3DS MAX - Svart render etter rendring til FG map

Diskusjoner, spørsmål, tips og triks

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

3DS MAX - Svart render etter rendring til FG map

Legg innav tassel » ons 21 sep, 2011

Etter å ha brukt Final Gather Map under en renderjobb slo jeg det av igjen for å rendre noen stilbilder.
Men når jeg setter igang renderjobbene fra denne fila så blir alt bare svart, er det noen som har vært borti dette?

Jeg endte opp med å gå tilbake til forrige fil/revisjon å merge inn cameraene som jeg hadde i den nye filen for å få dette til å virke igjen. Men jeg er nyskjerrig på om noen vet noe om dette?

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 21 sep, 2011

Høres jo ut som den fremdeles prøver å lese FG'en fra fil. Prøvde du å resette render settings? Evt. sette til scanline og tilbake til MR?
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

The Odd Apple

Legg innav The Odd Apple » tor 22 sep, 2011

Kan være jeg driter på draget nå. Men kan være du må sjekke exposure settingsene. Hvis de er tukla med blir det fort bekmørkt.

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » tor 22 sep, 2011

Og sjekk at hengelåsen i renderboksen ikke er på et annet view. :)

Brukeravatar

Trådstarter
tassel
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav tassel » tor 22 sep, 2011

Takker, men det ser ut til at ingenting av det over er løsningen på mine problemer. Eneste jeg ikke har prøvd er å switche rendermotor og tilbake. men uansett så virker det som om det skjedde noe med maxfila. Løsningen ble og merge alt inn i en ny fil og sette opp lys og rendersettings på nytt.

Gå tilbake til «Mental Ray»