FiberMesh Preview - ZBrush 4R2b

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

clayhead
Sted: tr.heim
Kontakt:

Legg innav clayhead » ons 04 jan, 2012

Så har vi Brush panelet. For et rot. Det er umulig å identifisere hva som er nyttig og hva som bare skal brukes av og til. Alt sorteres igjen etter alfabetisk rekkefølge, for DET er hjelpsomt. For en lat løsning.

Det fungerer likt som på telefonlisten på mobilen din, du må trykke på en bokstav for å søke opp brushen du er ute etter... eller du kan bla deg fram til sisste navnet nederst på telefonlista. (greit når du har flere enn 200+ telefon nummer) ;)
Du kan jo også med enkle grep sortere brushene i en meny som passer til akkurat din work flow.

noen ganger klart å kødde til alt ved å komme ut av edit-modus med et uhell.

Ingen problem, trykk ctrl+N for å få et nytt dokument. hent så in toolet du jobbet med og du vill se at alt er som det var.

Zbrush har en stor "drep-knapp" rett ved siden av Edit-knappen

Quick Sketch, dreper ikke arbeidet. det bare åpner ett nytt tool. Arbeidet blir ikke borte, det ligger fortsatt i tools menyen.

Litt anderledes er det når modellen blir scalet og flyttet rundt på i stedet for camera.

Skal ikke være frekk nå, men mye av det som blir nevnt her blir forklart i det aller første kapitelet i Zbrush manualen.
Eller getting started guide som du finner her:
C:\Program Files (x86)\Pixologic\ZBrush 4R2\Documentation

Det fungerer jo som en slaks disclaimer, de forventer at du har satt deg inn basis-premisset til programmet.
..og det er jo ikke så horibelt?

(For all del, det er fortsatt lov å få blåst ut litt frustration.)

Da først kan vi glede oss over nye kule features som f.eks FiberMesh som ser helt fantastisk ut!

Ble litt sån Mac vs PC / Maya vs Max dette.
Sist redigert av clayhead den tor 05 jan, 2012, redigert 1 gang totalt.
<< Oh, those jazz guys are just making that stuff up while they play! >>

danielodland

Legg innav danielodland » ons 04 jan, 2012

What clayhead said=) Du vet jo selv hvilke brusher du pleier bruke. Når du skal finne move-brushen klikker du b for å få opp brushes, m for å eliminere alt som ikke begynner med m og så klikker du på move eller på b som er snarvei til move. ELLER du binder brushene til hotkeys (som går fort og er svært enkelt å gjøre).

Og jeg håper ikke noen tror at alt arbeidet er tapt hver gang du kommer borti T-tasten. Det er bare å tegne opp på nytt og trykke ctrl+n, så er du good. Akkurat der du slapp. Skal være enig hvis du syns T er litt for nær q,w,e,r som brukes relativt mye i noen sammenhenger. Men da er det mulig å bare endre keybindingen tror jeg? Men skulle ønske ZB hadde en menybasert hotkey-editor. Tror ikke det fins. Med mindre noen har laget en plugin.

Er som sagt enig i at Zbrush kan være litt lite intuitivt for oss som har brukt windowsprogrammer i mange år og vet at file alltid er oppe i venstre hjørne, og det hadde sikkert gått an å gjøre menysystemet der oppe litt mer intuitivt. Men når du vet at det er sånn, går det jo ganske greit å bare hente det du pleier å bruke ned på sidebarene eller bare hente det der du nå vet at det er. Er enig i at ZB er rart og litt motstridig når du er noob, men det tar faktisk bare et minutt å lære hvordan du importerer en mesh og kan begynne å sculpte. Neste gang kan du det jo.

[EDIT:] Når det gjelder å save ting er vel det ganske streit nå? Med tanke på at du og jeg ikke er de eneste som bruker dette programmet og andre grupper faktisk er mer prioritert, burde det være akseptabelt at det fins flere måter å save på. Noen trenger save document-funksjonen. Og det at du blir provosert over at de er litt for stolte over å presentere en save project-funksjon tyder for meg på at du enda ikke har akseptert at vi 3d-folk ikke nødvendigvis er hovedprioriteten.

Strandli

Legg innav Strandli » ons 04 jan, 2012

danielodland skrev:Og jeg håper ikke noen tror at alt arbeidet er tapt hver gang du kommer borti T-tasten. Det er bare å tegne opp på nytt og trykke ctrl+n, så er du good.

