Zbrush Normal map to maya.

Diskusjoner omkring det populære 3D programmet ZBrush fra Pixologic.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Esekiel
Innlegg: 684
Registrert: fre 16 mar, 2007
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Zbrush Normal map to maya.

Legg innav Esekiel » fre 02 okt, 2009

Okay, er ganske ny i ZBrush bare så det er sagt.

Prøver å lager et normalmap til Maya.

Har Uv mappa modellen i maya, exportert som object og importert i ZBrush. Deretter lagt til detaljer, og skal nå lage normalmappet mitt.

velger Maya tangent space best quality. og får dette som resultat :S
Vedlegg
as.jpg
(30.53 kiB) Lastet ned 136 ganger
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.
<----------
Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?


Mathiasbk
Innlegg: 134
Registrert: ons 15 apr, 2009
Sted: Vestfold

Legg innav Mathiasbk » fre 02 okt, 2009

absolutt nydelig! :D

Brukeravatar

Trådstarter
Esekiel
Innlegg: 684
Registrert: fre 16 mar, 2007
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Legg innav Esekiel » fre 02 okt, 2009

Haha, skal da vel ikke være slik :P
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.

<----------

Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?

Brukeravatar

Howii
Innlegg: 326
Registrert: tir 21 aug, 2007
Sted: Oslo

Legg innav Howii » fre 02 okt, 2009

Viser du frem normalMappet også?
3d generalist - Storm Studios

Brukeravatar

Trådstarter
Esekiel
Innlegg: 684
Registrert: fre 16 mar, 2007
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Legg innav Esekiel » fre 02 okt, 2009

Ër det ikke det jeg har der a? Trykker på generate normalmap og det er dette som dukker opp så jeg trudde det var dette som liksom skulle være det, men ser jo ikke ut som det i det hele tatt.
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.

<----------

Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?

Brukeravatar

Howii
Innlegg: 326
Registrert: tir 21 aug, 2007
Sted: Oslo

Legg innav Howii » fre 02 okt, 2009

Tenkte på selve mappet (bildefila), bildet du har posta nå er vel fra mappet på modellen? Du skal få et lillafarget bilde, hvis du har gjort det riktig i zbrush.

Feks:
Bilde
3d generalist - Storm Studios


arven
Innlegg: 159
Registrert: lør 26 jan, 2008
Sted: Trondheim

Legg innav arven » fre 02 okt, 2009

et normal map er en bildefil.

Her er to eksempler: Bilde Bilde


Edit: DAMN YOU HOWII :)

Brukeravatar

Trådstarter
Esekiel
Innlegg: 684
Registrert: fre 16 mar, 2007
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Legg innav Esekiel » fre 02 okt, 2009

Okay, kan prøve å fysisk lagre mappet og sjekke det. Poenget var bare at jeg gjorde en enkel test med en kule, hvor jeg da så mappet på kula i ZBrush.

Kanskje det bare er en grafikk bug... teste teste ;)
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.

<----------

Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?

Brukeravatar

Trådstarter
Esekiel
Innlegg: 684
Registrert: fre 16 mar, 2007
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Legg innav Esekiel » lør 03 okt, 2009

Prøvde meg på en vanlig kule og fikk et mye bedre resultat selv om jeg gjorde akkurat det samme:
Vedlegg
Normal_Render.jpg
(23.55 kiB) Lastet ned 60 ganger
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.

<----------

Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?

Brukeravatar

Trådstarter
Esekiel
Innlegg: 684
Registrert: fre 16 mar, 2007
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Legg innav Esekiel » lør 03 okt, 2009

Lagde UV mappet på nytt å gjøre susen... selv om jeg gjorde det på akkurat på samme måte :P Jaja takk for hjelpen folkens :)
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.

<----------

Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?

Brukeravatar

Trådstarter
Esekiel
Innlegg: 684
Registrert: fre 16 mar, 2007
Sted: Kongsberg/Hønefoss

Legg innav Esekiel » lør 03 okt, 2009

Var jo ikke akkurat kjempepent, men det fungerer ihvertfall ;)
Vedlegg
normal.jpg
(24.36 kiB) Lastet ned 53 ganger
Tenkte jeg skulle prøve å få noen av dere her på msn, slik at vi kan dele kommentarer, og få/gi fortløpende hjelp, så er bare å legge meg til.

<----------

Hvor mange ganger må man smoothe en firkant for å få en perfekt sphere?


Mathiasbk
Innlegg: 134
Registrert: ons 15 apr, 2009
Sted: Vestfold

Legg innav Mathiasbk » lør 03 okt, 2009

Den første ble bedre :)


Gå tilbake til «ZBrush»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron