Cræsj i VRay

Diskusjoner, linker og info omkring rendermotoren VRay.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

larsem8
Sted: Kristiansand

Legg innav larsem8 » tir 25 nov, 2008

et som skjer er at vray lagrer fila med default gamma på 1 og når photoshop viser den i 2.2 blir det blast. For å justere tilbake bruk Image > Adjustments > Exposure og still den fra gamma 1 til 0,4545(photoshop). Merk at exr fila er i 32bit! Smil Så du kan skru og hente ut mye mer informasjon!

Takk, skal prøve det :)

Når du rendrer rett til vrimg/ exr uten minnet har du ingen valg om alfa. For å hente ut alfaen fra det tomme i photoshop hold nede ctrl og klikke thumbnailen til laget. Da får du en selection du får maske av når du klikker maske-symbolet.

Poenget her var egentlig at jeg vil ikke at det skal være tomt. Jeg skal bruke bakgrunnen i renderen. Og alphaen for å kunne justere bakgrunnen separat.
Alle gode ting er 3D

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » ons 26 nov, 2008

Bra. :) Vet det men tror ikke det er noen annen måte enn å rendre to ganger med og uten alfa på objektene/ himmel. Du kan prøve å legge til et alfa render element men den failer nok på minne. Mener å huske at man kunne rendre i region med denne metoden så der kan du kanskje spare litt tid. Denne metoden er tidkrevende men så vidt jeg vet den eneste som funker hvis du må ha ut bigsize bilder eller tunge filer med lite ram. Men det er utrolig digg å slippe dette med 64bit og mer ram.
Sr Consultant Visualization
Aker Solutions

Gå tilbake til «V-Ray»