Kinect eksperimentering

Her kan du poste helt andre ting. Teste avatarer, skrive kjærlighetsbrev osv

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Kinect eksperimentering

Legg innav Drakon » man 15 nov, 2010

Syns det er litt spennende å tenke på muligheter rundt dette:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7QrnwoO1-8A&feature=player_embedded[/youtube]

Sikkert ikke lenge til noe lignende blir standard på laptops og videochat blir i 3d. Men ser mest fram til når man kan skanne et helt rom fra alle vinkler og da kunne gå på virtuellt besøk til en venn i en annen verdensdel ved hjelp av joystick og skjerm/VR-briller.
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Trådstarter
Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » man 15 nov, 2010

Og siste video:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=N9dyEyub0CE[/youtube]

Er jo en mulighet for at denne teknologien kan erstatte greenscreen når den har blitt en god del finpusset
Don't let the fire fade!

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » man 15 nov, 2010

Stilig!

andlet meg Kinect mye p.g.a. hvilke muligheter som kommer til å åpne seg med det. I utgangspunktet har jeg vært litt skeptisk med tanke på tidligere fiaskoer ala eyetoy o.l., men samtidig følt at Microsoft ikke ville slippe noe som ikke fungerer etter all denne hypen. Ikke minst er all teknologien som ligger i Kinect er ganske snadder :)

Har fått testet kinect en del nå i helga. Bl.a. hatt en fest med stua full av folk. Og for å si det kort, det fungerer rett og slett! Selv med personer som sitter i "view", folk som går rundt og passerer kamera så skjønner den hvem som er spilleren og tolker bevegelsene bra! Er såklart litt delay, men tipper mye vil fikses med software updates. Ikke minst er delayen ganske forskjellig fra spill til spill, så tipper ikke kameraet i seg selv er problemet der. Er også morsomt å kikke inne på kalibreringen av Kinect på Xboxen hvordan den bygger opp bones på personene den filmer. Hadde vært moro å kunne hente inn denne dataen i en 3D-pakke.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Hvit_Ravn
Sted: Jørpeland/Stavanger

Legg innav Hvit_Ravn » man 15 nov, 2010

Det her var ufattlig kult!
Keep moving forward

Brukeravatar

oophus

Legg innav oophus » man 15 nov, 2010

Hvor lang tid vil det ta før de klarer å koble sammen flere slike kinect bokser til å "snakke" sammen slik at man kan generere hele bildet av hva en filmer tenker jeg. Mo-cap lite for hjemmebrukere?

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 15 nov, 2010

Det ser ut som om mocap'en de bruker in-game er både nøyaktig og ryddig nok til å kunne brukes eksternt. Det vil selvfølgelig mangle i kvalitet mot et fullt studio, men jeg tror ikke det er mange ukene før vi har noen shady greier gående i en linux-build som lar oss mappe oss selv til egenrigga karakterer :D/

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » man 15 nov, 2010

Cool!
Har kjopt kinect selv. Fungerer veldig godt bortsett fra at jeg foler det er litt som aa styre en wii kontroll under vann.. tror ikke det kommer til aa fungere saa bra paa ting som krever god reaksjons tid.. som jeg tror vi bli en god del av spillene.

Tronotrond:
men samtidig følt at Microsoft ikke ville slippe noe som ikke fungerer etter all denne hypen

http://www.youtube.com/watch?v=-0kDcUEDfmY
vil bare minne deg paa denne :)

Brukeravatar

al3k
Sted: bergen

Legg innav al3k » man 15 nov, 2010

Dette er drit tøft :P skal ihvertfall kjøpe meg kinect nå.
Jeg tror dette kommer til å trigge mange idèr hos mange smartinger og i å med at dette er et slags allmans eie produkt og ikke så vedig dyrt så kommer det nok ti å skje mye fremover. Kommer helt sikkert flere andre lignende patenter som gjør at man kan bruke det i 3d sammenheng, animasjon osv på en bedre måte :D (Nå vet ikke jeg om denne type teknologi har eksistert lenge men men, nå som det har fått så mye oppmerksomhet så er det bare å slippe alle homebrew kodere løs :P )

Edit: Her skjer det mye gøy Kinect Open Source News

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tir 16 nov, 2010

Skulle til å poste enda en video, men den er under linken din. Bookmarked!

Griffus

Legg innav Griffus » ons 17 nov, 2010

Awesome!

Brukeravatar

OlaHaldor
Sted: Rykkinn
Kontakt:

Legg innav OlaHaldor » ons 17 nov, 2010

Leste litt i 3D World Mag #136 om facial og full body mocap som bruker Sony sitt Playstation kamera. Utrolig spennende tider man er inne i mtp. mocap muligheter!
Generalist @ Qvisten

Brukeravatar

al3k

Legg innav al3k » ons 17 nov, 2010

Kjøpte kinect igår etter å ha sett videoene :P det funker faktisk overaskende bra, sykt at den klarer å gjenskape bevegelsene man gjør med kroppen selv om man krysser armer og bein så gjør også 3d characteren på xboxen det. Men er jo ikkje perfekt, men kan nok brukes til mye fett fordi om.

Chrispo

Legg innav Chrispo » ons 17 nov, 2010

blir nok kinect på meg^^ hadde lyst på det fra før også, men enda mer nå:)
Digger å bare teste ut diverste ting slik som dette

Brukeravatar

al3k

Legg innav al3k » ons 17 nov, 2010

Her bruker de kun playstation cam og en laptop. Ser utrolig bra ut(øverste video) http://www.ipisoft.com/gallery.php

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 17 nov, 2010

Utrolig kult! Men er ikke PS cam bare et webcam? Det har ikke noe infrarød cam eller stereo cam ala Kinect?
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Gå tilbake til «Hva som helst»