Foto/tegning/3D konkurranse med premier for 25.000 kr

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

danielodland

Legg innav danielodland » fre 23 des, 2011

Blir knall denne. Gleder meg til å se hva folk bidrar med.

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » fre 23 des, 2011

oh my gawd.. en cintiq 21UX..!! \:D/

Eneste som irriterer meg med slike konkuranser er at det er så sinnsykt bredt hva folk kan gjøre.

Åssen dømmer du hva som er best mellom et bra fotografi og et bra 3dbilde..? Eller forskjellen mellom en bra tegning og et bra trykk.? :?

For meg er det litt for random, vill da tro det ligger litt mer jobb i for.eks å tegne en utrolig bra tegning enn det å ta et fotografi? Det å invistere 1 måned på å lage noe skikkelig noe for å så bli slått ut av et fotografi må være pain :D ](*,)

men steike for noen premier.. får nesten lyst til å bli med =D>
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

danielodland

Athidi skrev:oh my gawd.. en cintiq 21UX..!! \:D/

Eneste som irriterer meg med slike konkuranser er at det er så sinnsykt bredt hva folk kan gjøre.

Åssen dømmer du hva som er best mellom et bra fotografi og et bra 3dbilde..? Eller forskjellen mellom en bra tegning og et bra trykk.? :?

For meg er det litt for random, vill da tro det ligger litt mer jobb i for.eks å tegne en utrolig bra tegning enn det å ta et fotografi? Det å invistere 1 måned på å lage noe skikkelig noe for å så bli slått ut av et fotografi må være pain :D ](*,)

men steike for noen premier.. får nesten lyst til å bli med =D>

Syns at når en skole arrangerer en konkurranse må studentene ved skolen iaffal ha en mulighet til å delta. Hadde vært litt rart om idefagskolen arrangerte en konkurranse hvor f eks fotolinjen var ekskludert. Nå er jo lydlinjen kind of ekskludert her, men det hadde virkelig vært rart å sette opp et stykke musikk mot et foto eller en tegning. Tipper dette er det beste kompromisset de ansvarlige kom fram til=)

[edit:] selv er jeg bare glad at det er en jury som avgjør, og ikke antall likes på facebook..

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Jeg er svært enig med deg at det å eksludere en linje fra en konkuranse som er hovedsakelig arrangert av en skole hadde vært ganske unfair. :)
Derfor ville jeg heller forseslå å ha først en konkuranse for 3d, så en for foto, så en for trykk osv. (Syntes det virket som det kom flere konkuranser?)

Jeg hater å være en person som virker så gretten på dette og ødelegger all morroa. :P

men jeg tror vi alle kan si oss enige i at det er en utrolig forskjell i mengden arbeid som går inn i de forskjellige måtene å delta i denne konkuransen på? :? For å ikke snakke om hele spørsmålet om hvordan de skal dømmes?

Da sier ikke jeg at det ikke er arbeid å ta bilder, jeg sier bare tiden som må legges inn er veldig forskjellig. La meg ta et eksempel : En person tar et bilde av stortinget. En annen person lager stortingen i 3d og ender opp med et fotorealistisk bilde av stortingen. Bildene er nesten identiske. Hvem vinner? Den ene personen putta inn 1 time, den andre personen putta inn 2 måneder for å oppnå resultatet.

Derfor føler jeg det er utrolig umotiverende å se en slik konkuranse, ikke fordi at det ikke er festelig å være med, men fordi jeg vet jeg må putte inn 1 måneds arbeid for å lage noe sykt bra noe, og samtidig konkurerer jeg med noe som tok 1 dag å knipse.

Alle disse utrolige forskjellige måten å skape kunst på blir likestilt som default. Når jeg ikke ville latt de være i samme katogori en gang. :D Dette irriterer meg like mye som når folk automatisk tror jeg kan tegne fordi jeg kan modellere og skulpturere :oops:

Jeg elsker konkuranser som er kun 3d, eller kun 2d. Da har jeg ihvertfall en forståelse for kriteriene som bildene blir dømt etter, og at konkuransen blir dømt av folk som faktisk har peiling på 3d eller 2d. Samtidig vet jeg det at folk i gjennomsnitt må putte inn ca like mye i tid for å oppnå en viss kvalitet i bildene sine. :P

Det er litt som at et fotografi skulle konkurert mot en film. Eller et 3D Still skulle konkurert mot en 3d animasjonsfilm. Og viss noen er helt uenig i det jeg sier, så vill jeg gjerne få en forståelse hvorfor dere er uenig? Gjerne ha den synsvinkelen.

allerede nå ser vi at fotografier har blitt levert .. :p

Annet enn den vulgære sytingen min vill jeg gjerne si at det uansett er utrolig av idefagskolen å lage en slik utrolig flott konkuranse for kreative mennesker. I tilegg har de noen helt sinnsyke premier. Jeg er bare uenig i forskjellen i deltakelse

[edit:] selv er jeg bare glad at det er en jury som avgjør, og ikke antall likes på facebook.

