Statement fra Ultrashock AS i bedrageri anklagelser!

Her kan du poste helt andre ting. Teste avatarer, skrive kjærlighetsbrev osv

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
thomas
Sted: Kristiansand

Statement fra Ultrashock AS i bedrageri anklagelser!

Legg innav thomas » man 17 sep, 2007

Statement fra Ultrashock AS sin side i denne saken.

Ultrashock AS er blitt beskyldt for bedrageri, ha arbeidskraft nede i Asia og ikke minst som noen ussle folk du ikke vill ha noe å gjøre med av noen personer fra Asia.

Her er vår side av saken og hvordan den begynte;

Vi har blitt tilbudt mange ganger og få levert 3D fra folk rundt om i verden, men har takket nei med tanke på forskjell i stil ol. og dårligere kommunikasjon enn når man faktisk sitter kun 2-3 meter unna dine arbeidskammerater.

Fredrik kom en dag tidlig ned på kontoret,
der står en av våre maskiner skrudd av,
det er en pc vi bruker mest til render.
Han prøver og skru den på, bytte strøm ledning ol.
Så ringer han meg og lurer på hva som har skjedd med vår nye maskin som kun var 2 uker gammel, så forklarer jeg jo over telefon at jeg vet ikke hva som har skjedd med denne.

Da jeg kom ned på jobb fant jo heller ikke jeg ut noe som helst av maskinen var ikke mulig og få den på. Så vi leverte den inn der vi hadde kjøpt den, 2 dager senere kom telefonen med "Hei, alt er slettet på denne maskinen og mange komponenter ødelagt. Men det ligger en .jpg fil igjen på maskinen som bakgrunns bilde der det står "Hacked by the Asian Coast"" Eller noe slikt. Da tenkte jeg, dette var jo ikke så veldig gøy, men vår feil egentlig iom. det ikke ble installert nok brannmurer ol. på maskinen. Så derfor måtte vi jo stå til ansvar for at maskinen var ødelagt og betale selv. Noe som svei litt når den kun er to uker gammel.

Men stoppet problemene der? Tvert imot. Et par dager senere ringer en av våre kunder og lurer på hvorfor vi har ringt arkitekten og krevd penger av han, og sakt prosjektet var ferdig for to uker siden og jeg enda ventet på penger.
Vi hadde snakket gebråkkent Engelsk i følge arkitekten,
da sa jeg jo til dem at vi snakker jo selvfølgelig Norsk til våre landsmenn, og dette prosjektet har vi jo fått betalt for 5-6 månder siden, og det var han fullt enig i.

Så gikk jeg og tenkte på denne saken veldig mye den dagen,
da gikk det jo opp for meg. Vi har jo blitt hacket, alt av .max, .pdf, .dwg filer ol. var jo borte, det står jo nummeret til arkitekten ol. på alle tegninger. Så derfor satte vi i gang en ringe runde til alle våre kunder, og beklagte dette veldig. Så har vi jo møtt mye rare reaksjoner på dette, desverre er det nok folk som ikke forstår hva hacking evnt. stjeling av andres eiendom betyr.

Så nå sitter noen nede i Asia og prøver å presse ut mest mulig penger pga. de sitter på alle våre filer som de har fått med seg.

Jeg har personlig vært i kontakt med Advokat og vi har alt på vår side. I og med det ALDRI har vært noen kontrakt skrevet eller i det hele tatt benyttet arbeidskraft fra disse folkene.

Til pgrundet og alle andre som har søkt på jobb hos oss,
det kom inn over 20 aktuelle søknader, så beklager på det sterkeste at vi ikke har sagt ifra at vi har funnet en annen kandidat, men det er det faktisk ikke mange som gjør pr. dags dato vist man ikke får en jobb.

Og en annen ting i denne saken, er jo rett å slett at det er for mange avvik i historien til asiatene til at den kan være sann i følge advokaten, så er det opp til dere her på 3Dhue og bedømme hvilken side av saken dere vill holde dere til.

- Tar forbehold om alle eventuelle skrivefeil ol.

Mvh
Thomas Tronstad

Gå tilbake til «Hva som helst»