Nå var det ikke T-tasten jeg var bekymra over, det er bare uheldig brukerfeil. :) Når man ikke er kjent med et program, så får hvert eneste feilklikk hjertet til å hoppe i halsen. :p Husker jeg hadde noen frustrerende år med 3DS Max når jeg ikke visste at X gjemte pivot. Restart! :p

Men! Det jeg klagde på med move/edit og slikt, var at "Quick Sketch" knappen var uheldig plassert. Den står rett til venstre for edit, og når den er så stor og fin, så er den fristenes å trykke på. Den dreper alt du jobber med, uten advarsel, og undo er ikke mulig. Du mister riktig nok ikke toolet, men Quick Sketch kødder med rimelig mye.

Og det er jo som du sier, når man har lært det, så kan man det. Men jeg syntes det er noe unødvendig mange klikk for å importere et objekt. :p

clayhead skrev:Ble litt sån Mac vs PC / Maya vs Max dette.

Som jeg sa, jeg har tatt hoppet over til Zbrush, og jeg tror ikke jeg snubler tilbake til Mudbox med det første. Så vi er vel alle på samme side her, men fordi jeg har skiftet min "allianse", så betyr det ikke at jeg slutter å syte over Pixologic's irriterende ideer. :p De fortjener fremdeles mye av klaginga, selv med innovasjonene. *kremt* Som mangelen av en 64-bit versjon.

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 05 jan, 2012

Jeg må desverre ta deg i det at du er rimelig sta på dette her :P

Men selv om du kan unnskylde mange ting med å si "det er bare annerledes, det går raskt når du er vant til det", så står jeg fremdeles fast på at det er mange skikkelig teite ting.

Jeg har aldri prøvd å unnskylde Zbrush for noen ting, jeg har innrømmet at Zbrush har sine feil mye likt alle andre programmer. Både med bugs og UI. Det er ikke i nærheten av perfekt. :P

Det jeg har prøvd den siste tiden er å få inn i hodet ditt er at Zbrush som et program er ikke mere forvirrende eller har en mindre logisk UI enn andre pakker, fra et ståsted fra en person som IKKE forventer at denne pakka skal være helt lik alle andre 3d pakker.. forstår du det?

Og du FORVENTER at zbrush skal bruke DINE kriterier, og du forventer at den skal bruke same UI logikk som DU er vandt til.. Når den overhode ikke ble designa til akkurat det...

Jeg sier til deg at det er anderledes fordi av de argumentene jeg tidligere har nevnt.. Jeg sier du blir vandt til det av pga de argumentene jeg har tidligere nevnt..

også våger du å komme etterpå å si at jeg unnskylder Zbrush for mange ting? herregud... :P

Jeg har gått i UI fra Max til Maya til Zbrush til Mudbox til 3d coat til Houdini og til Photoshop. Det er ingen programmer som jeg elsker mer å jobbe i en Zbrush. Og det er det programmet som er mest anderledes enn de andre.

Jeg forstår din frustrasjon med å måtte skifte programvare. Men slutt å snakk om at det er en unnskyldning at man blir vandt til det. Man blir vandt til det. Akkurat som du ble vandt til å bruke alle de andre 3d pakkene du kan. :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Strandli

Legg innav Strandli » tor 05 jan, 2012

Er da ikke bare jeg som er sta. :) Jeg er enig i mye av det du sier, men har det noen gang eksistert en diskusjon om programvare på nett hvor motparten tar en total helomvenning? :p Vi kan godt diskutere, men ikke forvent mirakler fra meg, jeg er bare et menneske!

Og nå prøvde jeg virkelig ikke å få det til å se ut som at du spesifikt unnskylder Zbrush, for du har jo hatt gode motargumenter som støtter dine meninger. Jeg snakket mer om folk generelt, men burde kanskje skrevet "man" i stedet for "du", beklager det. :p Men jeg tror ikke det eksisterer en eneste diskusjon om Zbrush hvor setningen "du blir vant til det" ikke har blitt nevnt. :p Folk sier det, og tenker at det er punktum i diskusjonen, når de egentlig bare sier det og ignorerer alt det andre. Du sier det samme, men du har i det minste et gjennomtenkt svar for hvorfor du sier det, ikke bare "fordi sånn er det, hold kjeft"-holdning. :p

Jeg forventer virkelig ikke at programvare skal følge mine kriterier, jeg forventer de skal ta hensyn til brukerne og markedets normer der det ikke er nødvendig å skrive om regelboka. Jeg forventer at brukergrensesnittet skal være så brukervennlig som mulig, og det er de forventningene jeg føler Pixologic og Zbrush ikke lever opp til. Dette gjelder selvfølgelig også Max, Maya, Mudbox og andre programmer, så de er på ingen måte alene om å gjøre meg frustrert på enkelte punkter, det håper jeg du virkelig forstår.

