Hvordan hente ut kurver fra curve editor til maxScript?

Max scripts

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
hardrock_ram
Sted: Kristiansand

Hvordan hente ut kurver fra curve editor til maxScript?

Legg innav hardrock_ram » lør 28 jan, 2012

Jeg skal eksportere en haug med keyframes til et tekstdokument. Å få ut hvilken frame key`en er plassert på, hvilke posisjons- og rotasjonsverdier objektet har osv. er ikke noe problem, men er det en måte å få ut info om hvordan selve bevegelseskurven i Curve Editor ser ut?

Takker for svar :)
if your not living on a killing ground, you better make your own

Brukeravatar

Teetime
Kontakt:

Legg innav Teetime » lør 28 jan, 2012

det skal være en modifyer som exporterer til exel ark. skjekk på Help i max. husker jeg fant den der
Petter Burhol
Produsent
Goldbox AS
www.goldbox.no

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » lør 28 jan, 2012

Jeg skal animere en scene som er veldig tung. Jeg skal derfor slette alt som ikke er nødvendig til animasjonen, deretter animere, og til slutt importere keyframes tilbake til den tunge scenen.
Objektene har flere animasjonskontrollere ("manuell" animasjon oppå pos. constraint for eks.), og det er modifiers som inneholder custom attributes som animeres. Jeg begynte å søke litt rundt, og ser at det er flere metoder å gjøre det jeg egentlig vil, bla. metoden som du nevner, save\load animation, merge animation osv.
Hvilken bør jeg velge?

Og av ren nyskjerrighet hadde det vært kjekt om noen visste svar på det opprinnelige spørsmålet mitt også, men det er ikke så farlig lenger :P

Brukeravatar

havards

Legg innav havards » søn 29 jan, 2012

Jeg kan ikke så mye om animasjon, men hvis det er tangentene til keys'a du mangler:
http://docs.autodesk.com/3DSMAX/14/ENU/MAXScript%20Help%202012/files/GUID-76F76CB2-1026-447E-8DEE-23A57FB29C2-1382.htm
02:14 Misfortune • hun skjuler så jævlig mye i smutthølet
http://folk.ntnu.no/havardsc/site/wordpress/

Trådstarter
hardrock_ram

Legg innav hardrock_ram » søn 29 jan, 2012

Ja, mulig det er der ... Jeg fant noe mer under curve controls i går, hvor hvert handle har en point2 posisjon. Jeg har ikke mulighet til å sjekke i max nå, så jeg får se på det siden :)

Gå tilbake til «Max scripts»