V-ray horizon problem!

Diskusjoner, linker og info omkring rendermotoren VRay.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

V-ray horizon problem!

Legg innav dronn1 » tor 24 mar, 2011

Hei.

Driver på med hovedprosjekt ved Teesside University i England og har ett spm angående V-ray horizon i min scene.

Jeg lurer på hvordan jeg stiller høyde på horisonten med V-ray. Evt V-ray camera ?
Klarer rett og slett ikke finne ut dette, har søkt på nettet og....

Grunnen til at jeg må få stillt den er at jeg lager en arch interior viz, og horizonten ødelegger alpha channelen min, så jeg ikke får bytta ut den med ett annet bakgrunnsbilde.

Se bilder. (alpha i rødt)

Bilde


Takker for alle svar! :)

Brukeravatar

johnhm
Innlegg: 746
Registrert: søn 14 jan, 2007
Sted: Haddal, Kråkeslottet

Legg innav johnhm » tor 24 mar, 2011

Hei!
Er det horisonten i vray sky du snakker om? Den skal vell ikkje ha alpha?
Synest det ser ut som du har et plane der? Kanskje et vray plane?

Du kan jo evt flytte heile huset x antal meter opp?
-JohnMork-


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » tor 24 mar, 2011

Hei og takk for svar.

Har vray sky og sun ja.

Jeg vil bytte vray skyen til en annen bakgrunn, altså bruke alpha kanalen og bytte den i photoshop eller noe.

Grunnen til at det er rødt er fordi jeg har tatt bildet i PS og skrudd på alphakanalen til å vises, så alphakanalen er den som er "rød" :)


Prøvde å flytte huset x antall meter, men mener å si at det ikke hjalp ? :-k
Jørgen Drønnen
3D Designer - Teknisk Tegner

Offshore Simulator Centre AS
http://www.offsim.no

Personlig Portfolio: www.DronnenDesign.com


3dhue
Innlegg: 4248
Registrert: tor 02 jun, 2005
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » tor 24 mar, 2011

Vil tro du har en VRayPlane i bunn der. Merk den, høyreklikk og velg Object Properties. Så huker du av visible to camera. :)


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » tor 24 mar, 2011

3dhue skrev:Vil tro du har en VRayPlane i bunn der. Merk den, høyreklikk og velg Object Properties. Så huker du av visible to camera. :)



Takk for svar :)
Stemte det at jeg hadde ett vray plane. Har nå satt den av på visible to camera, men får samme problemet :(

Bilde


Spm til, må jeg bruke vray camera for at ikke horizonten eller evt vray-planet ikke skal vises da ?

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Innlegg: 578
Registrert: tir 05 jan, 2010
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » tor 24 mar, 2011

Huk også av "Visible to Reflection/Refraction", siden den nå er synlig gjennom vindusglassene dine.

Og nei, "Visible to Camera" har ikke forskjellig effekt fra Vray Physical Camera til vanlig Camera.


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » tor 24 mar, 2011

JørgenH skrev:Huk også av "Visible to Reflection/Refraction", siden den nå er synlig gjennom vindusglassene dine.

Og nei, "Visible to Camera" har ikke forskjellig effekt fra Vray Physical Camera til vanlig Camera.



Hei!

Takk for svaret!

Tror det gjorde susen! Såg ut som det virket. Tar en render nå.
Skal gi en update når den er ferdig!

Hilsen Jørgen!

Brukeravatar

forumsoldier
Innlegg: 45
Registrert: tir 10 aug, 2010

Legg innav forumsoldier » fre 25 mar, 2011

er dette hovedprosjektet for tredje året ved tesside? jeg trodde man måtte lage en animasjon


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » fre 25 mar, 2011

forumsoldier skrev:er dette hovedprosjektet for tredje året ved tesside? jeg trodde man måtte lage en animasjon


Hei.

Neida, det må man ikke. Det er å foretrekke sier dem dersom du skal gå "Creative Digital Animation" som er med hovedfokus på animasjon. Men du kan lage akkurat hva du vil. Du kan faktisk velge å utforske ett nytt program, feks; si at du vil lære deg maya,max etc. i ett par mnd :)

Her er folk som lager:
-Animasjon
-Motion capture
-Visual Effects
-3D modeller
-Characters

Det jeg kom på i farta.

Brukeravatar

forumsoldier
Innlegg: 45
Registrert: tir 10 aug, 2010

Legg innav forumsoldier » fre 25 mar, 2011

digg


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » fre 25 mar, 2011

Har ett lite spm til :)

Dette er første gang jeg har brukt vray render.
Og jeg lurer på hvordan man fjerner den "status" linjen som havner nederst på renderen min!? :loll:

Bilde

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Innlegg: 578
Registrert: tir 05 jan, 2010
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » fre 25 mar, 2011

Og jeg lurer på hvordan man fjerner den "status" linjen som havner nederst på renderen min!?


Vray System Settings

Les det som står om Frame Stamp på den siden. ;)


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » fre 25 mar, 2011

Takker igjen Jørgen! :) (navnbror forresten!)


Ok, skjønner! Men da får jeg den automatisk siden jeg ikke brukte VFB (V-ray fram buffer) da, kan det stemme ?

For med en gang jeg byttet over til VFB så gikk den vekk :)
Jørgen Drønnen

3D Designer - Teknisk Tegner



Offshore Simulator Centre AS

http://www.offsim.no



Personlig Portfolio: www.DronnenDesign.com

Brukeravatar

JørgenH
Admin
Innlegg: 578
Registrert: tir 05 jan, 2010
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav JørgenH » fre 25 mar, 2011

Bruker du en Vray render preset? Frame Stamp skal ikke være autoatisk påslått, hverken i VFB eller Max RFW, med default settings.


Trådstarter
dronn1
Innlegg: 53
Registrert: lør 06 des, 2008
Sted: Ålesund
Kontakt:

Legg innav dronn1 » fre 25 mar, 2011

Nei bruker ikke noe preset. :)

Det var merkelig, for jeg får det når jeg bruker den vanlige render framen.

Men tok en render med VFB nå, og da kom det ikke opp noe.


Gå tilbake til «V-Ray»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron