Prometheus

Her kan du poste helt andre ting. Teste avatarer, skrive kjærlighetsbrev osv

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » man 03 des, 2012

Haha, Jeg liker best å snakke om hypede filmer som er crap, for da er det så mange som er uenige med meg :P. Favorittfilmen er nok Matrix, men Heat, Drive, Inglorius Basterds og Desperado er filmer jeg ser jevnlig fordi dem er dritbra. Liker også filmer som den første Starship Troopers, The Fifth Element og sånt ...

Ellers skulle jeg likt å høre hva som gjør for eks. Avatar eller Prometheus bra fra dere som liker den :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

EinarM
3D/VFX/Concept-artist
3D/VFX/Concept-artist
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav EinarM » tir 04 des, 2012

Jeg mener filmer som feks avatar og prometheus klarer å holde kvaliteten i alle ledd på et høyt nivå, noe som gjør det til en god opplevelse og bra underholding. Enkelt og greit =)

Brukeravatar

Trådstarter
krth8

Legg innav krth8 » tir 04 des, 2012

Jeg ble veldig skuffet over Prometheus. Fullt av plot hull og dårlige karakterer. Digget Fassbender da, han gjør det aldri dårlig i noe.

Men har sett filmen 3 ganger da, men det er bare på grunn av sexy visuals.
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 04 des, 2012

JEg ble veldig skuffet jeg også. Karakterenes rare handlinger og alle plothullene ble rett å slett alt for kjipt for meg.
Jeg klarte ikke å nyte filmen så mye, mesteparten var litt "say what" øyeblikk for meg.

Jeg digga starten, spesielt den tiden David drev å gikk rundt på skipet alene (før alt begynte å bli rart)

terningkast 3 eller no.... nydelig effekter!

derimot er ikke alt negativt

jeg fikk meg en god latter når jeg så denne :)

http://redlettermedia.com/red-letter-me ... us-on-dvd/

og seff denne

http://redlettermedia.com/red-letter-me ... -spoilers/
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » tir 04 des, 2012

Min opplevelse med Avatar var meget positiv. Jeg ble tatt med inn i et univers som gjorde at jeg til tider glemte at jeg satt i en kinosal. Klart det er mye å ta tak i sånn i ettertid, men at dette skjedde i utgangspunktet så gjør dette at denne filmen tydeligvis fungerte for meg. Til info så ser jeg ikke på meg selv som en som ikke vet hva han snakker om. (selvfølgelig individuelt) Jeg er noe old shool og har noen tittler under beltet. Filmer som E.T, The Abyss, Terminator osv.Film tok for alvor av når Jurrasic Park kom. Tror jeg så den på kino 6 ganger.

Er forøvrig glad jeg kan gå og se en film uten å måtte analysere hver eneste bidige ting. Ser overhode ikke på dette som noen god egenskap. Og jeg tror allerede der at mange av dere feiler når dere går for å se en film.

:)
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tir 04 des, 2012

Det du sier om Avatar er det mange som sier. Det er helt ufattelig for meg, hehe.
Karakterene var jo tidenes stereotyper, plottet og hva som kom til å skje var åpenbart gjennom hele filmen, budskapet er så utrolig simpelt og politisk korrekt at det hører hjemme i en barnefilm (Pocahontas for eks. :o ), og det fargerike CG-landskapet minner meg konstant på at det ikke er virkelig. Den er ikke morsom eller overraskende i det hele tatt, og den er selvhøytidelig på en kjip måte.
Jeg analyserer absolutt ikke filmer mens jeg ser dem, IHVERTFALL ikke første gang jeg ser dem på kino! Allikevel begynte jeg å kjede meg kraftig når filmen var halvveis.
Jeg sliter rett og slett med å fatte at jeg tydeligvis kan oppfatte en film så forskjellig fra de fleste andre ... :P

Ellers ser jeg at vi har noe forskjellig filmsmak ... Steven Spielberg og James Cameron har nesten uten unntak filmer jeg synes er kjedelige, med Jurassic Park og Terminator 2 som unntak.

danielodland

Legg innav danielodland » tir 04 des, 2012

hardrock_ram skrev:Det du sier om Avatar er det mange som sier. Det er helt ufattelig for meg, hehe.
Karakterene var jo tidenes stereotyper, plottet og hva som kom til å skje var åpenbart gjennom hele filmen, budskapet er så utrolig simpelt og politisk korrekt at det hører hjemme i en barnefilm (Pocahontas for eks. :o ), og det fargerike CG-landskapet minner meg konstant på at det ikke er virkelig. Den er ikke morsom eller overraskende i det hele tatt, og den er selvhøytidelig på en kjip måte.
Jeg analyserer absolutt ikke filmer mens jeg ser dem, IHVERTFALL ikke første gang jeg ser dem på kino! Allikevel begynte jeg å kjede meg kraftig når filmen var halvveis.
Jeg sliter rett og slett med å fatte at jeg tydeligvis kan oppfatte en film så forskjellig fra de fleste andre ... :P

Ellers ser jeg at vi har noe forskjellig filmsmak ... Steven Spielberg og James Cameron har nesten uten unntak filmer jeg synes er kjedelige, med Jurassic Park og Terminator 2 som unntak.

