Ny webside: Strangeworld Media

Her kan du poste helt andre ting. Teste avatarer, skrive kjærlighetsbrev osv

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
danielodland

Ny webside: Strangeworld Media

Legg innav danielodland » tir 24 sep, 2013

Hallais!

Har laget meg en nettside for å promotere meg selv, vise fram arbeider, selge tjenester (og i framtiden muligens produkter) og kanskje lage noen making-of/tutorials etterhvert. I min web-uvitenhet vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger på nettsiden. Adressen er http://www.strangeworldmedia.com/.

I fare for å oppfattes defensiv vil jeg nevne et par valg som nok strider imot læreboken, men som jeg mener fungerer greit. Jeg vet at noen syns det er galt med så mye tekst på førstesiden, men jeg vil gjerne at siden skal være så rett på sak og lettnavigert som mulig. Derfor dropper jeg å ha en velkomstside, og lar førstesiden være en "om firmaet/om meg" type side. Enkelte har nevnt at FAQ-siden burde fjernes fordi "hvis kunden ikke vet disse tingene fra før vil jeg ikke ha de som kunde". Dette er jeg uenig i, og mener at det finnes en stor andel potensielle kunder som trenger tjenestene våre men som kanskje ikke vet det enda. Jeg vil ufarliggjøre noen begreper og uttrykk for å vise at dette ikke bare "noe kompliserte datagreier" men tjenester som folk flest kan ha nytte av. Hvis noen profesjonelle, erfarne firmaer her inne mener seriøst at de blir skremt bort, og at jeg virker useriøs på grunn av FAQ-siden, vil jeg gjerne vite om dette. En annen ting er ordbruken på siden. Jeg referer til firmaet som "jeg" og ikke "vi". Dette har jeg vært litt fram og tilbake på og falt på "jeg" formen. Dette er fordi jeg er et enkeltmannsforetak og det føles litt fake og pompøst å snakke om "vi" når det ikke eksisterer noen "vi". Beklager hvis noen blir støtt eller føler seg truffet, gjør som dere vil men jeg valgte denne løsningen. Et annet poeng noen nevnte til meg angående akkurat det var at det kan oppfattes som at det blir et høyere prisnivå når man snakker om "vi" kontra "jeg". Jeg var usikker på hvilket språk jeg skulle velge, så jeg gikk for tospråklig.

Jeg tar gjerne imot kritikk, men vil bare ha nevnt at disse tingene jeg nevner her har jeg tenkt mye på og tatt en sjanse på. Hvis nok mennesker mener jeg har tatt et dårlig valg, revurderer jeg det.

Spesifikke ting jeg selv er klar over som problematisk er faviconet (dette jobber jeg med), størrelsen på bildene i galleriene (prøver å finne ut hvordan jeg kan lage thumbnails til den galleriappen) og at bildene i galleriet har engelsk beskrivelse uavhengig av språkvalg (har ikke kommet så langt).

Framtidsplaner omfatter blant annet å inkludere en tutorials/making of seksjon. Jeg tror det kan være litt kjekt og strategisk (kan trekke fagfolk til siden). Kommenter gjerne på den tanken.

[EDIT: nevnte min web-uvitenhet, og må skyte inn at siden er laget i Wix. Jeg er positivt overrasket over denne løsningen. Hadde intensjoner om å lære meg html og css kun med den misjon å lage min egen side, men pga Wix kan jeg nå konsentrere meg på å forbedre meg i mitt eget fag. Hadde litt fordommer mot en sånn løsning (sånne tjenester var en god del mer dodgy sist jeg sjekket) men er som sagt positivt overrasket.]

Gå tilbake til «Hva som helst»