Flere som er pissed off over 3D?

Her kan du poste helt andre ting. Teste avatarer, skrive kjærlighetsbrev osv

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » tor 24 mai, 2012

Bra link gabbe kom med.

Jeg syns det er helt ok og filmer i 3D men merker fort at jeg blir veldig distrahert og kan slite med og få med meg enkelte ting som skjer.

Syns egentlig 3D kan holde seg til sånne imax demonstrasjonsfilmer. Der det virkelig er morro. Slik det er nå får man bare litt ekstra dybde.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

danielodland

Legg innav danielodland » tor 24 mai, 2012

Et hovedproblem for min del (alt dette er kanskje noe subjektivt) er at det bare ser ikke ekte ut lenger. I en 2d versjon kan noe se ekte ut, men med en gang stereoen kommer så ser ikke en gang det som er filmet ekte ut. Det ser for meg ut som om ting plutselig er projisert på en 2d-plane. Det mangler noe på dybden, kanskje det er en parallaxgreie. Aner ikke, men for meg ser det ikke bra ut (inkludert avatar som skulle være banebrytende på denne fronten. hvilket den sikkert var, men det ser ikke bra ut for meg).

Jeg ser imidlertid attraksjonen. Man får en slags opplevelse av en ekstra dimensjon, og jeg skjønner at en del folk (har lyst å si mainstreamen, men det høres arrogant ut så det sier jeg ikke =p ) blir tiltrukket dette, men det er nødt til å være et alternativ for folk som vil se film og ikke ha en tivoliopplevelse. Men igjen..det handler selvsagt om penger og det vil det alltid gjøre.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tor 24 mai, 2012

Jeg ser problemet og bra beskrevet daniel. Jeg har sikkert sett 2-3 filmer i 3D så har ikke så mye kjøtt på beina enda, men jeg synes ihvertfall at avatar var kul i 3D, men det har mye med at jeg gledet meg til filmen og at jeg gledet meg til den "nye" 3D teknologien som var kommet. Men jeg erfarte som nevnt tidligere at jeg hadde en del problemer med å fokusere på de rette tinga.
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » ons 30 mai, 2012

Å foresten.. Siden jeg var så sinnah på dette emnet. Har jeg nå klart å roe meg ned uten å drepe james cameron. ](*,)

Fordi ..... det viste seg at Vika1 sendte Prometheus i 2d i morgen klokka 21. Eneste salen i oslo som gjør det.. :D Har fått tak i biletter midt på.

Er ikke så mange som er klar over dette visstnok, fordi det er et tonn med biletter ledig igjen. :)

Etter i morgen, altså fra den 1. Viser det seg nå at det er flere kinoer som også sender den i 2d.

mine bønner ble hørt... :P
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

clayhead
Sted: tr.heim
Kontakt:

Legg innav clayhead » tor 31 mai, 2012

Har selv 50% syn på det ene øyet så kan til en vis grad sette meg inn i problematikken.. (Kan ikke se den gammle Rød/grønn/blå 3D effekten)

Når det er sakt så er 3D en av få grunner til å dra på kino for å se filmer. Kinoen må nesten tilby noe extra for at det skal bli bedre enn å se filmen hjemme.
Derfor tror jeg ikke det blir veldig lønnsomt med 2D. Synes likevell det er synd at man ikke kan velge, selvfølgelig.
Det blir spesiellt kleint hvis man er flere som skal se film og ikke blir enige om 2D eller 3D visning.

(Forøvrig synes jeg post baserte 3D effecter er noe vi fint kunne ha klart oss uten)
<< Oh, those jazz guys are just making that stuff up while they play! >>

danielodland

Legg innav danielodland » tor 31 mai, 2012

Hm, syns ikke stereo er den eneste grunnen til å dra på kino. Vet at du sier "en av", men det er klart at det ikke er mange grunner..det er vel større skjerm, mere og for mange bedre lyd og god stemning som er hovedgrunnene samt eksklusivitet; man er blant de første til å se en film (med mindre man sitter hjemme og ser en bootleg...men må anta at man ikke gjør det). Stereo er for meg blitt en hovedgrunn til IKKE å dra på kino. Skulle gjerne sett alle nye filmer på kino, men har ikke råd til de etterhvert ganske dyre billettene på Bergen kino og ser helst ikke filmer i stereo.