Jeg ser igrunn avatar litt med samme øyne som jeg ville sett en disneyfilm eller animasjonsfilm generelt. Jeg liker sånne filmer og jeg likte følgelig denne. Det at den er live action (til dels iaffal) er nesten bare en bagatell for min del. Jeg fikk nøyaktig det jeg forventet av story og karakterer, og visuelt var den spektakulær. Det er ytterst sjelden at en film imponerer meg med story og karakterer de seneste årene, og at denne ikke var kjempedyp og at den hadde enkle karakterer var helt forventet og helt greit for meg.

Det at den var full av hull (som jeg har lest en del ganger nå) ser jeg igrunn ikke, kanskje jeg må se den igjen snart. Det som plager meg mest med den er igrunn Michelle Rodriguez' tilstedeværelse. [spoiler]Hun dør iaffal.[/spoiler]

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tir 04 des, 2012

Når du sier at det er ytterst sjeldent du blir imponert over story eller karakterer, så lurer jeg litt. Jeg vil si dette er ganske sentrale elementer i de aller fleste "gode" filmer ... Da kan det isåfall ikke være mange filmer du liker, utover de som er reinspikka action, reinspikka skrekk eller lignende. Thrillere hviler jo i sin helhet på story og karakterer ...
Du sier også at du ytterst sjeldent er blitt imponert over story og karakterer i filmer de senere årene. Betyr det at du ser på 80- og 90-tallet som en periode hvor filmene var bedre på disse punktene? :P

Ang hull, så har jeg ikke sagt at det er hull i historien til Avatar. Den er logisk og sammenhengende. Problemet er at den er drit kjedelig og overdrevet politisk korrekt. Det kommer vel av at historien er ment for barn i alder 6-10 år.

Jeg likte spoileren din da ;)

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tir 04 des, 2012

Jeg likte ikke filmen.

[spoiler]Jeg vil først si at visse ting som cgien i filmen var teknisk bra, men at jeg brydde meg lite om det. Jeg så ikke på det som noe negativt eller positivt for filmopplevelsen min.

For å være det viktigste funnet noensinne, så sender Weyland svært få personer med til planeten. 17(18 med weyland). Jeg regner med at Weyland ikke bare finner folk fra gata, men leter etter de beste forskerene han kan finne. Disse personene med forskjellige kvalifikasjoner ser ut til å være fra 25 til rundt 40 år. Jeg syns det var veldig rart å ikke ha noen litt eldre med, som har mange flere år med erfaring enn de her.

Ikke bare syns jeg de fleste er litt unge, men at alle oppfører seg som idioter. Jeg føler at ingen er seriøse, alle går og gjør sin egen ting, og samarbeider ikke med hverandre. Når man gjør et stort og nytt funn så regner jeg med at man er forsiktig, tar den tiden man trenger, og er veldig grundig. Det disse "forskerene" gjorde var å løpe inn, og ta på alt de kunne.

Med en gang en av forskerene (Idiot guy) fant ut at det var oksygen inni hulen, så bare tok han av hjelmen sin.. Helt blind til at det kan være noe annet i luften som måleren hans ikke tar opp, som sykdom, bakterier, etc, med tanke på at ingen andre mennesker har vært på den planeten før. Så skjer noe enda dummere. Alle tar av seg hjelmene sine. -_-

http://bildr.no/view/1335058
http://bildr.no/view/1335059

Selv "David Robot" gjør touch first, ask questions later.

http://bildr.no/view/1335060

Jeg får ikke til å tro på at de er noen av de beste innenfor sitt felt. Eller ekte forskere. Men det er de, tydeligvis.

Når stormen kom, var det to som ble igjen i hulen fordi de gikk feil. Han ene (Rock Man) var han som kartla hele hulen med sine "puppies", og klarte ikke å finne veien ut, selv om han stakk før de andre. Kommunikasjonen med hovedskipet ble heller ikke brutt, og der har de full holo-kart. De på hovedskipet passet ikke på hele mannskapet sitt når de skulle evakuere de fra hulen. Å ikke klare å passe på rundt 10 folk som gikk inn i hulen, som har gps, audio, og video-feed til hovedskipet i 2091, på det viktigste forskningsoppdraget noensinne.. Da blir det realistisk, vøtt.

http://bildr.no/view/1335061

Nå hadde man kanskje trodd at de to som fortsatt er i hulen, som det er mye i som de ikke forstår enda (ting som kan være farlig) at de hadde blitt holdt øye med, og hadde vært klar for å svare på spørsmål om de hadde noen.

