Transformers 3 limited edition

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Transformers 3 limited edition

Legg innav hardrock_ram » søn 05 feb, 2012

LINK

Vil bare nevne at lignende utgaver av [url=http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/3476162/Transformers-Special-Edition/Product.html?searchstring=transfomers&searchtype=r2alldvd&searchsource=0&searchfilters=s{transfomers}%2bc{57}%2b&cpage=2&urlrefer=search]Transformers[/url] og [url=http://www.play.com/DVD/DVD/4-/11351094/Transformers-2-Revenge-Of-The-Fallen/Product.html?searchtype=r2alldvd&searchsource=0&searchstring=transfomers&urlrefer=search&strefer=r2alldvd&searchfilters=s{transfomers}%2bc{57}%2b]Transformers 2[/url] har helt fantastisk ekstramateriale for alle som er interessert i CG og filmproduksjon generelt. Laaange features med intervjuer av folk hos ILM og andre involverte firmaer for spesialeffekter, lydproduksjon og editing. Man kan si hva man vil om filmene (spesielt 2`ern), men her er ekstramterialet forseggjort i mye større grad enn jeg har sett til for eks. Star Wars ol.
Siden treern kommer i en slik utgave (som jeg selvfølgelig har bestilt :P), så tenkte jeg å nevne det her i samme slengen ...

EDIT: På et forum som dette så kan det umulig bare være jeg som er geek nok til å se igjennom alt ekstramaterialet på scifi-filmer :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

danielodland

Legg innav danielodland » søn 05 feb, 2012

Ser alltid ekstramaterialet, og på mange filmer de siste årene har ekstramaterialet vært bedre enn filmen, inkludert Transefilmene.

Bakomfilmer var det som virkelig fikk meg interessert i CG, særlig VFX. Syns LOTR-boksen (extended) har den beste samlingen ekstramateriale jeg har opplevd. Blant animasjonsfilmer stiller Incredibles sterkt syns jeg =)

Takker for heads-up.

danielodland

Innlegg nr tusen forresten? Nice. Lag deg en kake.

Trådstarter
hardrock_ram

Jeg feirer mitt tusende innlegg i godt lag sammen med flaska! Ingen feiring er for liten til å bli drita :P

med det samme vi er innom tema: Hvordan er ekstramaterialet til Avatar Extended Edition? For en som hater filmen (meg), så virker det som at det kun er dokumentaren i ekstramaterialet som kan være av interesse. Noen som har sett det?

Pjack
Sted: Middlesbrorough
Kontakt:

Legg innav Pjack » søn 05 feb, 2012

hei avatar er ledende når det kommer til både vfx og ekstra materiale. Har den samleboksen og den er verdt å kjøpe selv om man ikke liker filmen, utrolig mange timer der de forklarer detaljert hvordan den kom til å bli den mest inntjente filmen til dags dato ;)

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » søn 05 feb, 2012

hardrock_ram skrev:med det samme vi er innom tema: Hvordan er ekstramaterialet til Avatar Extended Edition? For en som hater filmen (meg), så virker det som at det kun er dokumentaren i ekstramaterialet som kan være av interesse. Noen som har sett det?

På lik linje med Bluray-utgivelsen av Star Wars-sagaen, er jeg misfornøyd med ekstramaterialet. Joda, mye opptak fra settet, mye tull med statister og lignende, men utrolig liten fokus på produksjon/post-prod. I avatar får du se litt breakdowns fra ILM, men ellers ikke så mye. Litt gøy er det å se alle jungelscenene i "volumet", med skuespillerne i Mocap-suits. Perfekt timet til resten av filmen.

De to første Transformers-pakkene hadde mye bra ekstramateriale, men igjen med veldig fokus på skuespillerne på settet. De filmene jeg syns gjorde en grundig ekstramateriale-jobb, var Pirates of the Carribean-filmene. Der var det så mye at jeg ikke fikk tid til å gå igjennom alt. :P

danielodland

hardrock_ram skrev:Jeg feirer mitt tusende innlegg i godt lag sammen med flaska! Ingen feiring er for liten til å bli drita :P

med det samme vi er innom tema: Hvordan er ekstramaterialet til Avatar Extended Edition? For en som hater filmen (meg), så virker det som at det kun er dokumentaren i ekstramaterialet som kan være av interesse. Noen som har sett det?

Avatargjengen er selvsagt stolte av mocap-og stereobragdene sine, så de vier en del tid til det i ekstramaterialet. Jeg syns, på den annen side, at ingen av de to emnene er særlig interessante. Derfor føler jeg det er litt mye fokus på det. Såvidt jeg husker fins det en featurette om creature designen, den syns jeg er interessant (Neville Page er alltid interessant) og det var nok andre interessante ting med også. Kanskje jeg bare forventet for mye, men dette er en typisk film som burde hatt veldig bra ekstramateriale siden den holder et såpass høyt nivå på produksjonsverdi.

