Ray intersection gir feilmelding ved visse tilfeller. bug?

Max scripts

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Ray intersection gir feilmelding ved visse tilfeller. bug?

Legg innav hardrock_ram » tir 22 feb, 2011

Jeg skal ha ray intersctions i en script controller. Dette har jeg gjort mange ganger tidligere i maxscript. Jeg har til og med brukt det uten problemer i en "bilsimulator" hvor jeg kunne kjøre rundt i et terreng i realtime. Men nå blir det plutselig problemer :P

Jeg skal ha et objekt (A) som følger terrenget. Et annet objekt (B) svever over terrenget. Script controlleren til objekt A henter X- og Y- posisjon fra objekt B, og den lager en ray med ray intersection fra objekt B til terrenget. dette angir Z-posisjon.

Her er scriptet som er satt i position script controller til objekt A:

dependsOn $terreng $objekt_B
(
aRay = ray $objekt_B.pos [0,0,-1]
intRay = intersectRay $terreng aRay
)

[$Objekt_B.pos.x, $Objekt_B.pos.y, intRay.pos.z]

Dette fungerer som regel fint. Den følger terrenget og alt. Men på visse punkter i terrenget (hele tiden de samme) stopper den og gir meg denne beskjeden: >> MAXScript Script Controller Exception: -- Unknown property: "pos" in undefined <<
Hvorfor gjør den det? Dette skjer også når jeg bruker change handler. Kan aldri huske at dette skjedde i tildigere versjoner, men da var det noe callback til tidslinja jeg brukte ...

Når jeg søkte på nettet så kom jeg over en tutorial som tilfeldigvis har akkurat likt oppsett som meg. Stod ingenting om noe problemer der da.
LINK
if your not living on a killing ground, you better make your own

Gå tilbake til «Max scripts»