Karakteranimasjon i V-ray

Diskusjoner, linker og info omkring rendermotoren VRay.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Sted: Houston, TX
Kontakt:

Karakteranimasjon i V-ray

Legg innav Tronotrond » tir 19 feb, 2008

Hepp!

Sitter og rendrer en liten karakteranimasjon med v-ray og sliter med flickering.

Primary GI engine er Irr Map og Quasi-Monte Carlo som secondary. Har prøvd med og uten QMC med samme resultat, så er vel irrmap som er problemet.

IrrMap preset er på High - Animation med HSph subdivs på 50 og intrp. sampels på 25 - Single frame mode.

Noen som har noen tips her?

Brukeravatar

3dtroll
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav 3dtroll » tir 19 feb, 2008

Hva med å heller bruke QMC som primary og light cache som secondary bounce? Har selv slitt med irrmap og flickering. QMC/LC har funka mye bedre for meg.

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » tir 19 feb, 2008

Jo, takk for tipset, men det fungerer visst dårlig i denne scena.
Karakteren ble delvis opplyst, resten ble mer eller mindre svart. Har ikke lyst til å begynne å leke med lyssettinga for å få det til siden den ser bra ut og har blitt godkjent som den ser ut med IrrMap.

Ellers så vet jeg at det skal gå å få til med Irradiance.. Må bare finne ut av hva som er 'aha-opplevelsen' jeg har oversett :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Brukeravatar

Trådstarter
Tronotrond
Kontakt:

Legg innav Tronotrond » ons 20 feb, 2008

Hoho.. nesten litt flaut.. Hadde klart å hooke på "Store with irradiance map" på første lyset og så kopier dette videre. Alt fint nå :)
TD/Technical Animator, Corporate Marketing - National Oilwell Varco, Houston, TX
Freelance 3D/VFX Artist - Hille3D

Gå tilbake til «V-Ray»