Jeg er en av de (få?) her inne som faktisk likte filmen til tross for at den har ensidige og veldig lite dype karakterer og er noe forutsigbar, så jeg skulle ønske det var bedre extras=) og jeg skulle også ønske jeg fikk tak i ekstramateriatel uten å kjøpe blurayspiller...jeg er av den oppfatning at bluray burde være valgfritt, dvd-mediumet er langt fra utdatert (sammenlignet med bluray) for hjemmebruk..Oioi, mye klaging på en gang ;)

danielodland

JørgenH skrev: Joda, mye opptak fra settet, mye tull med statister og lignende, men utrolig liten fokus på produksjon/post-prod.

Hva mener du, får du ikke tårer i øynene hver gang en statist forteller om hvor storsinnet hovedskuespillerne er som nikker til statistene hver dag på settet?

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Kontakt:

danielodland skrev:og jeg skulle også ønske jeg fikk tak i ekstramateriatel uten å kjøpe blurayspiller...jeg er av den oppfatning at bluray burde være valgfritt, dvd-mediumet er langt fra utdatert (sammenlignet med bluray) for hjemmebruk..Oioi, mye klaging på en gang ;)

Ser den. Men 4.7GB < 50GB sier jo sitt. Istedet for å begrense materialet på DVD-utgivelsene, burde de få alt inn på flere disker. Jeg vet ikke hvordan dette er i DVD-verden, men man burde jo, som du sier, kunne få tilgang til all materiale uten å måtte oppgradere til Bluray.

danielodland skrev:Hva mener du, får du ikke tårer i øynene hver gang en statist forteller om hvor storsinnet hovedskuespillerne er som nikker til statistene hver dag på settet?

:o

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » søn 05 feb, 2012

Pjack skrev:hei avatar er ledende når det kommer til både vfx og ekstra materiale. Har den samleboksen og den er verdt å kjøpe selv om man ikke liker filmen, utrolig mange timer der de forklarer detaljert hvordan den kom til å bli den mest inntjente filmen til dags dato ;)

Word! Jeg har samleboksen av denne selv og kan anbefale den. Du får til og med en figur :)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Trådstarter
hardrock_ram

Ble litt skeptisk til Avatar etter det JørgenH og daniel sier ... Jeg er også minimalt interessert i både 3D-filming og moCap, så hvis det "tekniske" stort sett dreier seg om det, så blir det nok ikke noe kjøp.

Hva mener du, får du ikke tårer i øynene hver gang en statist forteller om hvor storsinnet hovedskuespillerne er som nikker til statistene hver dag på settet?

Eller hvor hardt det er under innspillingen, men som går helt fint allikevel, fordi de er omgitt av så mange fantastiske mennesker :P

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Kontakt:

hardrock_ram skrev:Ble litt skeptisk til Avatar etter det JørgenH og daniel sier ... Jeg er også minimalt interessert i både 3D-filming og moCap, så hvis det "tekniske" stort sett dreier seg om det, så blir det nok ikke noe kjøp.

Nå skal det sies at både Daniel og jeg er meget skeptiske av natur. :P

Trådstarter
hardrock_ram

Hehe, ifølge enkelte her på forumet (og IRL) har jeg nok litt den tendensen selv også ;)
Dere bekreftet egentlig det jeg trodde når det gjaldt den utgaven av Avatar, så det er greit :)
Det er kun den dokumentaren om hvordan Avatar ble til som er verdt noe særlig da ... Og det er egentlig ikke sååå interessant å høre hvordan James Cameron fant ut at han skulle kjøre en rip off av Pochahontas, bare med enda flere stereotyper, politisk korrekthet og forutsigbart "plott". Jeg er eldre enn 12 år, takk :P

danielodland

Haha=) Men Avatar er da pen, no?

Strandli

Legg innav Strandli » søn 05 feb, 2012

Jeg liker egentlig ikke Avatar, fint teknisk gjennombrudd, men kjedelig sånn ellers. Jeg klarte ikke å nyte den, fordi den var for realistisk til å nytes som en animasjonsfilm, og for mye CG til å nytes som ordinær film.

Så ikke filmen på kino, så jeg måtte kjøpe filmen når den først kom ut på BluRay. Når jeg sto med den i hånda på platekompaniet, så tenkte jeg "null ekstramateriale? Faen. Om et år så kommer jeg til å kjøpe den igjen."

Spol frem et år, og jeg kjøpte den skikkelige utgivelsen, den som skulle kommet ut fra dag en. Jeg er ikke så interessert i bare mocap og slikt selv, men jeg likte dokumentaren bedre enn filmen. Så jeg vil si den er verdt å gi en sjanse om du finner pakka til en fin pris.

Gå tilbake til «Nyheter»