Digital Storytelling 2012 - Sebastian Sylwan fra Weta kommer

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Sted: Oslo
Kontakt:

Digital Storytelling 2012 - Sebastian Sylwan fra Weta kommer

Legg innav kimblarsen » tir 13 mar, 2012

Bilde

“Digital Storytelling 2012: The Art and Science of Visual Effects” is the seventh international seminar on the creative use of technology in film, television and games. This popular annual event focuses on how visual effects and digital set design are used to advance storytelling and world building. Speakers from the Norwegian, Scandinavian and International film and visual effects community gather in Oslo to present their work.

We are very proud to announce that the first keynote will be by CTO Sebastian Sylwan of Weta Digital presenting “The Evolution of Storytelling Through the Convergence of Art and Science: A discussion of visual effects as a modern example of how art and science combine in the service of story.”

The line-up for this year´s VFX Omelette is almost complete, and renowned Swedish VFX studio Fido will return to Digital Storytelling, along with the new Framestore Iceland studio. Many of the usual Norwegian suspects make a return, including Storm Studios and Gimpville both of whom have Best Visual Effects awards in their belts. Qvisten Animation, Stripe, Electric Putty and Placebo Effects will also present in this year´s VFX Omelette.

The seminar program for this year’s main event has been streamlined to include two, longer keynote presentations by international heavyweights in the industry to allow for more in-depth presentations, and we have added longer breaks and a longer lunch to give more time for networking and mingling between delegates and presenters.

The second keynote will be announced soon.

The Digital Storytelling Seminar and Workshop series is arranged in cooperation with the Norwegian Film Institute and will take place in the Tancred Cinema at Filmens Hus, Oslo Norway. The event opens with the seminar on Monday May 14th followed by a Nuke X 6.3 New Features workshop for VFX artists on on May 15th and a Maya to Houdini workshop on May 16th. New of this year is that the workshops are open to visual effects and film professionals also residing outside of Norway. The VFX workshops will be led by professional instructor, Matt Leonard of Sphere VFX who will be returning by popular demand to Digital Storytelling for the third time.

Digital Storytelling and the Norwegian Film Institute are happy to welcome previous guests and delegates as well as new attendees and international friends to this year´s seminar and workshops.

Registration is open - get your ticket at www.digistorytelling.com

Welcome !
Angela Amoroso, Kim Baumann Larsen & Eric Hanson, Digital Storytelling and
The Norwegian Film Institute.
Sist redigert av kimblarsen den fre 30 mar, 2012, redigert 1 gang totalt.
Kim Baumann Larsen : Director : Digital Storytelling : www.digistorytelling.com

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Kontakt:

Legg innav EinarM » ons 14 mar, 2012

Bra jobba! Dette blir veldig spennende :)

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » tor 29 mar, 2012

Tusen takk Einar!

Veldig hyggelig å se at så mange fra Storyline Studios er meldt på seminaret allerede - det varmer og gleder Angela og meg!

Vi jobber fortsatt med keynote speaker to - håper vi får den vi har lyst på ;-)

K

Brukeravatar

Howii

Legg innav Howii » fre 30 mar, 2012

Oh, dette blir bra! Gleder meg til både seminar og workshop! :)
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » fre 30 mar, 2012

3 lærere påmeldt fra Idefagskolen - vi gleder oss!

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » fre 30 mar, 2012

Hyggelig å høre Henning! Håper dere blir med å henger ut litt etter seminaret er over - jeg skulle gjerne fått mulighet til å snakke med litt fler av deltagerne. Vi jobber med å få til noe uformelt med litt å drikke for alle seminardeltagere som har lyst etter kl 17!

K

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » ons 18 apr, 2012

Vi jobber fortsatt med å få på plass hovedforedragsholder nummer to. Jeg har nå lagt opp en egen side med info om Sebastian Sylwan sin presentasjon - blant annet vil han ta for seg Virtual Production på Weta. Her er beskrivelsen:

Sebastian’s talk will use the history of digital tools and some of the recent (and not so recent) groundbreaking advancements in technology pioneered by Weta Digital, to provide a perspective of the current state of the art in filmmaking. He will also explore future directions where the combination of technological capabilities and artistic expression will lead us, with a particular focus on one of the entertainment industries hottest topics; Virtual Production.

Angela, Eric, jeg og Norsk filminstitutt blir veldig glade om flest mulig melder seg på seminaret innen fristen den 23. april.

Mvh
Kim,

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » ons 18 apr, 2012

Jeg har blitt spurt om Sebastian Sylwan kommer til å vise noe VFX fra de to store produksjonene Weta holder på med ferdigstillingen av: Prometheus og Hobbiten: en uventet reise (The Hobbit: An Unexpected Journey).

