Mari 1.4

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Mari 1.4

Legg innav Mikademius » ons 30 nov, 2011

Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

danielodland

Legg innav danielodland » ons 30 nov, 2011

Mmmm. Liker veldig godt det jeg har sett av demovideoer og tutorials, men kan ikke teste det fordi jeg har ikke nvidia hjemme og på skolen var det ikke mulig å kjøre trialen at all=) Er Mari veldig ressurskrevende? Skummet kravene og trodde det skulle gå bra på skolen, men det var ikke mulig å jobbe med det=) Kanskje noen settings jeg har ignorert i min iver.

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » tor 01 des, 2011

Mari krever mye ja.
Sjekk settings og soerg for at du har maxa ut grafikkkortet med tanke paa ram og ogsaa gi det access til saa mye RAM som mulig. Det er ogsaa stor forskjell paa 4 og 2k maps og soerg for at du ikke har stoerre paintbuffer enn noedvendig. Har den stort sett paa 8.
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

Brukeravatar

Howii
Sted: Oslo

Legg innav Howii » fre 02 des, 2011

Fett, flere fine nye features der! :D

Mari er litt krevende ja, men om du først har en ok maskin er mari et fantastisk verktøy! Jeg kan annbefale å ha project folderen på en ssd, så man minimerer ventetiden ved bake, og selvfølgelig så mye ram som mulig.. Hjelper også mye om du aktivt hider deler du ikke painter på.

danielodland, om du sitter på et quadro 1500/1800 på skolen, får du heller holde deg til photoshop :wink:
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

Howii

ups, dobbelpost, because mari is awesome!
:)

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Legg innav Mikademius » fre 02 des, 2011

1800 gaar an aa bruke, men det er ingen behagelig opplevelse.

danielodland

Legg innav danielodland » fre 02 des, 2011

Ja det gikk an, men nei. Ikke behagelig. Det er vanskelig å bruke trykksensitivitet og sånt fornuftig når man ikke får instant feedback om hva som skjer.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 02 des, 2011

Hvordan funker Geeforce serien på dette? Noen som har noe erfaring der?
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Howii

Jeg sitter på et gforce gtx 580 kort med 3gb ram, og syntes det fungerer veldig fint!
Trenger ikke kaste vekk en trillebår med penger på et quadrokort. Nå har ikke jeg jobbet på så ekstreme modeller med masser av maps, så det spørs vel hvor ambasiøs man er. Modellen jeg jobber på nå har rundt 2mill pollys (når jeg bytter til høyere subdivided mesh - veldig kjekk feature å kunne jobbe på forskjellige versjoner av samme mesh) og 8-10x tiles med 4k maps, og det går fint. Hvis man av en eller annen grunn vil se displacement via shader mens man painter går det riktignok treigt, men ser ikke på det som noe poeng uansett.

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

Quadro kort er regelrett svindel. Kom på jobb i dag til nytt 580 kort. Skal teste det neste uke. Går fra et 1800 kort. Regner med en del mer sving ettersom det er over trippel ram:)

Brukeravatar

Saberril

Legg innav Saberril » fre 02 des, 2011

Correction de sitter med 1700 FX kort på 3d design ;)

Animasjon har quadro 2000D kort nå. Som fakitsk fungere utmerket til egentlig alt :)

Men jeg I pris forskjell er det svindel som du sier Martin :D
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Trådstarter
Mikademius
Kontakt:

har ikke 2000 kun 1 gb RAM?

Brukeravatar

Saberril

Legg innav Saberril » fre 02 des, 2011

1 GB GDDR5 mhm
Freelance 3d Artist

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » lør 03 des, 2011

Fremdeles ikke ati stotte. skuffende :/

danielodland

Legg innav danielodland » lør 03 des, 2011

Mikademius skrev:Quadro kort er regelrett svindel. Kom på jobb i dag til nytt 580 kort. Skal teste det neste uke. Går fra et 1800 kort. Regner med en del mer sving ettersom det er over trippel ram:)

Sitter dere med noenlunde samme hardware på hele huset, eller sitter f eks texturingfolket på annen hardware?

Gå tilbake til «Nyheter»