Prometheus

Her kan du poste helt andre ting. Teste avatarer, skrive kjærlighetsbrev osv

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » tir 20 mar, 2012

Gleder meg fint til denne her eg. Har gode forventningar til denne :)
Mvh
Saihtam

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tir 20 mar, 2012

alien : ridley scott *oh scary, great
aliens : james cameron *bom blam action, great
alien 3 : david fincher *drama, less scary, ok i guess..

alien ressuwhatever : Jean-Pierre Jeunet *action whatever

avp : Paul W.S. Anderson *wait what?
avp 2 : Colin Strause and Greg Strause * huh? wait.. ? noooooo

prometheus : ridley scott HELL YEAH *?

Good point. Vi får se.

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 20 mar, 2012

http://www.wired.com/underwire/2012/03/ ... es-sequel/

her er enda en trailer fra wondercon. mulig dere ikke vil se den, pga det inneholder noen klipp som ikke er med i de andre trailerne :P men det var freaking awesome
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

danielodland

Legg innav danielodland » tir 20 mar, 2012

Er svært positiv, selv om jeg kanskje ikke uttrykket det godt nok. Men er svært glad i Alien og jeg blir nervøs hver gang det kommer en ny en. Samme som når det kommer en ny Tool-plate. Har full tillit, men er nervøs for hvordan det blir. Denne ser imidlertid veldig lovende ut.

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 20 mar, 2012

Athidi: Jeg er absolutt ikke negativ til alt av filmer. Problemet er at "feil" filmer får masse cred, eller ihvertfall snakkis :P
For eks. irriterer det meg at "filmkritikere" ikke griseslaktet de tre nye Star Wars filmene for det makkverket de er. Da må JEG gjøre den jobben isteden :P

At det lages mange bra filmer er det ikke tvil om, men det er filmer hvor regissøren viser et godt håndverk, ikke ILM.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 20 mar, 2012

Jeg er absolutt enig i mye av det du sier der. Star wars er et godt eksempel på makkverket som fikk ufortjent god kritikk og hype.. men mye av grunnen til det var at det var fordi det var Star Wars..

Men i visse tilfeller har man en rett til å være positiv til filmer før de har sluppet.. I tilfeller som scorcese, nolan, ridley scott, fincher etc.

Denne gangen er det jo double trouble, det er en aliens franchise og han som lagde den første alien filmen. Så jeg er absolutt hypa, og føler jeg har gode argrumenter til at vi skal være hypa..

Hadde micheal bay vært regisøren på denne, hadde jeg ikke vært det.. :P
men tror absolutt ikke du kan si dette er en "feil" film som får snakkis.. Det er ikke akkurat som dette er neste twilight eller transformers film..
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » tir 20 mar, 2012

Jeg er enig i at Ridley Scott har flere bra filmer, og jeg er ikke negativ til denne, selv om det kanskje hørtes slik ut. Jeg kommer garantert til å se den på kino så snart den kommer ut, men jeg bare har ikke noen større forventninger enn at "det blir sikkert fett nok" :)

Brukeravatar

Misfortune

Legg innav Misfortune » man 03 des, 2012

Jeg så den endelig i dag..

For noe søppel. Jeg poster nok begrunnelsen senere i dag, eller i morgen, med bilder, og spoilers.

Brukeravatar

Stiansch
Kontakt:

Legg innav Stiansch » man 03 des, 2012

Syns da det var god underholdning og en del fett design selv om filmen i seg selv ikke var så bra :)
Stian M. Schüller | Games Artist

Brukeravatar

Misfortune

Legg innav Misfortune » man 03 des, 2012

Jeg må også si at jeg var ekstra kritisk til den fordi jeg liker Alien, Aliens og det nyeste kuttet av Alien 3 så mye.

danielodland

Legg innav danielodland » man 03 des, 2012

Den har litt problemer. Men mange av de kan fortsatt løses i oppfølgerne, så det er for min del litt vanskelig å si om den er bra enda=) Hvis jeg tar forbehold om at en del floker fortsatt må løses syns jeg den var helt ok. Visuelt spektakulær, medium story og helt ok karakterer.

[spoiler]
<SPOILER>
Aner ikke hvorfor de trengte twisten med at Weyland er faren til hun damen.
Aner ikke hvorfor de måtte ha bildene av xenomorphs i svart-gugge-rommet hvis xenoene fortsatt ikke eksisterer i storyen. Aner ikke hvorfor det kommer en makk ut av øyet til han fyren dersom logikken er at det sorte gugget endrer dna'et ditt. etc etc
</SPOILER>[/spoiler]
Sist redigert av danielodland den man 03 des, 2012, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar

Saihtam
Sted: Sunde, Kvinnherad, Hordaland, Norway

Legg innav Saihtam » man 03 des, 2012

Om du skal skrive spoilers er det vel greitt å bruke spoilerstaggen? ;-)

[spoiler]
Weyland = Pappa var litt corny ja, men var vel litt sånn han var stoltare over David enn ho, sjølv om han hadde "skapt" begge. Er ei stund sidan eg har sett den nå, så husker ikkje heeeilt den greia der.