Tror 3d er en fad som går over (håper i alle fall det...hvis ikke blir det lite kino på meg i framtiden).

Brukeravatar

krth8

Legg innav krth8 » fre 01 jun, 2012

Så den netopp i 3d. Det må uten tvil være den feteste filmen noen gang lagd visuelt sett. Jeg satt desverre ikke igjen med den wow dette var en fantastisk film følelsen etter den var over, men er ganske sikker på at 3d er og skylde på her. klarer rett og slett ikke fokusere på det viktige. Må se den på nytt igjen i 2d hvertfall.

Syns 3d funket veldig bra i denne filmen, men som sagt så er det veldig distraherende. Så for min del funker 3d bare for den visuelle opplevelsen, ikke film opplevelsen.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Stiansch
Kontakt:

Legg innav Stiansch » fre 01 jun, 2012

Har det samme problemet ofte selv i England, 3D'en er totalt unødvendig og heller slitsomt i øynene og syns aldri det funker egentlig med mindre man sitter på det perfekte stedet i salen (som jeg bare har funnet én gang som var en eller annen animasjonsfilm som var laget spesielt for 3D med bare 3D modeller).

Vi så Underworld Awakening og ift. DVD'en nå i ettertid var den blandt mange andre 3D filmer mørkere enn andre og skygger osv. var 100% svarte (det gjelder i Norge også).

Jeg gidder ikke dra på 3D lengre ihvertfall :)
Stian M. Schüller | Games Artist

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » fre 01 jun, 2012

Billetter er bestilt! Jeg gleder meg som en unge. Kun 3D som var å få tak dessverre :-/
3D Designer / Animatør

www.mediateam.no

www.3dvala.com

saaro
Sted: Lillestrøm /
Kontakt:

Legg innav saaro » fre 01 jun, 2012

Ikke ha for store forhåpninger.. Så Prometheus i går.. :(
Men for all del, mange andre som liker den :D
Stein Aarø
Daglig leder
Goldbox AS
www.goldbox.no

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » fre 01 jun, 2012

Jeg var også dritsur på hele 3d-hypen, og glodde på meg hodepine på Avatar med suretryne hele veien. Pixar "UP" var hakket bedre, men ikke verdt investeringen og brillene. Man glipper seriøst noe av bildekvaliteten.

Så gikk jeg og så Avengers i 3D på Ringen for litt siden.

Og noen dager senere booka jeg Prometheus i 3D til nåkommende søndag. Som Øyvind har jeg babla om Prometheus siden jeg først hørte rykter om en ny, men ikke ny Alien film, og når jeg så de første bildene flippa jeg helt ut. Dette var EN film jeg ikke skulle grise til med duste-3D!

Avengers overbeviste meg om hvor langt de store produksjonene har kommet med 3D i det formatet det blir vist i dag, og jeg gleder meg max til søndag.

Give it a go, bro! Gå på 2D og 3D, i den rekkefølgen!! Det var faktisk en del elementer i Avengers jeg ville savnet i en vanlig sal.

Brukeravatar

Tormem
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 04 jun, 2012

Prometheus i går kveld, 3D, grisefett :)

Brukeravatar

Trådstarter
Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 04 jun, 2012

fy steike faen for noen bra effekter i prometheus.

(ikke les følgende tekst under i fare for ødeleggelse av store forventninger)

uansett, litt skuffa over filmen. Mest story jeg er skuffa over og overall stemning. ikke like skummel som alien og ikke like bra stemning som alien.

underholdene, men desverre ikke god nok :/

det beste med filmen var uten tvil starten når david surret alene rundt på skipet, det var nesten på grensa til vakkert.
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Mikademius
Sted: Oslo, Norge
Kontakt:

Legg innav Mikademius » man 04 jun, 2012

Dette er bare begynnelsen. Det er ikke saa alt for lenge til 60fps 4k stereo. Blir morro aa rendre da ja....
Martin Andersson | COO - The Floor Above AB. | Line Producer - Qvisten Animation www.thekove.com | www.animation-hut.no

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » man 04 jun, 2012

Har ikke sett Prometheus, men har hørt det samme som Athidi. Dvs. jeg hørte fra en kompis som ser mye film at den var "dritdårlig" :p Men jeg ser den nok på kino uansett. Bare streiken på kinoen går over først ...
if your not living on a killing ground, you better make your own

Gå tilbake til «Hva som helst»