Modell blir borte gjennom glass! [haster]

Diskusjoner, spørsmål, tips og triks

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Damio
Innlegg: 329
Registrert: tir 18 apr, 2006
Sted: Kløfta

Modell blir borte gjennom glass! [haster]

Legg innav Damio » tor 09 apr, 2009

Jeg har et lite problem med Mental Ray sin mia_material_x shader. Har slengt på en glass prefix på noen briller men karakteren som bruker brillene blir ikke med på rendere der glassene er. Øynene og modellene i bakgrunn kommer med i renderen så jeg skjønner ikke hva som er problemet. Har testet med forskjellige shadere på karakteren men ingenting fungerer. Har testet med phong som brilleglass, det fungerte fint.

Det haster litt pga skal levere ett bidrag til TG compo i morgen, så hvis du vet noe så skrik ut :)

bruker maya btw hvis det har noe å si...

Brukeravatar

christerb
Innlegg: 3256
Registrert: man 24 apr, 2006
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav christerb » tor 09 apr, 2009

Rendersettings -> mental ray -> Raytracing -> Reflections/Refractions/Ray Trace Depth

Så har du Max Trace Depth på mia_material_x noden.. under Advanced
Reflection og Advanced Refraction.

Brukeravatar

Trådstarter
Damio
Innlegg: 329
Registrert: tir 18 apr, 2006
Sted: Kløfta

Legg innav Damio » tor 09 apr, 2009

Takk for svar, men det var ikke det som var problemet. Var noen ting under render stats som var huket av... Dumt av meg å ikke sjekke det med en gang


Gå tilbake til «Mental Ray»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron