Håvards scripthjørne

Max scripts

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Athidi
Innlegg: 3219
Registrert: tir 25 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Athidi » man 01 mar, 2010

enig! :) keep em coming!

=D> =D> =D>
The right man in the wrong place can make all the difference in the world Mr.Freeman.

So, wake up, Mr. Freeman. Wake up and smell the ashes.
_________________

Brukeravatar

Trådstarter
havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » tor 15 apr, 2010

Bilde

Ny content fra meg, denne gang et script som genererer blomster : D
Ble inspirert av denne linken fra Wolfram.
Basically så tar den å lager polarkoordinater fra en sinusbølge mens vinkelen går fra 0 til 360. De to andre bestemmer hvilken form den skal ha vertikalt og hvor krøllete bladene skal være.
I mangel av en god måte å tegne opp grafer på inne i max så tegner jeg sinusbølgen og vertikal-kruven i curve-editor som en slags preview lik den fra Wolfram :P

Clicketh clickey to download
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » tor 15 apr, 2010

Ny versjon. Must have.

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 15 apr, 2010

Knallbra! Script jeg garantert kommer til å få bruk for etterhvert :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » ons 21 apr, 2010

Kom over denne tråden igjen, der jeg foreslo noe som faktisk ikke funket da jeg testet det selv : P Da måtte jeg jo bøte på med et script som fikser biffen da : D

Scriptet baker alle transformasjonene fra modifier stacken ned til et keyframed editable_poly objekt, og siden den baker bare endringene fra modifier stacken så får man en slik "track-effekt" man kan bruke til å lage fotspor og lignende. Kan også brukes til å cache all slags object-space modifiers så lenge de ikke fjerner eller legger til ekstra vertices, for eksempel turbosmooth o.l. Slike ting kan man adde etter at objektet er baked.
Bilde
Den første rektangelen på bildet er en mesh med volume select-modifier knyttet til kula og en push-modifier.
De tre andre rektanglene er en baked versjon av den første bare med forskjellige modifiers applied etter bakinga.

Clickey clicketh to download
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet

http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

Tronotrond
Innlegg: 3748
Registrert: lør 29 okt, 2005
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tor 22 apr, 2010

Det der får meg til å tenke på en ting som jeg tror mange ville hatt nytte av. Hadde du klart å lage et script som gjør det samme, men at sporet bak utvider seg? Altså som når en båt kjører i vann?
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » lør 24 apr, 2010

Fikk et tips om at man kan f.eks kan assigne en particle flow på kula slik at den emiterer bakover og er attached til vol.select som adder til seleksjonen. Det kan jo brukes til det du etterspør tronotrond. Hadde vært kult om du kunne testet det :) Skal eksperimentere med det selv som en feature til scriptet når jeg får tid : )
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet

http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

Misfortune
Innlegg: 2171
Registrert: man 02 apr, 2007
Sted: Norge, Kolbotn

Legg innav Misfortune » lør 24 apr, 2010

LOL Håvard. Du har virkelig tatt vare på irc samtalene.

Brukeravatar

Trådstarter
havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » ons 28 apr, 2010

Ikke så mye maxscript-relatert men litt 3d-programmering.
Fikk i oppgave på skolen å visualisere et hode fra CT-scan-data ved hjelp av marching cubes-algoritmen. Datamengden vi fikk levert var ei .raw-fil med 210 x 512*512 CT-scan-bilder. Denne dataen måtte så behandles i c++ for å fjerne støy og for å finne omrisset av hodet før som resulterer i et skalar-felt man kan sende videre til marching cubes-biten.

Før og etter bildebehandlinga av èn tilfeldig slice:
Bilde

Marching cubes-algoritmen regner ut vertices og normaler fra skalarfeltet som man tegner opp i openGL.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marching_cubes

Dette ble resultatet. Ikke helt optimalt though, men håper det var litt interessant :=)
Bilde
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet

http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

Trådstarter
havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » tir 22 jun, 2010

Mekket om blomster-scriptet til en geometric plugin slik at det blir WYSIWYG, aka alle endringene i parametrene blir reflektert med en gang og du kan også animere de.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L3hxOqmgiIQ[/youtube]

edit:Download
Sist redigert av havards den tir 22 jun, 2010, redigert 1 gang totalt.
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet

http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/


Fanzypantz
Innlegg: 520
Registrert: lør 16 jan, 2010
Sted: Trondheim

Legg innav Fanzypantz » tir 22 jun, 2010

rått!!!
Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne. - Flåklypa

Andreas Halvorsen Tollånes - https://andreastollanes.wordpress.com/

Brukeravatar

Trådstarter
havards
Innlegg: 211
Registrert: ons 13 des, 2006

Legg innav havards » man 24 jan, 2011

2 nye scripts fra meg:

Bilde
Klikk for mer info og download
En liten og handy scriptmanager rett i max-GUIet. Takker Tassel for nice feedback :)


Bilde
Klikk for mer info og download
Finner kantene innenfor et gitt intervall på en mesh og baker ut et edgemap v.h.a. vertexcolors.
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet

http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Innlegg: 578
Registrert: tir 05 jan, 2010
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » man 24 jan, 2011

Skal få prøvd meg på disse idag. :)

Brukeravatar

Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » man 24 jan, 2011

Haha, kjempebra! Jobber ikke i MAX, men setter alltid pris på scriptere!

Brukeravatar

FXdal
Innlegg: 564
Registrert: fre 30 mai, 2008
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav FXdal » man 24 jan, 2011

Tøft!! Har ikke sett denne tråden før, men det er veldig nyttige scripts.
Håper det kommer flere
Øyvind Fiksdal
http://www.fxdal.com


Gå tilbake til «Max scripts»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron