For lite ram

Diskusjoner, spørsmål, tips og triks

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Klobe
Sted: Molde

For lite ram

Legg innav Klobe » søn 16 nov, 2008

Hei, jeg har laget en blekksprut nå, den er egentlig ganske enkel modell som jeg har modellert i maya med et displacement map fra mudbox. Jeg har kun disp.map og texture på blekkspruten, men når jeg skal rendre blekkspruten, så får jeg problemer. Enten så henger hele dataen seg, og jeg må bare avslutte prosessen, eller så får jeg beskjed om at jeg har for lite ram, på denne pc'en har jeg bare 1Gb ram. Er det noen som vet hvordan jeg kan sette ned instillingene på enten disp mapen eller renderen slik at jeg i hvert fall får ut en render? Vet ikke hva jeg skal søke etter på nett heller for å finne løsningen på dette problemet.

Brukeravatar

Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » søn 16 nov, 2008

Nå har jeg bare max her, men der kan man iallfall gå inn på renderinstillingene til Mental Ray og under Shadows & Displacement kan man sette ned max subdivs som kan hjelpe.
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
Klobe
Sted: Molde

Legg innav Klobe » søn 16 nov, 2008

ok, skal prøve. Tror kanskje jeg har funnet en annen grunn til problemet, er ikke helt sikker enda. Jeg lurer på om meshen har blitt kopiert en gangn i prosessen, og at jeg jobber med et dobbelt mesh nå som ligger helt likt oppå hverandre. Skal sjekke ut det litt mer. Oppdaget det når jeg exporterte meshet inn i mudbox og skulle lage ny disp map. Da var det plutselig to blekkspruter oppå hverandre. :o

Gå tilbake til «Mental Ray»