gamle matrialer til nye v-ray

Diskusjoner, linker og info omkring rendermotoren VRay.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Trådstarter
idabeate

gamle matrialer til nye v-ray

Legg innav idabeate » tor 13 sep, 2012

Hei
Jeg har brukt v-ray en stund(versjon 01.05.29(??)), og laget meg ett bibliotek med endel forskjellige matrialer, bl a matrialer med bitmap filer (treverk osv). Nå har vi fått en bruker til på v-ray, som da bruker siste versjon v-ray for RHino 1.5.

Problemet er når jeg kopierer over mitt matrialbibliotek, skal det rendres ut på den andre maskinen, blir matrialene noe helt annet. Det har jo kommet til endel flere instillinger på material editoren.. men er det noe jeg kan gjøre for å beholde mitt gamle bibliotek??

Håper noen kan svare meg på dette:)

3dhue
Sted: Slemmestad
Kontakt:

Legg innav 3dhue » lør 15 sep, 2012

Ting skal ikke bli helt forskjellig fra 1.5 til 2.0. Det er noe forskjell men jeg tror det er problemer med paths her.
Det enkleste er å ha biblioteket på en felles server så alle paths blir like for alle. Hvis dere ikke er på samme nett kan dere prøve å legge det i samme mappe på hver maskin. Noe enkelt.. F.eks på c:\bibliotek\ Med teksturer og alt. Kan jo teste med ett materiale først.
Ellers har kanskje Rhino en "default" mappe hvor alle teksturer ligger. Prøv å kopiere alle teksturene(selve bildefilene) over i denne mappa på den andre maskina. Bare tipper her siden jeg ikke har Rhino. :wink:

Gå tilbake til «V-Ray»