Global Illumination?

Diskusjoner, spørsmål, tips og triks

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b
Sted: Bergen

Global Illumination?

Legg innav l_o_s_b » tor 27 apr, 2006

Ok, har litt problemer med å få til Global Illumination i Mental Ray. Bruker max, men det kan hende maya brukere veit svaret. Av og til får eg det rett og slett ikkje på :? Final Gather funker fint, men visst eg skrur på GI så blir det ingen forskjell :-s

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » tor 27 apr, 2006

sett photonradiusen veldig lavt. som 1 f.eks. gang photon intensiteten med 10 helt til du ser resultater. når sirklene har blitt ganske hvite, så skrur du opp radiusen. når rigene har blitt store nok og begynner å overlappe må du justere antall photoner. de 3 tingene må du jobbe med helt til du får et resultat som er godt nok. accurasy må også stilles på etterhver. står vel på 64, men 300 er vel et godt utganskpunk.
Sånn er det i allefall i maya ^^

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b

Hmm, lettere sagt enn gjort. Har lagt med eit bilde over GI settingene i Max. Har prøvd å fikle med div settings uten at det har gjort nokon forandring på scene :-S
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

Pietas
Sted: London

Legg innav Pietas » tor 27 apr, 2006

hmm.. photons per sample bruker ikke maya. Caustics kan du skru av hvis ikke du skal rendre et glass materiale. Eller veldig enkle objekter som en ring e.l. for det er utrolig tungt.
En som bruker max kan nok svare langt bedre på det her enn meg.
Har du satt et lys til å emitte photoner? Må du sikkert gjøre i max også

Brukeravatar

Trådstarter
l_o_s_b

Fant faktisk ut av det(5-10min siden), ganske tilfeldig faktisk. Fant ut at du måtte skru opp styrken på energien til photons i ein av menuene til lyset #-o , virka veldig tungvint spør du meg :roll:

Pleier som vanlig ikkje bruke caustic, men eg skrudde den på for at teksten skulle vere letter å lese.

Gå tilbake til «Mental Ray»