da, med sine 34db. Så noen spesiell kjøler trur jeg ikke er nødvendig. Jeg ofrer hvertfall ikke de 2gb ekstra med ram for en kjøler som gjør den et par db lavere.

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » søn 25 mar, 2012

Tre decibel en halvering av støynivået ...

techpowerup kjører lydtester. Selv om gtx570 har større varmeutvikling enn gtx680, så har et gtx570 med directCU-kjøling et støynivå under load på 31db. gtx680 gir 43db, altså over tre ganger så høyt støynivå.

RAM er kjekt hvis du enten rendrer større scener med GPU-render, eller kjører veldig høy oppløsning på spill. Enten så har man bruk for det, eller så har man ikke.

Strandli

Legg innav Strandli » søn 25 mar, 2012

GPU-Minne er veldig fint i noen programmer, slik som Mudbox. Der er det veldig fint med mye minne, for det betyr at du kan ha flere teksturfiler oppe på en gang, og gjerne i høyere oppløsning.

Er ikke alle som bruker Mudbox, men når 2D og 3D programmer stadig prøver å bruke mer av GPUen, så er det sikkert ikke dumt med GPU-minne. Mari er jo også et tungt program som trenger mye RAM og GPU-minne.

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » søn 25 mar, 2012

Hardrock_ram:

Trur du blander litt her. Tre decibel er ikke en dobling av lyd, det du tenker på er at det kreves dobling av effekt for å få tre decibel. Altså lydtrykk. Folk mener litt diverse, men det generelt aksepterte er at omtrent 10db er en dobling av lyd.

GPU-Minne blir jo bare mer og mer brukt i diverse plugins/programmer, ikke bare GPU rendring. Postproduksjons programmer hopper jo inn her også nå.

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » søn 25 mar, 2012

oophus: Den er grei ;) Da snakker vi om en halvering av støy da. Det er uansett merkbart, spesielt når man sitter foran pcen hele dagen.

Når det gjelder GPU-minnet, så er det selvfølgelig tilfeller hvor man har behov for mye, men da er det lurt å finne ut om man har det behovet, for det reduserer valgmulighetene når det gjelder skjermkort ganske mye.

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » man 26 mar, 2012

Det står jo forskjellige resultater overalt rundt dette med lyden. Din kilde er den som faktisk avviker omtrent mest med en økning på 15db fra idle til load. Samt det er den eneste testen hvor jeg har sett at 680 kortet fremdeles taper over 580 kortet når det gjelder lyd. Hardware og Tom's Hardware testene har helt andre resultater.

En kamerat får inn kortet i morgen, så det skal bli spennende å få lytte selv på kortet.

Angående valget, så ser jeg ingen ulemper ved å velge 4gb kortet, heller tvert imot. Kjøleløsninger får man uansett kjøpt i ettertid om det skulle vise seg at lyden blir for mye.

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 26 mar, 2012

Vel, folk får finne ut av hva dem vil ha selv. Alt jeg kan si er at DirectCU-kjøleren er bedre enn alle andre tredjepartsløsninger jeg har hørt, inkludert vannkjøling. Hvis du ikke har stille pc ellers så betyr det naturlig nok ikke så mye, men jeg har en i7 3930k med gtx570 DirectCU som er stillere enn en typisk bærbar pc. Ikke snakk om at jeg ødelegger den stillheten med et skjermkort med "normalt" støynivå.
Om man MÅ ha mer minne kan saken selvsagt være en annen ...

Gå tilbake til «Nyheter»