I løpet av kvelden ble "Kaptein Stringer" borte med "Charlize", og ingen ble igjen i kontrollrommet. Solid teamwork there.

http://bildr.no/view/1335063

Om morgen sier "Kaptein Stringer" at han ikke klarer å nå de to på "the com", og at han skal ta et par menn ned til hulen for å hente de. Siste gang de ringte inn, var de der som "hodet" ble funnet.

Dette betyr faktisk at skipet ikke tar opptak av audio eller video. Bare pure streaming, og markering av dato og klokkeslett som siste anrop var. I 2091.. I 2091 så tar de ikke opptak på et forsknings-skip på det viktigste forskningsoppdraget noensinne.

Når "Idiot Guy" kommer tilbake og er veldig syk fra det svarte han fikk i seg, så sier "Charlize" at han ikke får komme på skipet fordi han er syk. I 2091, på et forskninsk-skip, som drar til andre planeter, har den ikke noe form for quarentine bay, som er for når man skal ta med ting inn man finner på planeter, som kan være farlig eller whatever. Prometheus sin quarentine bay er en flammekaster. Filmen Alien er i år 2122, for det meste på et skip som frakter materialer. De har en quarentine bay, og er ikke et forsknings-skip. Ikke så veldig langt i fremtiden heller.

http://bildr.no/view/1335067
http://bildr.no/view/1335070

Kaptain Stringer says:

"This aint their home. It's an installation. Maybe even millitary. And they put it out here in the middle of nowhere, because they not stupid enough to make weapons of mass destruction on their own door step. That's what all that shit is in the vases. It got out, turned on them, the end".

Litt av en konklusjon han plutselig kom med.

Når alienskipet faller ned på planeten, og begynner å rulle, så løper de to damene vekk fra den, bare i stien som den ruller på, isetdet for å løpe til siden. Hoveddama tryner, og ruller i noen sekunder til siden. Dette redder henne. Charliez fortsatte å løpe i en rett linje, og endte opp med å spise metall.

http://bildr.no/view/1335072

Etter hoveddama bestemmer seg for å dra til hjemmeplaneten til "The Engineers":

David Robot: "Dare I ask what you hope to achieve there?"

Ugly Woman: "They created us. Then they tried to kill us. They changed their minds. I deserve to know why."

David Robot: "The answer is irrelevant. Does it matter why they changed their minds."

Ugly Woman: "Yes. Yes it does."

David Robot: "I don't understand."

Ugly Woman: "I guess that's because I'm a human being, and you're a robot."

/FACEPALM

GIVE ME A BREAK. Det blir det samme som å si "Sånn er det bare". Dårlig begrunnelse, og hvordan kan hun snakke for en hel rase, når hun bare har vært i kontakt med én av de.

Andre teite ting:

Fløytespill for å komme inn i engineerkontrollene.

Amerikansk billiardbord (fra vår tid nå), cue (nåtid), men chromeballer som man nesten ikke kan se hva som er halves, og hva som er solids? The future, dude.

Ca. alle kuttene i filmen er under 10 sekunder. I en sånn type film er det sikkert mening om at det skal suge deg inn i atmosfæren av den. Å ha så korte kutt føler jeg at filmen prøver å dytte meg fra scene til scene før jeg klarer å relatere til noe.

På visse punkter i talen til Weyland på starten forandrer lyden til å høres litt ut som om den har samme kvalitet som lyden en wiimote lager. I 2091. Det var også musikk fra filmen Alien som ble spilt i talen, og det er den eneste musikken jeg husker fra denne filmen.

Why no Lance Henricksen som Weyland? Han er gammel nå og passer helt perfekt inn.

Jeg likte de første par minuttene av filmen før man så noen karakterer da. Det var fint.[/spoiler]

Spørsmål?
Sist redigert av Misfortune den ons 05 des, 2012, redigert 2 ganger totalt.

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » ons 05 des, 2012

Bra liste. Jeg kan komme på flere punkter i tillegg til dine, og det er bare etter hukommelsen etter å ha sett den en gang på kino. Sier litt ... :P

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » ons 05 des, 2012

Athidi skrev:JEg ble veldig skuffet jeg også. Karakterenes rare handlinger og alle plothullene ble rett å slett alt for kjipt for meg.
Jeg klarte ikke å nyte filmen så mye, mesteparten var litt "say what" øyeblikk for meg.

