vray farge "flikkring" problem

Diskusjoner, linker og info omkring rendermotoren VRay.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
Tommy M
Sted: Oslo

vray farge "flikkring" problem

Legg innav Tommy M » tor 12 sep, 2013

Hei sitter med ett prosjekt hvor jeg skal få ett kamera til å sveipe over en cruise båt men på nesten alle framene så blir noe av hvitfargen på dekk litt grå aktig andre steder litt brun og andre steder litt grånn og sånn går det i forskjellige farger etter som jeg forandrer vikel på kamera (dette skjer på noen skille vegger mellom verandaene til lugarene mens det ikke skjer på båtens skråg) Har ikke drevet så mye med vray noe jeg må bruke etter hva min arbeids giver har lakt som krav.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar

tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Legg innav tarje.p » tor 12 sep, 2013

Hei. Først og fremst synes jeg renderen er fryktelig blass. Skyggene på bildet er helt gråaktig.
Sikker på at du jobber i Linear Workflow?

Noe av grunnen til alle fargene kan være at materialet reflekterer omgivelsene. Spesielt hvis man bruker Vray Sun & Sky, så vil du avhengig av kameravinkel reflektere, bakken som er brun, skyene som er blå, sola som er oransj/gul. Fargene som reflekteres blir enda villere hvis du i tillegg har en en farge i "reflection color" på materialet. Da kan materialet i noen situasjoner reflektere komplementærfargen til det du har valgt.

Håper dette kan hjelpe deg i riktig retning :)

Brukeravatar

tarje.p
Sted: Nøtterøy
Kontakt:

Dobbel gamma

Legg innav tarje.p » tor 12 sep, 2013

Dette er forresten slik bildet ser ut etter å ha lagt på dobbel gamma ( en gamma på 0.4545 x 2 ) i photoshop.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Gå tilbake til «V-Ray»