Jeg liker virkelig godt at grensesnittet kan modifiseres totalt etter brukerens behov, det er de bedre på enn noen andre. Jeg kan også forstå hvorfor de har gjort mange av tingene som frustrerte meg i starten, men som jeg lærte meg å sette pris på senere. Så det er ikke det at jeg ikke kan bli vant til ting, og jeg må jo gi etter en gang uansett, men det er ting de kunne gjort så mye bedre.

Jeg hadde en lydforsterker på rommet mitt som sto på 24/7, og når vifta gikk i stykker bråkte den som en gressklipper. Jeg var lat og fikset den ikke før det hadde gått 2 måneder med samme støynivå, fordi jeg ble vant til det. Jeg kan også bli vant til at Zbrush har en stor "drep-knapp" rett ved siden av Edit-knappen, sammen med andre irritasjonsmomenter. Men selv om jeg blir vant til det, så betyr det ikke at det ikke kunne blitt gjort på en bedre måte eller blitt fikset.

Jeg tok hoppet fra Mudbox til Zbrush fordi jeg foretrekker Zbrush, og det er et kraftigere program. Og jeg blir der fordi jeg har lært meg mange av tingene som frustrerte meg tidligere (som jeg ventilerte om tidligere), så det er ikke slik at jeg hater Zbrush, jeg liker det svært godt. Men når Pixologic har tatt så mange rare avgjørelser, så blir jeg usikker på hvilke avgjørelser er gjort fordi de har en klar plan, eller fordi de ikke har hodet på rett plass (*host*ingen 64-bit versjon). Da blir det til at jeg ventilerer om alt.
Zbrush er sin egen greie, og jeg kan respektere det at de prøvde nye ting med tanke på UI, men jeg forventer at et program skal være brukervennlig til tross for en unik UI. Og det har ingenting med gamle normer eller personlige preferanser å gjøre, det er bare logisk. Skal du lokke til deg nye kunder og brukere, så vil du gjøre førsteinntrykket så bra som mulig. Det har de ikke vært flinke på, men de har så gode features og business at folk biter tenna sammen og lærer seg det på den harde måten. Noen nyvinninger er flotte og kreative, andre ikke like mye.

Så det at Zbrush har mange idiotiske feil kommer jeg ikke til å forandre mening om. Sånn er det, om jeg er sta fordi nekter å applaudere latskap og manglende brukervennlighet, så får jeg heller være en trassig jævel da. :p Og da snakker jeg ikke om save-systemet, mangelen på en import-knapp, navigasjonen eller noe av det, for det er som du sier "man blir vant til det", og det gir mening i Zbrush's system.

Og med det så skal jeg legge fra meg denne debatten for denne gang, så får vi heller ta den opp igjen ved neste Zbrush-tråd. Jeg mente ikke noe imot deg personlig når jeg sa mange bare "unnskylder" Zbrush, for du har dine velbegrunnede meninger. Det respekterer jeg, og jeg kan forstå mange av synspunktene dine, men dessverre er det ikke andre "Zbrush apologists" som klarer det samme.

- Zbrushbruker Strandli ;)

danielodland

Legg innav danielodland » tor 05 jan, 2012

En ting jeg ikke tror noen produsenter av 3d-relatert software har tatt mye hensyn til (eller burde ta mye hensyn til) er førsteinntrykk. De burde være opptatt av funksjon og av hvorvidt verktøyet/programmet er bra å jobbe med når du har lært det. Læringskurve er også noe som burde vurderes, men burde komme i andre rekke. Zbrush har egentlig ikke noen bratt læringskurve, og jeg syns det fungerer godt når du har lært litt om grunnfunksjonene. Jeg føler det meste av funksjoner jeg faktisk trenger ligger der det burde. Jeg skjønner dog at alle ikke er som meg, og derfor applauderer jeg et fleksibelt grensesnitt. Syns dette også er en av tingene som er fint med Maya, grensesnittet og måten du jobber på kan i høy grad skreddersys og i det minste endres.

