Prometheus

Her kan du poste helt andre ting. Teste avatarer, skrive kjærlighetsbrev osv

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
krth8

Prometheus

Legg innav krth8 » man 19 mar, 2012

Hva tror dere? Alien er jo fantastisk og han har vel ikke lagd sci fi siden Blade Runner. Gleder meg noe sykt

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yA6OKoW30Pk&feature=g-u-u&context=G243d5abFUAAAAAAANAA[/youtube]
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Athidi
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 19 mar, 2012

omg omg omg .. :obey:

tror ikke det er noen ord som kan beskrive hvor mye jeg gleder meg til denne filmen...
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

jeg gleder meg så mye at jeg dobbelposta :P
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

Brukeravatar

v@la
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav v@la » man 19 mar, 2012

Dette har jeg faktisk trua på!!! :-o
3D Designer / Animatør
www.mediateam.no
www.3dvala.com

Brukeravatar

Drakon
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg innav Drakon » man 19 mar, 2012

:-o
Don't let the fire fade!

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » man 19 mar, 2012

Jeg ble litt skuffa når jeg så denne traileren. Det virker som Aliens på nytt igjen. Den var jo gi og for seg fet nok den, men ....
Jeg savner noe ordentlig sci-fi som Matrix, Blade Runner etc, hvor virkeligheten er "annerledes", utover at mennesker har litt mer avanserte romfartøy og railguns i bærbar størrelse.
if your not living on a killing ground, you better make your own

danielodland

Legg innav danielodland » man 19 mar, 2012

Hm, har aldri hørt noe som antydet at dette skulle bli noe annet enn det traileren antyder. Er enig i at det ikke ser ut til å være veldig langt unna en ny "aliens", men på dette tidspunktet er det faktisk velkomment. Alien har blitt utnyttet på det groveste de siste årene uten at jeg har kunnet gjøre annet enn å se på, men nå kan det faktisk bli andre boller.

Jeg blir mer og mer positiv til denne hver gang en ny teaser kommer, og nå med skikkelige trailere ser det faktisk lovende ut. Dette ser faktisk ut som en verdig film til å bruke alien-universet i motsetning til andre "forsøk" de siste årene.

Brukeravatar

Trådstarter
krth8

Legg innav krth8 » man 19 mar, 2012

Teksten i trailer 1 kommer frem på samme måte som i første aliens og var snakk om det skulle være noe prequel opplegg men tror de gikk litt vekk fra det.

Men ser veldig ut som en moderne alien og Ridley Scott leverer nok som vanlig.

Hvor mange år siden er det du så en film og var fornøyd Erik? :P
Russia is not a country, it's a lifestyle...

National Oilwell Varco

www.1kvisuals.com

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Jeg syntes ikke det er en dårlig ting at det "virker som aliens på nytt igjen"..

Jeg vet hvem det er som er bak roret på denne filmen, Ridley Scott, og han mekka den første Alien filmen.. All tilliten min er gitt til han at dette blir en knall film.. Jeg stoler på at han vet hva han gjør.. Ingen annen regisør hadde fått meg til å være spent på denne filmen ..

Det er på tide vi får en skikkelig Alien film igjen, vi har jo ikke hatt en siden Aliens..

danielodland

Legg innav danielodland » man 19 mar, 2012

Syns Alien3 var bra og alienRes hadde elementer som ødela litt (de kunne ikke holde seg, de måtte vise alt av alt), men var ellers en bra film for meg.

krth8: ser for meg ut som de holder seg til prequel. Dvs, ser ut som de viser hva som skjedde med vrakskipet fra første og andre film, og space jockeyen er med.

Men hvis de kan lage en "aliens" som ikke er fullstendig datert (aliens er VELDIG preget av åttitallet) så er det egentlig en fin ting. Hvis de kan lage en alien/alien3, er det enda bedre.