Førstnevnte har som kanskje noen vet verdenspremiere den 1. juni, drøye 2 uker etter at Digital Storytelling har funnet sted.

Per dags dato vet jeg ikke, men jeg jobber med å finne det ut for det hadde jo vært stort! Vi får bare krysse fingrene og håpe at det er mulig, siden det blir videoforbud under Sebastians presentasjon og dette er et lukket forum så kanskje :-)

Mvh
Kim,

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » man 23 apr, 2012

Det vil fortsatt være mulig å kjøpe billetter til seminar og verksteder selv om fristen offisielt har gått ut i dag. I alle fall en uke til eller vel så det (det er fortatt billetter igjen).

Mvh
Kim,

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » søn 29 apr, 2012

Hei!

Chaos Group feirer at V-Ray har 10-års jubileum og de har generøst tilbudt seg å sponse Digital Storytelling 2012 arrangement blant annet gjennom å gi bort en eller flere programvare lisenser!

Vi ønsker å gjennomføre en loddtrekking blant de betalende deltagerne på seminaret for å dele ut premien(e).

Jeg vil komme tilbake til detaljene omkring dette snart (onsdag eller torsdag håper jeg), men det er allerede klart at en av premiene vil være en full, kommersiell lisens av V-Ray for valgfri programvareplattform (Autodesk®3ds Max®, Autodesk® Maya®, Rhino® eller SketchUp®), til en verdi på omlag 970 Euro.

For å delta i trekningen av premien(e) må man registrere seg og betale deltagelse for og være tilstede på Digital Storytelling seminaret mandag den 14. mai.

Jeg regner med at siste frist for å registrere seg og betale for seminaret og dermed være med i trekningen vil være onsdag 9. mai så fremt det fortsatt er ledige seminarbilletter igjen den dagen. Mer informasjon om denne promoen vil komme snart på www.digistorytelling.com

Mvh
Kim,

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » ons 02 mai, 2012

Da er de siste foredragsholderne på plass for Digital Storytelling 2012.

Vi er veldig glade for å ha fått de to finnene Alpo Oksaharju (Writer/Artis/Designer) og Mikko Kallinen (Programmer/Composer/Designer) fra Theory Interactive som kommer for å presentere "Reset - the world tells a story". Dette ser ut til å bli et fantastisk første-person spill og det er nesten vanskelig å skjønne at deres debut trailer er rendret med deres egen spill-motor.

"Reset is a single player co-op first person puzzle game with a strong emphasis on story and atmosphere. The unique game mechanic in Reset is the ability to travel back in time to solve puzzles co-operatively, with yourself."

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Ld8kEQJIzw

http://reset-game.net/

Bilde

I tillegg så har gutta i Fido lovet å gi oss en litt større presentasjon av de mange flotte creature VFX arbeidene de har gjort i det siste, så derfor har de blitt oppgradert fra "egg" til "kyllinger" og hopper ut av omeletten. ;)

Vel møtt - det er fortsatt seminar (og verksted) plasser igjen.

Mvh
Kim,

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 02 mai, 2012

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s[/youtube]

Dette trur eg er eit bra kupp! Hadde eg bare vore i Noreg så hadde eg fint tatt turen. Bra jobba Kim!
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

Mattivc
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Mattivc » ons 02 mai, 2012

Setter veldig pris på at vi får noen folk fra spill-bransjen i år også. Gleder meg!

Brukeravatar

Trådstarter
kimblarsen
Kontakt:

Legg innav kimblarsen » ons 02 mai, 2012

Mattivc skrev:Setter veldig pris på at vi får noen folk fra spill-bransjen i år også. Gleder meg!

Hyggelig å høre - jeg har jobbet hardt for å få til en presentasjon om spill som også har fokus på historiefortelling. Vi hadde en god del navn på tapeten, men veldig mange som ikke kunne men det løste seg i siste liten med Theory Interactive gutta. Faktisk så ble jeg først oppmerksom på de i forrige uke - hell i uhell at vi ikke hadde fått på plass siste foredragsholder før det :)

K

Brukeravatar

tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » tor 03 mai, 2012

Hadde vært helt insane å fått behind the scenes fra Prometheus. :-o

Chaos Group feirer at V-Ray har 10-års jubileum og de har generøst tilbudt seg å sponse Digital Storytelling 2012 arrangement blant annet gjennom å gi bort en eller flere programvare lisenser!
:D

Begynner virkelig å glede meg nå!

Gå tilbake til «Nyheter»