Det som forstyrrer meg litt er hvordan du glatt ignorerer poengene om at Zbrush ikke er ment for kun 3d artister. Dette minner meg litt om diskusjoner om digital forsterkermodellering kontra rørforsterkere. Har flere ganger opplevd at folk sier ting som at "Uansett om digitalforsterkere blir ti ganger bedre enn rør vil jeg fortsatt foretrekke lyden av rør". Spiller det virkelig ingen rolle hva noen sier, det å endre mening er rett og slett ikke aktuelt uansett? I så fall er det vel like greit å gjøre som deg og legge fra seg debatten.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 05 jan, 2012

Strandli skrev:
Det første jeg stusser over er hvordan jeg faktisk kan sculpte. Jeg får 2D-painting. I andre programmer ville jeg sett etter en import-knapp under en file-meny. Det gikk ikke. Jeg finner 3D-objekter, men disse blir bare klistra på en 2D-flate. Og slik går det jo... Jeg vet jo nå at man må trykke "edit", men jeg har flere ganger klart å kødde til alt ved å komme ut av edit-modus med et uhell. Selv om Zbrush er sin egen greie, hvorfor ikke bare ha en "import object" som oppfører seg som normalt? Det skal bare en liten knapp som skal til, så hadde nybegynnere fått et mye bedre førsteinntrykk, uten at det ødelegger resten av programmet.

import heter import i ZB ogsaa og ligger under tool. Du maa tenke paa at du jobber med et tool og ikke en fil.

Strandli skrev:
Det andre spørsmålet jeg måtte stille meg var "hvordan i helvette lagrer jeg?" Dette burde ikke være et spørsmål jeg burde være usikker på, men når jeg ser "Save Document", "Save Project" og "Save Tool", så blir man jo i tvil. Jeg fikk bare streng beskjed fra Henning at "Save Documents" var ubrukelig, og "Save Projects" var det jeg så etter. Denne oppførte seg som man forventer av en save-knapp. Men til min overraskelse så oppdaget jeg at "Save Project" ikke kom før i Zbrush 4. Greit at ting er bedre nå, men hva pokker tenkte Pixologic før dette?! Etter litt spørsmål fra Twitter, så sa Pix direkte til meg "Save Project er en feature som kom i ZB4". Greit nok, men hvorfor i helvette kaller de det en feature?! Dette sier litt for mye om Pixologic og ZB's tankegang for min del.

Skal du lagre toolen du jobber med og kun denne saa lagrer du toolen. Trenger du settings du har satt opp i prosjektet ditt, lagre prosjektet. Save Document stammer fra tiden foer 3d folkene kom loepende til og har med canvasen aa gjoere.

Strandli skrev:Så har vi Brush panelet. For et rot. Det er umulig å identifisere hva som er nyttig og hva som bare skal brukes av og til. Alt sorteres igjen etter alfabetisk rekkefølge, for DET er hjelpsomt. For en lat løsning. :p

Man maa gidde aa leare seg funksjonene for aa vite hva de gjoer. Som Athidi var inne paa finner man kanskje ikke extrude foerste minuttet man holder paa i et program. Dog, er det logisk at det ligger under mesh eller liknende. I zbrush kan man fort foele at ting ligger noe gjemt. Enig i det.

Strandli skrev:En annen ting... Når store deler av UIen er bitte små knapper og sliders, så forventer jeg at de store knappene skal være nyttige. Slik som move, scale, rotate, draw og edit. Disse ER nyttige, og vil brukes ofte. Og rett ved siden av denne veldig viktige "edit" knappen, så finner jeg "Quick Sketch". Denne kødder til alt, jeg mister alt 3D-arbeid, og undo funker ikke. KJEMPEFINT! Ikke engang en advarsel.

trenger du virkelig stoerre knapper for viktige funksjoner? Hva definerer viktige funksjoner? Og gjelder disse for deg som for Edgar Thomson fra UK eller Sidharta fra India? Mister vel strengt tatt ikke noe som helst av 3d arbeidet. Toolet er klart for aa tegnes opp igjen. Anbefaler Meats Meier's intro til ZBrush 2.5 eller noe rundt der. Der faar man vite veldig mye om hvordan ZB funker under panseret. Har ikke like mye relevans i dag, men det er morsomt aa vite.

