Polygroups

Diskusjoner omkring det populære 3D programmet ZBrush fra Pixologic.

Moderatorer: Super Moderatorer, Admins

Brukeravatar

Trådstarter
Minimus
Innlegg: 775
Registrert: fre 18 aug, 2006
Sted: Trondheim

Polygroups

Legg innav Minimus » tor 14 aug, 2008

Hei jeg har laget en modell i 3ds max og exportert den inn i Zbrush hvor jeg har delt den opp i flere groups. Det er jo veldig greit, å gjør det lettere å arbeide. Men når jeg skal rendre ut en displacement map så må jeg gjøre det for vær og en group. er det mulig og sette disse gruppene sammen til en igjen så jeg kan rendre ut displacementen som en??
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Brukeravatar

Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » tir 19 aug, 2008

Prøv følgende:

Gå til laveste sub division
Exporter dette meshet som en obj
Importér dette i en UV editor av et slag
Dra UV'ene innen postiv x og y (den vanlige ruta i høyre hjørne av aksene)
Alternativt tilpasse eller gjøre UV'ene på nytt for bedre utnyttelse
Exporter som ny obj
Last tool i Zbrush
Gå til laveste sub div
Med toolet aktivt importér obj-filen med fiksa UV's
Gå til Tool/Texture/UVCheck og sjekk om hele meshet får en grå tekstur
Skru av tekstur og lag displacement som vanlig

Lykke til!

Brukeravatar

Trådstarter
Minimus
Innlegg: 775
Registrert: fre 18 aug, 2006
Sted: Trondheim

Legg innav Minimus » tor 28 aug, 2008

aaaaaaaaaaa :-o det hørtes ganske vansklig ut.

men er det eneste tipset jeg har fått så skal prøve meg på det ;)

tusentakk Tormem :)
Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere.

Brukeravatar

Tormem
Innlegg: 885
Registrert: fre 02 nov, 2007
Sted: Olso
Kontakt:

Legg innav Tormem » fre 05 sep, 2008

Bare PM meg om du står helt fast.


Gå tilbake til «ZBrush»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron