[LØST] MaxScript editor er vrang! hjelp ...

Max scripts

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

[LØST] MaxScript editor er vrang! hjelp ...

Legg innav hardrock_ram » tir 24 mai, 2011

Det er rart hvordan 90% av tida man bruker på problemløsning går bort på ikke store problemer, men små tulleproblemer!

Her er problemet:

Bilde

I dette skjermbildet ser dere en helt vanlig funksjon (ScaleHumanCtrlHelper1) som er ferdig skrevet. jeg vil derfor slå den sammen i editoren slik at den tar lite plass, slik jeg gjør alle andre steder.

Bilde

Her ser dere hva som derimot skjer. Den slår sammen ikke bare funksjonen ScaleHumanCtrlHelper1, men all annen kode som finnes under. Det er den nederste funksjonen det dreier seg om. Det er ingen bugs i parantessettingen som jeg kan oppdage. Scriptet fungerer fint. Det er altså KUN editoren som ikke vil slå sammen funksjonen riktig. Er det noen fiks for dette?
Sist redigert av hardrock_ram den lør 04 jun, 2011, redigert 1 gang totalt.
if your not living on a killing ground, you better make your own

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » søn 29 mai, 2011

Ingen som vet noe? irriterer meg grenseløst ... ](*,)

Brukeravatar

havards

Legg innav havards » søn 29 mai, 2011

Tror du hadde vært bedre tjent med å være mer konsistent i selve scriptinga. Følg vanlige standarder i oppsett og indentering.

Når det er sagt så er måten du skriver float_scriptsene litt rart formatert. Basically så slenger du en \n inn i det med å bruke linjeskift. Siden scriptet evalueres som en string så kan du heller bare gjøre noe ala dette:

Kode: Velg alt

foo.script = "det jeg får plass på linje 1" + \
    "det jeg får plass på linje 2" + \
    "det jeg får plass på linje 3"
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » man 30 mai, 2011

Ja, jeg er klar over punktene du nevner. Dette er det første scriptet mitt som er større enn noen få linjer. Underveis har jeg lært ganske mye om hvordan koden bør sorteres og organiseres. Jeg har patcha mye underveis etterhvert som bøggs har dukket opp.
Man må lissom igjennom kaoset før man lærer seg å gjøre ting ordentlig. Selve scriptet fungerer bra og er ganske idiotsikkert i bruk, så jeg vil bare fullføre det, så får det være et lappeteppe jeg har lært mye av ;)

Som sagt så er det største problemet den forbanna foldinga av funksjonen som det er screenshot av. Uansett hvor jeg flytter den, så foldes ikke bare funksjonen, men absolutt all koden som er plassert under også. ](*,)

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » lør 04 jun, 2011

Den dritten av en editor reagerte på parantessetting i en kommentar!
(altså det som begynner med "--")
Max leser ikke det som står i kommentarfeltet når scriptet kjøres, men editoren følger ikke slike logiske regler. Det ville jo vært for dumt ... ](*,)

Gå tilbake til «Max scripts»