Strandli skrev:Så har vi funksjoner som dreper UVs. Om man ikke passer på at den lille "UV" knappen er aktivert til enhver tid før du gjør noe drastisk, så slettes alle UVs. Hvorfor?! Er det ikke mer logisk og ikke-destruktivt å heller ha en "slett UV" knapp? Her er det heller ingen advarsel.

hmm, ikke vart borti...

Strandli skrev:Jeg liker layers, fordi det er ikke-destruktivt. Så jeg var veldig glad for at dette også var i Zbrush. Meeeen. Om du har layers aktivert, så funker plutselig ikke mange ting. Layers funker bare på høyeste sub-div, så jeg kan ikke lengre hoppe mellom sub-divs. Om du kollapser layers uten at scrollbaren er på topp, så får du ikke lengre se toppen. Nye layers dukker ikke opp, fordi du så ikke toppen når du kollapsa, men scrollbaren er borte, så du får ikke fiksa det. Tommel opp.

Jobber ikke saa ofte med layers da de har vaert noe ustabile. Vet ikke hvordan det staar til disse dager.

Strandli skrev:Så har vi knapper som ligger i samme område med like navn. Om jeg skal speile et objekt, så vet jeg ikke om jeg skal trykke "Smart ReSym", "ReSym", "Mirror" eller "Mirror and Weld", for alle disse ligger i samme område. Det er vanskelig for meg å vite hva jeg skal bruke til enhver tid. Svaret var visst "Mirror" under Subtool Master.
Og hva er forskjellen mellom "Insert" og "Append" under Subtools? Og hvorfor kan du ikke rydde i Tool-menyen? Når du har jobba med noen tools, så blir den lista fort veldig lang, men du kan ikke fjerne individuelle tools du ikke trenger. Praktisk!

Hadde ikke vaert en ide aa faktisk finne ut hva forskjellen er paa disse da saa du vet hvilke sammenhenger de kan brukes istedet for aa klage paa at de likner? Kanskje det ikke maker sense i dag, men om en ukes tid sitter du med en modell der du kunne loest et problem ved aa kunne disse funksjonene. Tror du de bare kaster ut random funksjoner og knapper uten aa tenke over hvilke funksjoner de har linket opp til disse? Du kan kvitte deg med tools fra Z4 og opp. Om du sletter alle subtools i en tool og fortsetter aa klikke delete tror jeg tools forsvinner paa loepende baand. Husker ikke helt hvordan det funker.

Strandli skrev:Og hvorfor i huleste er det ikke en 64-bit versjon tilgjengelig?! Vi er i fuckings 2012. :p Hvorfor er topp-menyen alfabetisk? Kunne de ikke bare satt "File" til venstre? Der den pleier å være?

64 bit - Sansynligvis den mest requesta featuren siden 3.0 eller noe :) Topp menyen er vel alfabetisk fordi at da er det lett og sortere for noen som er ikke tekniske. De fleste som har jobbet med 3d i 3d programmer er kanskje noe mer tekniske. Da ZB kom paa banen var det lett for artister som ikke var tekniske aa hoppe paa. For disse er det kanskje lettere med alfabetet som sorterer etter et relativt uniformt system ;)

Strandli skrev:Det er bare så utrolig mange småting som er grusomt irriterende. Jeg har bytta over til Zbrush (kom fra Mudbox), fordi det er så mange fristende features (som dynamesh) og overlegen sculpting-følelse. Jeg har så lyst til å like Pixologic, for de har mange gode ideer, innovative features og god business. Men for hver geniale ide, så har de minst en grusomt dårlig ide. Hver gang jeg blir imponert, så gjør de alt de kan for å motbevise meg.
UIen er fleksibel, greit. Men det ser ut som om de bare kaster features og nye knapper på grensesnittet, uten å egentlig tenke mer over det. Så lenge knappen ligger i riktig "kategori", så er det liksom greit. Det gjør at man ender opp med masse små knapper som egentlig ikke sier meg en dritt.

hehe, husker da append knappen hoppet fra aa vaere paa hoeyre siden og ikke venstre. Ble noen ekstra sekunder tenking her og der.