Jeg digga starten, spesielt den tiden David drev å gikk rundt på skipet alene (før alt begynte å bli rart)

terningkast 3 eller no.... nydelig effekter!

derimot er ikke alt negativt

jeg fikk meg en god latter når jeg så denne :)

http://redlettermedia.com/red-letter-me ... us-on-dvd/

og seff denne

http://redlettermedia.com/red-letter-me ... -spoilers/

Red Letter Media er genialt! Star Wars reviews er like lange som filmen selv, haha :P

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » ons 05 des, 2012

Snubla over denne her, perfekt timing.

Spoilers ofc, så ikkje sjå om du ikkje har sett filmen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RBaKqOMGPWc[/youtube]

:luv: Red Letter Media :luv:
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » ons 05 des, 2012

Bra liste. Jeg kan komme på flere punkter i tillegg til dine, og det er bare etter hukommelsen etter å ha sett den en gang på kino. Sier litt ... lursmil

Om vi skulle ha snakket om alt som skjedde i den filmen, så hadde det sikkert vært flere sider med ting å komme med :P Jeg vet jeg har mye mer i hodet som jeg kunne ha sagt.

Snubla over denne her, perfekt timing.

Den honest trailersen var jo right on the money.

Redlettermedia var veldig morsomt :)

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » ons 05 des, 2012

Ganske enig med Honest Trailer, men det er fortsatt en film jeg kunne sett flere ganger pga atmosfære og visuals.

hardrock_ram skrev:Jeg sliter rett og slett med å fatte at jeg tydeligvis kan oppfatte en film så forskjellig fra de fleste andre ... :P

Folk er forskjellige (ofc).
Jeg kan gå å se en film med en kompis som har rimelig lik smak som meg når det gjelder film og på enkelte filmer vil vi ha helt forskjellige meninger om dem. Hvis en av oss legger merke til noe som virker rart/dårlig og henger seg opp i det (spesielt tidlig i en film) kan fort hele filmen bli en helt annen opplevelse enn for den andre.

Gode filmer for meg får meg i en modus/stemning tidlig som feks. Avatar, jeg ble fort en liten kid da og ble sugd inn i den verdenen og overså da enkelte punkter som mer kritiske legger merke til. Eller så kan jeg komme i "voksen modus" (No Country for Old Men) fordi filmskaperen trekker deg inn i stemningen, legger mye under overflaten som man selv må klare å oppfatte uten å bli foret alt med teskje og at man ikke må vite alt heller, man kan gå fra filmen og undre på mye uten at det er et problem.
Jeg får også en bedre filmopplevelse på dårligere filmer hvis noen som har sett filmen før meg har sagt til meg at det er en dum film men at man bare må overse det og være en dum "hø hø" seer, feks. når jeg ser filmer som Machete :P

En jeg kjenner takler ikke noen av de nyeste Batman filmene bare pga grumsestemmen til Christian Bale når han er batman, han taklet det ikke fra første setning og da var alle de filmene ødelagt for han. Jeg syntes jo selv at det var litt "over the top" men klarte fort å legge det fra meg og nyte filmene.
Don't let the fire fade!

danielodland

Legg innav danielodland » ons 05 des, 2012

hardrock_ram skrev:Når du sier at det er ytterst sjeldent du blir imponert over story eller karakterer, så lurer jeg litt. Jeg vil si dette er ganske sentrale elementer i de aller fleste "gode" filmer ... Da kan det isåfall ikke være mange filmer du liker, utover de som er reinspikka action, reinspikka skrekk eller lignende. Thrillere hviler jo i sin helhet på story og karakterer ...
Du sier også at du ytterst sjeldent er blitt imponert over story og karakterer i filmer de senere årene. Betyr det at du ser på 80- og 90-tallet som en periode hvor filmene var bedre på disse punktene? :P

Ang hull, så har jeg ikke sagt at det er hull i historien til Avatar. Den er logisk og sammenhengende. Problemet er at den er drit kjedelig og overdrevet politisk korrekt. Det kommer vel av at historien er ment for barn i alder 6-10 år.

Jeg likte spoileren din da ;)

Når jeg sier imponert mener jeg imponert. Jeg kan fint like en film uten å være IMPONERT over storyen. Storyen kan også være helt fin uten at jeg blir imponert. Jeg mener bare at det kommer ikke mange filmer med AMAZING story, karakterer og dialog (etter min mening) nylig. Kanskje det er en dårlig ordlegging. Nå ser jeg ikke alle filmer som kommer heller, det skal sies =)

Og jo, det kan utmerket godt være mange filmer jeg liker selv om jeg ikke er mindblown når jeg går ut av kinoen eller reiser meg fra sofaen=)

Jeg vet du ikke har sagt at det er hull i storyen. Det var derfor jeg ikke sa at du hadde sagt det=) Men jeg har lest det og hørt det fra mange.

Gå tilbake til «Hva som helst»