Har tillit til Ridley Scott, men føler at Alien er et veldig sårbart område for meg nå etter AVP og la oss ikke nevne AVP2. Så har tro og håp=)

hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Legg innav hardrock_ram » tir 20 mar, 2012

Du skjønner det Kristian, at når man ikke har TV, så blir det en del filmtitting på dataen, og etterhvert blir man lei all dritten :P.
Aliens er en helt fin film, utover de space-marines`ene som var med. (De karakterene var så teite på alle måter at det bare var flaut.)
Problemet er at plottet kommer til å være generisk, kanskje med en liten tvist. Vi kommer til å bli servert platte karakterer, Hollywood-style kamerabruk, og ingen nye ideèr overhodet. Her er det slemme Aliens som kommer for å drepe menneskene, ferdig med det.
På et punkt vil man plutselig se forbi alle de fete spesialeffektene i filmene, og den nakne sannheten viser seg :P
Der har du samtidig grunnen til at jeg synes Avtar er en drittfilm :P
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tir 20 mar, 2012

Meh. 2 flashy, skintight suits, og handlingen ser veldig forutsigbar ut. Som hardrock_ram sier så er det sikkert slemme aliens som kommer for å drepe menneskene.

Jeg eeeelsker Alien, Aliens, og Alien 3 (nyeste kuttene som kom i quadrilogypakken). Men fra alien resurrection og utover syns jeg de filmene med xenomorphs i har blitt dårligere og dårligere. Ser denne uansett sikkert.

Og why no lance henriksen som weyland ; /

Prometheus ser ut som om det handler om dissa kara som ble vist bittelitt i Alien. Not to scale.

Bilde

danielodland

Legg innav danielodland » tir 20 mar, 2012

Altså...dere har statistikken på deres side, det er ikke tvil om det=) Men jeg velger å håpe likevel=)

Er det ikke trolig at dette er en stund før Alien? I så fall fins vel ikke Weyland enda? Eller er WY logoen i traileren et sted? Hm..apropos det, skal AVP være i samme univers som Alienserien, eller er det bare en helt annen greie hvor de "tilfeldigvis" har brukt Xenomorp-og predatorkonseptet? Hvis det er i samme univers, er det samme tidsrom da siden Weyland fins der og? AVP slår meg som mer nåtid enn Alienfilmene.

Brukeravatar

Misfortune
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tir 20 mar, 2012

Guy Pearce spiller rollen weyland. Og enig med avp som nåtidsfilm ; / Det er uklart om predator og aliens er i en annen dimensjon enn pure alien eller pure predator.

Brukeravatar

Athidi
Kontakt:

Legg innav Athidi » tir 20 mar, 2012

Jeg syntes dere er litt vel negative uten å ha sett filmen, kunne skjønt det viss det var micheal bay eller en ukjent regisør. :) men ikke ridley scott

Og why no lance henriksen som weyland ; /

han er over 70 år :P og det er en prequel..

kan ikke vi alle bare si oss enige at viss det er en person som skal regisere en alien film, så er det ridley scott :D

Problemet er at plottet kommer til å være generisk, kanskje med en liten tvist. Vi kommer til å bli servert platte karakterer, Hollywood-style kamerabruk, og ingen nye ideèr overhodet. Her er det slemme Aliens som kommer for å drepe menneskene, ferdig med det.
På et punkt vil man plutselig se forbi alle de fete spesialeffektene i filmene, og den nakne sannheten viser seg
Der har du samtidig grunnen til at jeg synes Avtar er en drittfilm

Wow, det må suckse å være så negativ..

Dette er faktisk den eneste filmen i år jeg faktisk gleder meg skikkelig til..

alien : ridley scott *oh scary, great
aliens : james cameron *bom blam action, great
alien 3 : david fincher *drama, less scary, ok i guess..

alien ressuwhatever : Jean-Pierre Jeunet *action whatever

avp : Paul W.S. Anderson *wait what?
avp 2 : Colin Strause and Greg Strause * huh? wait.. ? noooooo

prometheus : ridley scott HELL YEAH *?

Gå tilbake til «Hva som helst»