Zbrush 4R3

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Zbrush 4R3

Legg innav Drakon » tor 23 feb, 2012

Ja da har de annonsert Zbrush 4R3, tok ikke lang tid mellom 4R2 og 4R3

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?166505
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 23 feb, 2012

Tor de var tvunget til aa slippe en release. Vi fikk ikke oppgradert til R2d2 fordi det var en bug som visstnok skulle krasje hele programmet. Vet ikke hvilken de siktet til.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 23 feb, 2012

En ting som gjorde meg litt småforbanna her var at jeg ikke kunne laste Zprojects eller tools laget i Zb4R2b (hva er greien med versjonenavnene?) inn i R2. På skolen sitter vi på R2 og jeg kan dermed ikke overføre prosjektene mine mellom skolen og workstationen min hjemme uten å lagre som obj og bruke 10 min på å sette opp prosjektene mine igjen. Bryte kompabilitet på en point-release?
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 23 feb, 2012

Ja, det er ganske irriterende. Har skolen gaatt over til Floating naa btw?
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 23 feb, 2012

Jepp, vi sitter på floating. Ganske effektivt. Zb er forhåndsinstallert på maskinene våre, så jeg skal bruke det så mye som mulig.
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Kontakt:

Legg innav Drakon » tor 23 feb, 2012

Gjerne si ifra om det er mulig å få en sculptris setup i zbrush, syns det er mye herligere å starte opp i sculptris og så ta det over til zbrush etter å ha laget konseptet. Pga enkeltheten i sculptris.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 24 feb, 2012

Sculptris setup i ZB? Man har jo dynamesh som er ganske likt. Ellers funker GoZ mellom dem godt vel?

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Kontakt:

Legg innav Drakon » fre 24 feb, 2012

Jo du har egentlig rett der, GoZ funker perfekt. Ville egentlig bare ha det slik at jeg kunne trykke på en knapp og få vekk alt av knapper i zbrush vinduet og ha brukervennligheten sculptris tilbyr, syns bare selve brukergrensesnittet til zbrush er litt stressende. Seff så går det jo å hoppe mellom zbrush og sculptris, men hadde vært digg å bare jobbe i bare ett program.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » fre 24 feb, 2012

Well, du kan jo customize UIet til å bli minimalistisk, sette opp dine favoritt brushes lett tilgjengelig, og/eller binda til hotkeys. Så trykke en knapp for å swappe tilbake til standard UI når du trenger det... Men om det du eegentlig vil ha er sculptris, så er det jo bare å holde seg der frem til du skal gjøre detaljer.

backOnTopicEdit: vector displacement blir spennende å teste ut, særlig hvor mye det påvirker rendertid vs vanlig disp.
3d generalist - Storm Studios

Gå tilbake til «Nyheter»