Luxology modo 601

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Ezben
Sted: En øy vest for Bergen

Legg innav Ezben » fre 02 mar, 2012

For min del var modo litt knotete å begynne med, litt annen workflow en hva jeg var vant til og uien var og annerledes. Men etter kort bruk ble jeg frelst!
Må få bygget meg ny maskin snart så blir det 601 på meg og.
The road to success is always under construction.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » lør 03 mar, 2012

Lenge siden jeg har testet Modo, men jeg maa si dette ser lovende ut. Husker modelleringsverktygene var glimrende.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » lør 03 mar, 2012

Mikademius skrev:Lenge siden jeg har testet Modo, men jeg maa si dette ser lovende ut. Husker modelleringsverktygene var glimrende.

Oh yes, og nå er de pushet ganske mye lengre, ettersom retopo-toolene kan brukes til veldig mye forskjellig.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » søn 04 mar, 2012

Saa du mener jeg har mye aa glede meg til siden Modo 1? :)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » søn 04 mar, 2012

Skal ikke se bort fra det, du :)
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Trådstarter
Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » søn 04 mar, 2012

Nå skal det sies at Luxology sjelden forbedrer ting, men bare slenger på småfeatures, så det meste er stort sett som i modo 101.

/s

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » søn 04 mar, 2012

Jeg fikk lekt med soft bodies og jeg prøvde å sette opp en basic rig for en karakter. Dette er noe jeg ikke har prøvd på før, ettersom jeg var ganske opptatt under betaen. Resultatene? DAMN! Virkelig, virkelig enkelt å gjøre begge deler.

Riggingen var veldig enkel å sette opp og resultatet var absolutt akseptabelt, iallfall med tanke på at det tok noen min å få sette opp en rig som jeg kunne bruke til å posere en karakter.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s-OsZqHp3to&feature=autoshare[/youtube]
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » man 05 mar, 2012

Kommer jo ikke helt utenom andre pakker når det gjelder animasjon, men det ser jo ut til å kunne endre seg snart.

ikke paa leeenge. saa paa rigging og animasjons videoene paa hjemmesiden.. herre for en joke. Ik'en funker ikke i det hele tatt. absolutt alle animasjonene ser crap ut. De fleste er bare et par sec, saa det virker ikke som noen har riktig testet det ut og at det er vanskelig aa animere med.
Har alltid likt luxology, men dette er flaut. Synes de skal gjore det de gjor best og holde seg til det. Forstaar de har lyst til aa gaa opp mot autodesk, men de maa utvikle dette langt mer og ikke slenge ut saant tull bare for aa faa solgt en ny versjon.
yes, I want some cheese with this whine

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » man 05 mar, 2012

Grunnen til at animasjonene er crap, er at betatesterne brukte tiden på å teste rigging-systemet og ikke animere. Det er og veldig få av beta-testerne som faktisk er animatører, så du må absolutt ikke tro at animasjonene på touren gjennspeiler det beste du kan gjøre i modo når det kommer til animasjon.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » man 05 mar, 2012

Saa med andre ord saa releaser de uten aa ha provd et eneste prosjekt som holder dagens standard?
I det enesete eksemplet de viser, saa skjer det feil ting i riggingen ogsaa. hodet snur seg rundt naar man drar i haanda?
Man kan heller ikke implementere rigging uten aa ha et godt scripting environment.. det har de vel ikke?
Fungerer sikkert til smaa cad prosjekter hvor de skal ha bakgrunnskarakterer som gaar rundt.. men det er ikke det de viser..

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » man 05 mar, 2012

Pietas skrev:Saa med andre ord saa releaser de uten aa ha provd et eneste prosjekt som holder dagens standard?
I det enesete eksemplet de viser, saa skjer det feil ting i riggingen ogsaa. hodet snur seg rundt naar man drar i haanda?
Man kan heller ikke implementere rigging uten aa ha et godt scripting environment.. det har de vel ikke?
Fungerer sikkert til smaa cad prosjekter hvor de skal ha bakgrunnskarakterer som gaar rundt.. men det er ikke det de viser..

Dette er første versjon med skinning tools, så ja, det stemmer som du sier: De er ikke testet skikkelig i større produksjoner. Se på dette som en begynnelse, ikke et sluttprodukt. Som jeg har nevnt før, så er det fortsatt basic ting som mangler, som at du ikke har støtte for lyd ennå.

Hvor ser du dette? Når man bruker pose tool? Om man jobbe med pose tool og drar i hånden, kan godt hodet snu seg, med mindre man vet hva man driver med, så klart. Høyreklikker du på en joint, låser du den, så det løser problemet. Jobber du f.eks med en vanlig karakter, og du vil rotere armen hans, høyeklikker du på skulderjointen for å låse den. Om du så roterer armen, vil kun armen rotere.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

Guilemo
Kontakt:

Legg innav Guilemo » ons 07 mar, 2012

Forresten, mens vi snakker om IK, ser ut som at Lux har intigrert IKinema direkte i modo.

IKinema

Brad Peebler, CEO i Lux skriver:

As has been pointed out, the Ikinema toolset is very fast, very robust and production proven. modo 601 leverages the core functionality of the full body IK but does not support some of the more advanced features such as motion capture support and retargeting. Our license provides us access to those features but they do have to be integrated which requires development effort on our side and was beyond the scope of this release cycle.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

Brukeravatar

FXdal
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » tor 03 mai, 2012

Demo ble tilgjengelig i går.
Modo Demo
Øyvind Fiksdal