Dette er en klar forberedelse fra Noroff konkuransen :) Thumbs up til Idefagskolen for det.

Tipper dette er det beste kompromisset de ansvarlige kom fram til=)

Det har du nok helt rett i.
Og det er sikkert mange grunner til at det er slik det er. Jeg ville bare statere hvorfor jeg er helt uenig i dette og syntes en slik avgjørelse heller gjør meg umotivert enn motivert.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

danielodland

Tipper de involverte har tenkt på alt det du sier her. Derfor tipper jeg at fotoene som kommer inn blir bedømt deretter. 3D tar lang tid, sånn er det bare. De kunne sikkert kjørt egne konkurranser for hver disiplin, men legg merke til at du selv skryter av premiene. De hadde neppe vært de samme med et større antall konkurranser.

[edit:] juryen er nok klar over at 3d tar lang tid og foto og mye innen 2d tar kortere tid. Det krever like mye artistisk skill, men 3D er bare et tregt medium. Jeg har ikke lest reglene enda, men antar hver deltager bare kan submitte ett bidrag. Da er det kanskje ikke så urettferdig likevel. For å komme til et skikkelig knallfoto må man jo ofte ta ganske mange, så litt tid er jo involvert der og. Det er likevel sannsynlig at 3D-deltagerne har lagt mer tid og dermed mer arbeid i bidragene. Som sagt, dette må nok sees som et lite kompromiss siden forskjellige medier ikke nødvendigvis er lett å sammenligne.

Jeje, gleder meg!
Sist redigert av danielodland den fre 23 des, 2011, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Den første konkurransen er åpen for alle og det dreier seg om å lage et bilde med tema Jul/Vinter. Du kan bruke hvilken som helst teknikk (foto, tegning, maling, trykk, 3D) så lenge du kan få det levert i digital form.

Her er premiene til den 1ste konkurransen:

Det var det jeg mente. Ikke flere konkuranser samtidig.. Men først en fotokonkuranse over en viss tid.. Så en 3d konkuranse over en viss tid..

Siden det faktisk kommer flere konkuranser.

danielodland

Athidi skrev:
Den første konkurransen er åpen for alle og det dreier seg om å lage et bilde med tema Jul/Vinter. Du kan bruke hvilken som helst teknikk (foto, tegning, maling, trykk, 3D) så lenge du kan få det levert i digital form.

Her er premiene til den 1ste konkurransen:

Det var det jeg mente. Ikke flere konkuranser samtidig.. Men først en fotokonkuranse over en viss tid.. Så en 3d konkuranse over en viss tid..

Siden det faktisk kommer flere konkuranser.

Jepp skjønte du mente det.

Jeg kjenner ikke til hvordan de eventuelle andre konkurransene blir, kanskje de har planer for de som ikke er forenelig med et sånt opplegg.

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

mi bare ser :)

ha en god jul da,
på tide å komme seg avgårde :D

danielodland

God jul=)

Brukeravatar

Trådstarter
Nebel
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg innav Nebel » ons 11 jan, 2012

Jeg har glemt å svare på denne. Men jeg skal ta med meningene deres videre. Forløpig ganske få bidrag så vinnersjansene er store :)

Brukeravatar

Stiansch
Kontakt:

Legg innav Stiansch » tor 12 jan, 2012

Detta blir vel sikkert sånn som Noroff konkurransen eller hvor det var (mange bidrag fra Noroff studenter iallefall) hvor den som har flest aktive venner vinner ;)

EDIT: Så nå at det var en jury som skulle stemme, beklager :)

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » tor 12 jan, 2012

3d folk har ikke tid til å sanke stemmer :P de må jo lage noe først ;)

Brukeravatar

Stiansch
Kontakt:

Legg innav Stiansch » tor 12 jan, 2012

Athidi skrev:3d folk har ikke tid til å sanke stemmer :P de må jo lage noe først ;)

/like

(Kunne vært artig med en like / agreed funksjon på forum faktisk :P )

Er man nødt til å poste et bidrag når man registrerer eller kan dette gjøre seinere?

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 12 jan, 2012

De som vil levere 3d kan vel levere noe de har på lager så lenge det passer temaet?
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Gå tilbake til «Nyheter»