Et merkelig problem med materialer... [LØST]

Diskusjoner, spørsmål, tips og triks

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
WeeZ
Sted: Kjeller. Rett utenfor Oslo.
Kontakt:

Et merkelig problem med materialer... [LØST]

Legg innav WeeZ » fre 05 des, 2008

Jeg har fått et merkelig problem med arch & design materialene i mental ray.
Hvis jeg lager et nytt Arch & Design materilale og gjør det om til f.eks. Chrome forandrer ikke materialet seg i material editoren... Det er bare standard grått uansett hvilken preset jeg forandrer det til... #-o
Noen som har vært borti problemet før eller vet hva det kan være?

Det som er veldig rart er at det er akkurat likt hos en annen her på jobben og.
Jeg har prøvd å resette max, resette maskinen, åpne en scene jeg vet det har funket bra i. Men uansett hva jeg gjør så går det ikke... :x

EDIT: Da løste jeg det! Av en eller annen grunn har det skjedd noe merkelig med filen som heter "mrArch_Design_templates" som ligger her C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2009\materiallibraries. Jeg sjekka fila kontra den samme som lå på en annen maskin og den som lå på min maskin var av en eller annen grunn 200 kb mindre. Hentet filen fra den andre maskinen og overwrita den på min maskin, og problem solved.
Aner ikke hvordan dette har skjedd og hvorfor det skjedde på maskinen til kollegaen min samtidig, men det er og blir et mysterium tror jeg. :?
- Du grønne, glitrende 3D god dag! -

Brukeravatar

mogcaiz
Kontakt:

Legg innav mogcaiz » fre 05 des, 2008

Det samme har skjedd med meg også :) Ingen av presetene virket. Min løsning ble derimot å eksportere ut alle presetene fra en maskin som hadde en fungerbar A&D og lagre de i en *.mat fil som jeg åpnet opp på min maskin :)

Gå tilbake til «Mental Ray»