Ja, det er jo her sequals kommer inn. På slutten kommer det jo ein xenomorph liknande skapning ut av engineeren, men om dette er standard er jo eit spørsmål. Spesielt sidan han blei "infisert" av greia som var i Shaw. Kanskje dei deler så mykje DNA at "avkommet" blir rimeleg likt/den vetle menneskeDNA delen lagar ein ny art som blir dei nye xenomorphs.

Re: makken, meinar du i det rommet der dei finner krukkene med gugga? Var ikkje det ein vanleg makk som var blitt endra av gugga og gjekk til angrep på fyren?

Som sagt, litt fuzzy på alt som skjedde osv.
[/spoiler]

Likte mykje med filmen, men uhyre mykje teit og. Dette trur eg kan ha mykje med klippen å gjera, og mykje teit skriving.

Til dømes:
[spoiler]
Er vel mange som reagerte på at han... Med brillene som var superredd plutseleg var uhyre glad i framande dyr som plutseleg kjem dukker opp frå ingen stad? Dei har tydelegvis klippa vekk nokon scenar der han viser at han er interessert i dyr eller noko slikt. Dette skal vera med på Blu-Rayen.

For ikkje å snakke om den der "Eg kan ikkje få barn, eg kan ikkje skape noko, buhuhuhu!"-scenen. Var ikkje den utruleg teit og skikkeleg "in-your-face-so-you-can-really-understand-whats-going-on-because-our-audience-is-so-stupid-they-cant-read-between-the-lines!"?
[/spoiler]
Mvh

Saihtam

danielodland

Legg innav danielodland » man 03 des, 2012

Saihtam skrev:Om du skal skrive spoilers er det vel greitt å bruke spoilerstaggen? ;-)

[spoiler]
Weyland = Pappa var litt corny ja, men var vel litt sånn han var stoltare over David enn ho, sjølv om han hadde "skapt" begge. Er ei stund sidan eg har sett den nå, så husker ikkje heeeilt den greia der.

Ja, det er jo her sequals kommer inn. På slutten kommer det jo ein xenomorph liknande skapning ut av engineeren, men om dette er standard er jo eit spørsmål. Spesielt sidan han blei "infisert" av greia som var i Shaw. Kanskje dei deler så mykje DNA at "avkommet" blir rimeleg likt/den vetle menneskeDNA delen lagar ein ny art som blir dei nye xenomorphs.

Re: makken, meinar du i det rommet der dei finner krukkene med gugga? Var ikkje det ein vanleg makk som var blitt endra av gugga og gjekk til angrep på fyren?

Som sagt, litt fuzzy på alt som skjedde osv.
[/spoiler]

Likte mykje med filmen, men uhyre mykje teit og. Dette trur eg kan ha mykje med klippen å gjera, og mykje teit skriving.

Til dømes:
[spoiler]
Er vel mange som reagerte på at han... Med brillene som var superredd plutseleg var uhyre glad i framande dyr som plutseleg kjem dukker opp frå ingen stad? Dei har tydelegvis klippa vekk nokon scenar der han viser at han er interessert i dyr eller noko slikt. Dette skal vera med på Blu-Rayen.

For ikkje å snakke om den der "Eg kan ikkje få barn, eg kan ikkje skape noko, buhuhuhu!"-scenen. Var ikkje den utruleg teit og skikkeleg "in-your-face-so-you-can-really-understand-whats-going-on-because-our-audience-is-so-stupid-they-cant-read-between-the-lines!"?
[/spoiler]

Klart jeg burde bruke spoilertaggen, visste ikke om den. Beklager hvis jeg ødela for noen.

hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 03 des, 2012

Litt morsomt å lese denne tråden igjen etter å ha sett filmen ... Filmen greide ikke engang å leve opp til mine små forventinger :P.
Filmen feiler fullstendig på karakterer og plott, to ganske sentrale elementer når underholdningsverdien skal avgjøres. På strak arm kan jeg bare komme på de nye Star Wars-filmene som feilet enda verre. Jeg kan til og med driste meg til å si at Avatar er bedre enn denne, mens Transformers er helt klart bedre. Det sier litt :P

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 03 des, 2012

hardrock: Kunne du gitt meg en tilm-tittel du synes er meget bra? Bare sånn for å skjønne hvilke gate du ligger i?

Forøvrig så synes jeg dette var grei underholdning. Har aldri hatt noen spektakulære forhold til Aliens, så det kan være en faktor.

Jeg sier bare Terminator 2! FTW!!

:-P
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Gå tilbake til «Hva som helst»