Strandli skrev:Jeg vil virkelig bli en stor fan av Zbrush. Jeg har gjort hoppet, og jeg vil gjerne elske funksjonene alle er så glad i, men jeg finner de faen meg ikke.
Zbrush er som en stor og fin bil med en kraftig motor. Du har lyst til å bare hoppe i bilen, og kjøre fort. Dessverre er bilen uten sikkerhetsfunksjoner som airbags, og du må styre bilen med en joystick i stedet for et tradisjonelt ratt. Bilen har et sinnsykt musikkanlegg, men knappene for å skru det på er gjemt under passasjersetet. Det er hvordan det føles å bruke Zbrush.

Det hoeres mer ut som om du vil vaere passasjer og ikke kjoere selv. Hadde vaert stilig aa kjoere ferrari, men jeg orker ikke laere meg aa gire paa rattet ;)
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Strandli skrev:Det jeg var ute etter var en enkel "import knapp", som gjorde at du kunne åpne en modell fra disk, og den ble sluppet rett på canvas i edit mode, klar til sculpting. Hadde det vært en slik knapp tilgjengelig under "file", så ville det løst mange frustrasjoner for nykommere, uten å måtte forandre noe som helst annet i programmet. Det hadde også spart mange klikk for viderekommende brukere også.

Hvordan skal ZB vite om du importerer objekter for aa legge til som sub-tools i et allerede eksisterende tool eller om du har lyst til aa begynne med en fersk obj. Eller om du importerer for aa overskrive en base fordi du har nye UVer?
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Strandli skrev:Det at du har flere knapper med samme navn i samme palett, men som gjør forskjellige ting, er dårlig praksis uansett. Å ha en kill-button rett ved siden av den viktigste knappen i programmet, er også veldig lite smart.
Greit at valgene de tar gir mening dersom brukerne ikke har noen tidligere erfaring fra enten 3D eller 2D, men da må Pixologic kjenne sin plass. De har laget et industriverktøy hvor folk er vant til tidligere normer, og at Pixologic ignorerer disse normene på pur faen er frustrerende uansett. Det mener iallefall jeg, og det har lite å gjøre med at jeg kommer med erfaringer fra Mudbox, Max, Photoshop, After Effects etc. Burde gå an å ta hensyn uten at det spolerer alle ideene de hadde.

I Mari er Archive og Delete project rett ovenfor hverandre. Jeg er like nervoes hver gang jeg skal archive. hehe.
Pixologic kjenner sin plass. De er pionerer i Sculpting og en innovativ produsent av et software som er verensledende i dag paa det det gjoer. Hvorfor skal de tilpasse seg normer fra urtiden? Det er klart de kunne satt seg ned og laget et tankekart over alle funksjoner og hvor de ligger for aa kanskje forbedre dette, men utover det ser jeg ikke hvorfor de skal tilpasse seg det gamle. Hvordan skal da evolusjonen i 3d markedet gaa?

Brukeravatar

Mikademius
Kontakt:

Strandli skrev:Så det at Zbrush har mange idiotiske feil kommer jeg ikke til å forandre mening om. Sånn er det, om jeg er sta fordi nekter å applaudere latskap og manglende brukervennlighet, så får jeg heller være en trassig jævel da. :p Og da snakker jeg ikke om save-systemet, mangelen på en import-knapp, navigasjonen eller noe av det, for det er som du sier "man blir vant til det", og det gir mening i Zbrush's system.

Import knappen er da under tools. Dette vet du. Det er ingen mangel paa import knapp i ZB ;)

Brukeravatar

christerb
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 05 jan, 2012

lol ass \:D/

Brukeravatar

Guilemo
Sted: Viborg, Denmark
Kontakt:

Legg innav Guilemo » tor 05 jan, 2012

Alright, guys. Skal vi legge diskusjonen død for denne gang?
- Henning Sanden

Portfolio

Art-blog

henning.sanden[at]gmail.com

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Jess :)
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

Brukeravatar

Kelemvor
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Kelemvor » tor 05 jan, 2012

BUT I WANT A MOON ESTATE!!!!112

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

I CAN MAKE UP NUMBERS!!!

99 % av verden bruker Zbrush.. zbrush 1 - mudbox 0

-hawkins

Gå tilbake til «Nyheter»