Photon mapping som GI motor

Diskusjoner, linker og info omkring rendermotoren VRay.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Gal_ape
Sted: Tønsberg

Photon mapping som GI motor

Legg innav Gal_ape » tir 23 sep, 2008

Driver å følger en gjennomgående videotutorial som for øyeblikket tar for seg photon mapping.
Men så har det seg selvfølgelig at jeg bruker en nyere versjon enn videotutorialen, noe som fører til forvirring og missnøye:

Jeg følger tutorialen til hvert eneste punkt og prikke, men allikevel blir renderen min helt svart.
Dette skjer etter at jeg har satt vray som rendermotor, har et TargetDirectionalLight som eneste lyskilde, og har valgt 'Photon Map' under både primary og secondary bounces.
Hvorfor er det slik?
Vet at det kan være vanskelig å svare på dette, da tutorialen er veldig detaljert.

Brukeravatar

kbotnen
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » ons 24 sep, 2008

En link til tutorialen så vi kan se hva du har gjort?

-K-

Brukeravatar

Trådstarter
Gal_ape
Sted: Tønsberg

Legg innav Gal_ape » ons 24 sep, 2008

Bzah litt vanskelig når det er en gnomon læringsdvd som jeg har *hosthost* skaffet meg (A) :P

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » ons 24 sep, 2008

Bare tipping men jeg tror det kan være kamera eller directen med for svak styrke. Du kan feilsøke om det er photon mappinga ved å sette primary og secondary på Brute Force..
Sr Consultant Visualization
Aker Solutions

Brukeravatar

kbotnen
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav kbotnen » tor 25 sep, 2008

Hvilken av de da? Er det en av Chris Nichols Vray discene? Finnes kun 2 av de, interiør og eksteriør.

Eller så må du bare ta vanlig feilsøking. Som Thomas sier, prøv annen GI motor, sjekk kamerainnstillinger, at default light er av, osv. Den vanlige leksen :)

Gå tilbake til «V-Ray»