Pixar Brave

Aktuelle nyheter

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

danielodland

Legg innav danielodland » tir 28 feb, 2012

Seruz skrev:
danielodland skrev:Hvorfor har alltid sverd-og skjoldfolk (er de vikinger?) den aksenten, forresten? =)

Det er skotsk, det var vel i England / Skottland prinsesse og ridder-kulturen stod sterkest i middel-alderen. Nå er ikkje eg nokken ekspert men tror det her skal foregå eller hinte til middelalderske Skottland.

Jepp. Trodde jeg skrev noe om det over, men tenkte det sikkert bare :p

Bare føler at dverger (som har svært vikingaktig kultur i de fleste fantasyunivers), og alle slags vikingAKTIGE folk i denne slags filmer alltid snakker sånn. Her er det dog en god grunn for det =)

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 28 feb, 2012

Jeg trodde de var skotter :P
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

danielodland

Legg innav danielodland » tir 28 feb, 2012

Athidi skrev:Jeg trodde de var skotter :P

Det er korrekt.

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 28 feb, 2012

ååååååååååååh... Jeg har ikke fulgt med skjønner du.. kommer det ny pixar film? Så spennende ;)

jeg gleder meg jeg.. :D
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Seruz

Legg innav Seruz » ons 29 feb, 2012

danielodland skrev:
Seruz skrev:
danielodland skrev:Hvorfor har alltid sverd-og skjoldfolk (er de vikinger?) den aksenten, forresten? =)

Det er skotsk, det var vel i England / Skottland prinsesse og ridder-kulturen stod sterkest i middel-alderen. Nå er ikkje eg nokken ekspert men tror det her skal foregå eller hinte til middelalderske Skottland.

Bare føler at dverger (som har svært vikingaktig kultur i de fleste fantasyunivers), og alle slags vikingAKTIGE folk i denne slags filmer alltid snakker sånn. Her er det dog en god grunn for det =)

Men det fletter seg fint sammen ettersom vikingene ofte plyndret og bosatte seg i de trakter.

danielodland

Legg innav danielodland » ons 29 feb, 2012

Seruz skrev:
danielodland skrev:
Seruz skrev:

Men det fletter seg fint sammen ettersom vikingene ofte plyndret og bosatte seg i de trakter.

Off, jeg forklarer meg dårlig tror jeg. Prøver å formidle at jeg ikke snakker spesifikt om vikinger, snakker om vikinglignende kulturer i fantasyverden. Dverger i de fleste sammenhenger jeg har sett snakker også sånn. Den vikingaktige estetikken går ofte hånd i hånd med lignende dialekter.

Det er ikke kritikk av denne filmen, jeg bare bemerker at jeg hører den dialekten fra annenhver karakter hver gang jeg ser en rustning-og sverd-film =)

Gå tilbake til «Nyheter»